/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
For mange startprogrammer (auto start)
Fra : BerndJ
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 05-03-04 14:47

Jeg har hentet et lille program som hedder AIDA32. Denne fortæller mig bl.a. at der startes 11 (!!) forskellige programmer op når pcen tændes. Det er alt for meget og slet ikke nødvendig ("æder" formentlig alt for megen memory). I Windows Start-menu ligger der kun én (Office pakken) .

Er der nogen som kan hjælpe mig med at reducere alle disse unødvendige opstart? Uden at jeg skal fjerne programmerne - selvfølgelig. Hvor og hvordan gør jeg??

Programmerne er fx. HP (til digital kamera / overførsel), DVD-Clon, C-Media-Mixer, Nero etc..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 14:52

Her er et lille program som gør dig i stand til selv at bestemme hvad windows skal starte op med.
Der kan du slå til og fra efter behag.

http://www.windowsstartup.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-04 14:54

Først kan du jo kigge i din start folder under Start > programmer. Du kan osse skrive msconfig under Kør og fjerne flueben ved programmer du ikke vil have til at starte op

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-04 14:56

Det skal jeg prøve - tak for hjælpen !!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-03-04 15:03

Husk hvis du har fået et svar at acceptere en af kommentarerne ved det svar du mener er besvarelsen på dit spørgsmål.
Det gøres ude til højre over kommentaren.

I øvrigt - Selv tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 15:45

Er man træt af alle de hjælpeprogrammer og indstillinger i disse som Windows skal slæbe på så kan man fjerne dem, der hvor de får deres startkommando.
Man kunne bruge Msconfig til at tjekke om opstarten er berettiget og man skal selvfølgelig ikke forhindre antivirusprogrammet i at starte, men har man styr på det kan man fjene opstarten i registreringsdatabasen ved at skrive Regedit i Kør og så følge denne streng:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 15:55

Gir dig 100 % ret BjarneD.
Det er bare den lille hage at er man ikke 100 % hjemme i registreringsdatabaser - skal man holde fingrene væk.
Du kan komme frygtelig ud at svømme.
Men det har du vel check på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-03-04 16:02

Man skal ikke fumle rundt og gætte, men ved man hvad der skal væk er det jo ikke svært, og har man været ved at fjerne virus fra sin PC er det et af de rigtige steder at rydde op også, og man behøver slet ikke at være 100% hjemme i det, bare man ved hvad man skal slette og hvor man sletter det så er den 0,01% nok

For øvrigt hvis jeg ikke havde tjek på det selv ville jeg nok ikke råde andre, men på det punkt adskiller jeg mig vist fra mange brugere på Kandu

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 05-03-04 16:09

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 05-03-04 16:10

Du kan bare gå ind i Documents and settings og dit navn, start,programmer og så start. der kan du se hvilkne programmer som starter op, og så kan du bare fjerne de programmer du ikke vil have til at starte op(bare fjerne genvejen) den er nok det letteste.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 16:12

Jeg tror såmænd vi alle svarer ud fra bedste evne - incl. tastefejl og linkfejl - men hvis bare meningen er i orden går det vel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-04 16:13

selv tak "BerndJ"