/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
hjælp her inde hvis i kan
Fra : tronddk
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 06-03-04 17:56

hej alle sammen jeg vel godt lave en emulator hva program er nemest og lave det i ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 18:15

Du skal nok være lidt mere specifik:

1) Emulator til hvad?
2) Operativsystem ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 06-03-04 19:35

en emulator til c64 i win xp fordi jeg kan ikke finde en emulator hvor man ikke skal bruge joystick fordi jeg har ikke noget joystick hvel jeg lave en emulator til mig selv og til alle andre der ikke gider og købe et joystick (har nemlig kun keybord)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-04 19:44

Mig bekendt er der ikke noget program der kan gøre det, ud over et programmeringsprogram! Det kræver at du sætter dig ind i diverse programmeringssprog, og osse har et godt kendskab til c64's interne programmeringssprog! Men ellers godt initiativ tronddk! Man skal jo omsætte en 8 bits computer til mindst en 32 bits computer! Men det kan da være nogle andre har en lettere løsning?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 06-03-04 20:05

jeg kan en del com sprog eller oxo kan jeg spg min store søster som er ved at uddane sig til data ingsingnør :D men er deer nogler der kenner et program man kan lave selve emulatoren i ???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 20:05

Prøv at kigge her: http://home19.inet.tele.dk/dwm/emulator.htm

Det kan måske være til inspiration når du nu vil lave en selv

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 20:11

Du skal jo nok have fat i en C (C++) compiler.

Om det så er Borland C++Builder eller Microsoft Visual C++ eller.... ?? det er nok smag og behag. Jeg tror ikke du kan "nøjes" med Visual Basic.

Du kan lave en "trial" download af borland C++ her:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-03-04 18:44

Hvaaa.... kunne noget af hjælpen bruges tronddk ? :-?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 10-03-04 16:39

nej men du får sku de 50 point aligevel for jeg kan nemlig ikke c64 sprog og det skal man kunne for at lave den

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-03-04 08:58

Jamen - så glæder jeg mig da til pointene

Men er da helt ked af at du ikke kan føre din idé ud i livet. Jeg har desværre ikke længere selv min gamle C64 elle

Skulle du ikke have mistet modet helt, så kan brugte bøger bl.a. købes her: http://www.commodorecomputercenter.com/BooksMagazines.htm

Her er der lidt hjælp til C64 BASIC:
http://www.auto.tuwien.ac.at/~rlieger/Power64/Documentation/Power64-ReadMe/AA-C64_BASIC.html

mvh Berpox

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-04 12:56

giv mig din mailadresse. Så sender jeg dig en emulator der virker, også uden joystick

Lyhne1

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 12-05-04 15:16

Tak for svaret lyhne1.