/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fejl med ur "klokken"
Fra : wael
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 06-03-04 22:00

hver gang jeg slukker min pc , kommer uret nogle timer tilbage .
Jeg har scannet pc,om der er noget virus og resultat var ok.
Jeg har også søgt om der er noget updatering til windows .
Jeg gører med windows xp, home.
problemet er kun med tid , dato er i orden.
Jeg har også sat en flueben på autamatisk uret synkroniseres.
Jeg har aldrig dette problemme med windows 98

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 22:04

Det er nok dit backup batteri der ikke er i orden

Kommentar
Fra : wael

Dato : 06-03-04 22:06

Hvad skal jeg gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 22:08

Prøve at skifte batteriet

Kommentar
Fra : wael

Dato : 06-03-04 22:12

er det ,det eneste batteriet ,som findes på bundkort.

Kommentar
Fra : wael

Dato : 06-03-04 22:13

er der nogle andre muligheder

Kommentar
Fra : wael

Dato : 06-03-04 22:15

er der noget opmarksomheder ,når jeg køber et nyt batterie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-04 22:21

Ja - det skal da være et magen til.

Hvis det er en nyere komputer sidder det sikkert i dit bundkort (i nogle ældre er det loddet fast)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 01:32

Det kan godt være du har ret refi, men det lyder lidt mystisk, at det kun er tiden, så det kunne være at Wael måske spiller eller på anden måde er på internettet, og har sat andre landes indstillinger.
Så hvorfor have et flueben på automatisk uret synkroniseres, væk med det.
Sådan ændres den måde, computeren viser klokkeslæt på
Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel. Her skal stå Dansk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 01:41

Ja eller måske har været ved at lege med andre urprogrammer der laver kuk i det.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-03-04 08:27

jeg har haft en dell bærbar som gjorde det samme men det var en fejl som kunne rettes med en opdatering fra dell
mvh Granslam

Kommentar
Fra : wael

Dato : 07-03-04 11:04

Kære, pallebhansen
Jeg har også taget fluebenet væk , og resultat var det samme.
problemmet sket kun når jeg slukker pc helt fra el stik.

Kommentar
Fra : wael

Dato : 07-03-04 11:05

computer "Medion" er to år gammel.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-03-04 11:26

prøv og kontakte medion http://www.medion.co.uk/ og hør om de kender til problemet
mvh Granslam

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 12:19

kun når jeg slukker pc helt fra el stik.
Ja så mener jeg at refi har ret: Det er nok dit backup batteri der ikke er i orden
Der sidder som regel en bøjle over, som drejes til siden, for at få knapbatteriet op.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 12:41

Du må en tur ned til nærmeste komputerforretning og få et nyt.
Husk at tage det gamle med.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 14:02

Løsningen til dig problem: Udskift batteriet i motherboardet!
(pga. tiden er synkroniseret med dette batteri, og når det ikke virker... ja...)

...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 14:38

Hvad har vi lige skrevet 6 gange - læs før du svarer

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-04 16:14

Hej Du Wael
Hvis problemet er løst så vær lige venlig og skriv og så få lukket spørgsmålet.
Tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:14

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-05-04 21:23

Haløjsa er dette spørgsmål ikke lukket endnu. Ham pallebhansen er måske afgået ved døden eller er han blot et snøvl. Jeg bad ham allerede den 14-03-2004, om at få lukket spørgsmålet. Man kan da i det mindste skrive om problemet er løst. Det kan jo være andre kan have gavn af svaret.
SÅ PALLEBASSE, SE SÅ OG FÅ FINGEREN UD! Undskyld sproget.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-04 12:20

Brassovitski, du har ret i næsten alt, men: Det er altså wael, der skal lukke det.
Og wael, du lukker det ved at trykke på accepter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wael

Dato : 30-05-04 12:39

problemet er ikke løst .
Jeg vil også gøre opmarksom at dette problem sket i en periode og lige pludslig er der ingen problemer .
Jeg har spurgt en edb forhandler . vedr. at skifte battarie ,men han sagde at det ikke passe og han kan ikke hjælp mig med det.og at jeg skal spørge videre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-04 13:07

Det må jo skyldes at du synkroniserer uret med en netserver, slå den fra.
Åbn Dato og klokkeslæt i Kontrolpanel.
Klik på fanen Internettid.
Fanen Internettid er ikke tilgængelig, hvis computeren tilhører et domæne.

Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet Synkroniser automatisk med en tidsserver på Internettet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:10

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:42

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-05 09:56

Håber da ikke du senere får brug for hjælp.
VH Palle Hansen