/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
kan serveren bede klientcomp om at slukk~
Fra : fedearne
Vist : 430 gange
70 point
Dato : 03-03-04 17:31

Hej!

På min arbejdsplads (et gymnasium) har vi omkring 100 comp i netværk med en win2003 server. Desværre så kan eleverne ikke finde ud at slukke computerne så vores strømforbrug er steget voldsomt de seneste år. Så derfor ville det være dejligt hvis det er muligt at sætte serveren til at bede alle computerne i netværket til at slukke til et bestemt tidspunkt fx. kl 17.00. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, og i så fald hvordan?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 80 point
Dato : 03-03-04 18:04
Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 03-03-04 19:14

Hejsa.

Ved at man kan starte/slukke via vakeonlan, men ved ikke om det er en pæn nedlukning eller bare poweroff.

Kvolsgaard.

Godkendelse af svar
Fra : fedearne

Dato : 16-03-04 13:52

Tak for svaret dk.