/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
hvor kan man købe risvin?
Fra : idestrup
Vist : 6726 gange
20 point
Dato : 03-03-04 17:33

jeg har fundet en kinesisk opskrift jeg gerne vil afprøve. Problemet er bare at der skal risvin i og efter at havde søgt i både indvandre butikker og diverse supermarkeder uden resultat er jeg ved at give op! Så er der nogen derude med et godt råd?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 17:36

Denne svenske side fortæller at risvin er det samme som sake.
http://www.tasteline.com/document/showdocument.asp?lintDocumentID=1957

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 17:40

Her en katalog med risvin på side 14
http://www.dagsmeja.se/broschyrer/vinkatalogDK.pdf

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 17:43
Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-04 17:45

Det kan købes i specialforretninger der handler med fødevarer fra Asien.
Her kan den bestilles over nettet http://shopasia.shop02.dandomain.dk/shop/

mvh ans

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 03-03-04 18:25

jeg ved nu ikke, hvor du bor, men den kan også købes hos Salling.

Til Teil, det kan være, at der stå risvin er lige med sake, men den passer ikke helt. Risvin findes over hele Østasien, men sake kommer kun fra Japan.
mvh
Ulrich

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 03-03-04 18:31

den butik siger mig desværre intet. Er fra lolland-falster!

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 03-03-04 18:44

Hvis du alligevel ikke kan finde risvin (sake), kan den med erstattes med en tør sherry. Det giver retten en meget lidt anderledes smag, men det gør ingen skade.

mvh
Ulrich

er fra Vendsyssel

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-03-04 20:15

Er der ikke et kinesisk supermarked i Nykøbing eller Maribo? eller en asiatisk købmand?

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 03-03-04 21:03

mulivis i maribo men er ikke sikker....det er lidt nedtur eftersom asiatisk mad er meget oppe i tiden og mange butikker sælger mange forskellige ting bare ikke lige det...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 21:06

Du kan jo bestille fra Urtekram
http://www.dagsmeja.se/broschyrer/vinkatalogDK.pdf

Kommentar
Fra : hoejholdt

Dato : 05-03-04 11:51

har du prøvet helserbutikker? de ligger tit inde med forskellige special varer..

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 16-03-04 10:00

Ja tør sherry er det bedste alternativ til risvin
Japansk sake og risvin er ikke det samme

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 26-03-04 17:12

Hej Idestrup
Jeg kan muligvis hjælpe dig - det bliver desværre så ikke kun 1 flaske - min forbindelse kan skaffe Sake Shirayuki til lige ved kr. 100.00 / flaske
mvh
krakgt