/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Speedometer drev til yamaha slider....
Fra : hondaforever
Vist : 530 gange
50 point
Dato : 06-03-04 12:36

hej.... Jeg har en yamaha slider årg 2001. Mit speedo er gået i stykker, og jeg kontaktede min lokale knallert forhandler. Han sagde jeg skulle prøve at skrue kablet løs og dreje på det, for at se om det var drevet eller kablet der var i stykker. Det er så drevet der er i stykker. Nu vil jeg bare lige høre, om det er svært at montere drevet selv, eller skal man lade en knallert mekaniker gøre det?

Venlig hilsen Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-04 13:00

Det er meget nemt at montere selv, bare af med forhjulet, så giver det sig selv.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-04 09:37

Du kan kontrollere dit kabel, drev, og speedometer sådan:
Kabel:
Tag kabel af i begge ender, drej inderkablet rundt, samtidig med du holder lidt modstand i den anden endes inderkabel.
Se desuden efter at der ikke er knækket noget af 4-kanten ude i enderne, tit er den knækket, så stumpen sidder nede i drevet. (eller den er blevet rund, den skal være firkantet)
Drev:
Tag kabelet af ved speedometer, drej og skub på inderkabelet, det må ikke kunne drejes rundt. Ligeledes kan du dreje forhjul i omløbsretning, samtidig med du holder lidt igen i inderkablet (tryk lidt nedad for at inderkablet bliver nede i drevet.9
Speedometer:
Drej på samme måde med fingerne inderkabelet hurtigt rundt, samtidig med du skubber lidt, så skal speedometer give udslag.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 08-03-04 12:19

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-04 15:10

Selv tak
Hvis det bare er kabelet der nede i enden er knækket, så sidder stumpen nede i drevet, og kan være svær at få ud.
VH Palle Hansen