/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
ISO?
Fra : croaks
Vist : 551 gange
140 point
Dato : 25-04-02 14:08

ISO-file hvad er det?

Tak.:)

MVH
Croaks

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 150 point
Dato : 25-04-02 14:11

Hej croaks

En ISO-fil er et billed af en CD.
Herved kan du kopier hele CD'en end på harddisken
og ligge den ud på en ny CD.

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : 020557

Dato : 25-04-02 14:15

Hej ishoey

Er det ikke ulovligt?

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 25-04-02 14:18

Hej 020557

Ulovligt?
Det kommer jo an på hvad du laver...
f. eks. Windows_xp.iso er ULOVLIGT, men et hjemmelavet program er lovligt.

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-04-02 22:52

croaks....
En ISO fil er et ikke kun et billede af en cd, det er samtidig også et standardformat,
som bruges af flere forskellige brænderprogrammer.
Dvs har du lavet en ISO-fil i et brænder program, kan den brændes i et andet.
Der findes andre filtyper som nrg.. dette er Nero burning ROM, som har sit eget format
til at lave et image af en CD.
Det der sker, når du beder dit brænderprogram om at lave et image, er at det ligger sig
i en stor fil og ud fra denne kan du så brænde en ny kopi på et blankt medie.

Og al kopiering af programmer som IKKE er freeware, public domain, GNU eller GPL er
ulovlige at kopiere, ligemeget under hvilken form. S dette er noget jeg ABSOLUT IKKE
KAN ANBEFALE