/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Flytte til London, hvordan?
Fra : BXTC
Vist : 1794 gange
75 point
Dato : 04-03-04 11:05

Hej, min kæreste og jeg har planer om at flytte til london Aug.-04. Men ville meget gerne vide hvordan man skal forholde sig til det med bolig osv. Vi vil meget gerne have en bolig og noget arbejde før vi tager afsted så vi i det mindste kan starte med noget når vi er der... Men kan man evt. flytte der over uden arbejde også finde et arbejde hurtigt? Eller kender i nogle steder på nette hvor man kan finde noget? I er også meget velkommen til at skrive på vores mail som er: Bestoffer@findmail.dk

Tusind tak på forhånd!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-03-04 11:11

Først og fremmest skal i måske spørge jer selv hvorfor i vil flytte til London.

Og det der med at finde noget arbejde??

Vil i udleje videofilm i Blockbuster, søger du job som salgschef i en multinational virksomhed, skal det være som bartender, opvasker, gadefejer eller passer du fint i en butik?

Hvor gamle er i?

Vil i bo der fast?

Der er jo mange ting der skal styr på før man kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 11:18

Måske var det ide, at undlade at oversvømme tips med fuldstændige enslydende reklamer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-04 11:21
Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 11:21

Vi er 21 og 20, hun skal arbejde i et Design firma af en art, så det er faktisk bare mig der står uden arbejde, til at starte med at det ligemeget hvad slags arbejde det er, bare så jeg kan tjene nogle penge, og efterhånden regner jeg da med jeg kan finde noget andet hvis det er.. Vi vil starte med at bo der i et år, men meget gerne fast hvis dette år er godt!

Tak på forhånd!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-03-04 11:30

Jeg tror BXTC ikke er klar over at hans tips, sat i de forskellige kategorier, kommer op samlet på siden "seneste 25".
Men BXTC, det gør de, så nu står der samlet DE SAMME 5 tips. Det virker ikke så smart.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 11:33

qfha, undskyld jeg er lidt ny her inde, jeg vidste det ikke... sorry!
Ville bare give folk et godt tip... My bad!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 11:37

Reklamer koster normalt penge. En overvejdende del af kandu-brugerne finder det lidt anstrengende når nogen tror de har fundet en gratis reklameplads. Umiddelbart er det ikke det der er meningen med sitet. Et enkelt tip er der nok ingen der gør af, men en stribe enslydende tips er træls og fylder unødigt op. At tipsene fyldes op med skrammel og bæ, er kilde til evige skænderier og diskussioner her.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 11:41

Doh, har jeg måske ikke skrevet jeg ikke vidste det var! Det var jo ikke for at geniere nogen.. slap nu af.. og desuden jeg ville ikke reklamere!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:02

Hvis din kæreste er blevet tilbudt job i London er hun så ikke også blevet tilbudt et sted at bo? (de sørger firmaet normalt for).

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:03

Refi, nej for hun er fået arbejdet gennem hendes far, som kendte en der over... du kender historien, kender en som kender en som kender en osv osv

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-04 12:04

Hvis din kæreste har fået arbejde i London, kan arbejdspladsen så ikke hjælpe jer med at søge bolig.
Kontakt evt. Den engelske Ambassade i København, der kan i sikkert få råd og vejledning

Den engelske Ambassade
www.britishembassy.dk/
Kastelsvej 36-40
2100 København Ø
Tlf.: 35 44 52 00
E-mail: info@britishembassy.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:11

Så vil det det smarteste stadig være at arbejdsgiveren (vennen) skaffer hende en lejlighed.
I får meget svært ved at komme til London og stå med 2 kufferter og finde et sted at være.
Eventuelt kender arbejdsgiveren nogen som kender nogen...... som du selv skriver.
En udlejer vil nok først og fremmest være sikker på I er der i "lovligt" ærinde inden han/hun lejer ud til vildt fremmede.
En eller anden derboende skal sige god for jer.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:15

Refi, når vi nu engang er EU borgere kan vi dokumentere for at vi er der lovligt.. Det er jo ikke noget problem, men hvis vi kunne finde et sted at bo herfra før vi tog afsted ville dette være dejligt.. Og desuden må der være nogle firmaer der tilbyder dette.. jeg har b.la fundet firmaer der tilbyder til frankring og wales..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-04 12:21

BXTC
Før du skriver et tip, kunne du så ikke se efter om det tidligere har været et tip.
F.eks. dit sidste tip var også et tip den http://www.kandu.dk/dk/tip/6741

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:21

Det er jo lige det jeg skriver....
Hendes arbejdsgiver bør finde noget til jer.
Med hensyn til EU er det ikke der problemer ligger - det gør kun at I har LOV til at gøre det.
England vil stadig være sikker på de ikke pludselig "hænger" på jer og skal til at betale for jeres overlevelse.
Snak med arbejdsgiveren - hvis han er interesseret i kærestens arbejde er han jo også interesseret i at hjælpe.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 85 point
Dato : 04-03-04 12:28

BXTC, hvis du har IT indsigt kan du måske finde noget her. Det er job Woldwide, men også i London.
http://international.jobs.monster.com/jobsearch.asp?q=danish&re=0&sort=rv&tm=&aj=International

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 12:47

BXTC, du skriver du er 20-21 år. Hvordan kan man nå at tage denne eksamen på så kort tid:

"Har Ph.D inden for computerhardware, infomation teknologi."

Du skriver samtidig du er ny, men dit første logon er fra 1992??

venligst
ellebye

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:50

Jeg loggede ind i 1992 måske det vidste jeg ikke engang selv, men er først begyndt at bruge dette forum nu... Ph.D'en har jeg fået i sverige... Fordi jeg har haft et talent siden jeg var helt lille for Computere... har bl.a arbejdet for Århus Universitet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:52

Det var ellers lidt af en røvervhistorie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 12:52

Og så er det faktisk 6 enslydende tip du har lagt ind under hinanden.

Så hvor meget skal vi snart tro???

Godkendelse af svar
Fra : BXTC

Dato : 04-03-04 12:54

Tak for svaret qfha.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 12:55

Interessen var åbenbart ikke så stor mere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-04 12:55

Mht. at flytte til London er her måske noget, som du kan bruge

http://www.eures.dk/archive/landePdfer/ENGLAND.pdf

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 12:59

Jeg har Ph.D. inden for at samle hunde høm hømmere op,
Det tog mig kun 14 dage.

Det skal dog siges at det er min hund der er talent (til at lægge dem).