/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
2 Programmer med 1 Genvej
Fra : BurningThunder
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 06-03-04 14:38

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg poster, men det var det eneste jeg kunne finde der paseede.

Er der nogle der ved hvordan man laver en genvej der kan åbne 2 programmer på en gang? Eller med mellemrum?
Jeg har selv forsøgt mig med en simpel *.Bat fil, men der er lidt jeg mangler.

@ECHO OFF
CD..
CD Program files
CD ???
???.exe
Pause 1
???.exe
close

Når den har åbnet det første prog, vil den have jeg skal "Press any key" men den skal selv kunne gå videre efter ca 1-2 sec. Og så når begge programmer er åbner lukke cmd'en ned selv.

Håber i ved det..
Skalski

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 16:47

Hej.

I en lille *.bat fil kan man f.eks starte to programmer på denne måde - i dette ptilfælde er det dog de samme program der startes to gange
Kode
start/b "" "c:\programmer\irfanview\i_view32.exe"

Start en kommandoprompt og skriv start/? for mere hjælp om hvad man kan.

PS: Dette eksempel kører på en W2K maskine - ved ikke om start/b vil køre på f.eks. W98 og Me, men det bør afgjort virke på en XP.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 06-03-04 16:57

Kanon tak der virker, men kan du også lige smide en pause ind mellem de 2 programmer, f.eks. 1-5 sec. Så er de 50 Dask hjemme. :)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 18:06

[kode]
set/a i=1
start/b "" "c:\programmer\irfanview\i_view32.exe"
goto startlabel

:startlabel
echo off
if %i%==1000 goto slutlabel

Set/a i = (i+1)
Goto startlabel

:slutlabel
start/b "" "c:\programmer\irfanview\i_view32.exe"
[/kode]

Tallet 1000 kan du justere lidt på afhængig af hvor hurtig din CPU er.... Der findes ikke nogen "pause" funktion i DOS der ikke kræver tastetryk. Derfor er det nødt til at være en tælle-løkke.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 18:07

Kode
set/a i=1
start/b "" "c:\programmer\irfanview\i_view32.exe"
goto startlabel

:startlabel
echo off
if %i%==1000 goto slutlabel

Set/a i = (i+1)
Goto startlabel

:slutlabel
start/b "" "c:\programmer\irfanview\i_view32.exe"

Tallet 1000 kan du justere lidt på afhængig af hvor hurtig din CPU er.... Der findes ikke nogen "pause" funktion i DOS der ikke kræver tastetryk. Derfor er det nødt til at være en tælle-løkke.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-04 18:10

Grrr.... Kandu laver mærkelige ombrydninger.... der skal være linieskift før "if"

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-04 18:45

Hva øhhh ... BurningThunder/Skalski - kunne du få det til at virke ?

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 08-03-04 20:48

Ja, undskuld det virker perfekt. Mit I-Net har været lidt fucked, så jeg har ikke kunne åbne det.
Her er de 50 Dask som lovet.

Og tak igen.

Godkendelse af svar
Fra : BurningThunder

Dato : 08-03-04 21:05

Tak for svaret berpox. eller noget -)