/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus, spy, eller hvad ???
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 04-03-04 00:38

Problemet er :
Når man starter Windows XP er der et problem :
Under start er det umuligt at åbne det program "man ønsker" da der åbner et helt tilfældigt..
Går man ind under programmer er der ingen problem.
Jeg har deaktiveret systemgendannelse og kørt forskellige programmer (Spyspot, Asescanner, Adaware 6, og og scannet for NetSky a,b,c,d, m.m.
Jeg bruger XP...
Det er umuligt at sætte PCèr i fejlsikker tilstand.
Jeg har formateret PCèr og der kan jeg se hvor der er fejl... "Windows" eller virus.. vælger selv sprog og sted og det er umuligt at få PCèr til at "godkende" DK.
Ved scannig med program spyspot fortæller den der er problemer med sprog tid m.m. ..
Hvor er fejlen og hvordan får jeg den fjernet virus....spy..eller det der leverpostej.....
PS... Jeg har opdateret min windows.. ca...45. gange..
Jeg bruger Norton...
Jeg bruger Zonealarm..

Ming..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 01:24

Det første du kan gøre er at vælge Start - Kør skriv msconfig tryk enter
Vælg fanebladet Startup.
Prøv at kigge godt efter om der er programmer du ikke kender der starter op.
Du kan omnødvendigt deaktivere alle og så forsøge at starte op i fejlsikker tilstand.
Hvis det lykkes bør du igen skanne for virus ved hjælp af Norton.
Du kan også downloade Stinger der er et simpelt antivirusskannerprogram og så lave en skanning med den:
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 01:41

Norton og Zonealarm har det ikke godt sammen - De kan konflikte i nogle systemfiler.
Hvilken version af norton har du ?

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 04-03-04 07:08

Hej
Opdateret din Windows flere gange? Hvis du mener en nyinstallation så er der fejl i din Windows.
Mvh

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 04-03-04 11:38

Hej FK - du har muligvis en "trojaner" i systemet - prøv at gå ind på flg. web sider, hvor de er gratis netskan af din computer.: www.kriminalitet.dk - virus112 & selvfølgelig på www.norton.com

mvh

Kra

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 04-03-04 11:39

Hej FK jeg kan se at der ikke kom det hele med www.virus112.dk
mvh
Kra