/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ridse indvendig på forruden
Fra : nilsg
Vist : 1150 gange
200 point
Dato : 06-03-04 10:56

En lang ridse indvendig på forruden.
Den er kommet af en isskraber - hvor der måske har været en lille sten i gummiet.
Jeg kan mærke ridsen med neglen.
Den kan sikkert ikke fjernes ?
Men kan den camufleres/usynliggøres?
/nilsg

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-04 11:03

Kan du mærke den med neglen kan den også repareres.
Her er dem der kan gøre det
http://www.mobilglas.com/
og de er landsdækkende
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : 25

Dato : 06-03-04 11:10

Kan man ikke selv reparere det?

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 06-03-04 11:10

Jeg skriver til kandu for at undgå at få for meget af foret op af lommen.
Findes der et middel/produkt så jeg selv kan ?
/nilsg

Kommentar
Fra : geu

Dato : 06-03-04 11:20

Du ka ikke fjeren en ris i din rude. Man kan købe noget slibemidel som skulle kunne... Men de resultater jeg har set er ikke noget jeg ville køre med.
Der er kun 2 muligheder lev med den eller ny rude.
Og husk man kun må skubbe sin isskraber ALDRIG trække den over ruden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 12:11

Jeg har da hørt om at man kan bruge tandpasta men har aldrig prøvet det mvh Sune

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-04 13:46

->nilsg
Sorry, men der er ikke noget at gøre.
Du kan ikke selv fjerne en sådan ridse, og naturligvis er det irriterende, hvis den sidder lige foran dine øjne, men du må prøve at leve med det, hvis du ikke vil have foret op af lommen
Er den slem, forlanger biltilsynet enten ruden repareret eller udskiftet ved næste syn og så er der jo ingen vej udenom.
En reparation løber nok op i 300-500 dask ~~~ efter ridsens størrelse, men du har da lov til at få et uforbindende tilbud og derefter afgøre hvad du vil.
Held og lykke Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ivan153

Dato : 06-03-04 13:55

Defleste kasko forsikringer har gratis rep af stenslag så kan det vel gå derunder

Accepteret svar
Fra : xt600e

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-04 17:28

Sikker er jeg ikke. men er vandglas løsningen? Fås hos materialisten.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-04 19:34

Vandglas tror jeg ikke rigtigt virker men hvis man roder med det skal det være med omtanke Da jeg har hørt at det ska være kræftfremkaldende.
NielsG Har du prøvet med tandpasta?????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 09-03-04 06:00

Hej Sune !
Ridserne er lige i synsfeltet indvendig i ruden, og kan mærkes med en negl,
Jeg tror at de er for dybe til at slibe væk med tandpasta eller slipoline.
Nej jeg har ikke prøvet tandpasta endnu.
/nilsg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 08:15

Ok du må prøve
hvis man feks kører bag efter en der kaster en sten fra sine hjul op på ens rude og får et slag og kan få personen til at skrive under på det kan man få sit eget selskab til at erstatte den konen og jeg har prøvet det på hver vores bil
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:21

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-03-04 12:41

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 14 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : nilsg

Dato : 23-03-04 17:35

Tak for svaret xt600e.
Svaret er desværre ubrugeligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-04 17:55

Hvad så prøvede du med tandpasta eller???
Mvh Sune

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 23-03-04 19:02

Ja- Sune - glasset bliver ganske let matteret, og ridsen er stadíg synlig og mærkbar.
Tak for interessen Sune.
//nilsg