/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Melody 4 takter ikk ??
Fra : ss_mede
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 03-03-04 07:47

Jeg er sku blevet lidt i tvivl da jeg altid har troet den var en 4 takter men nu syntes jeg så mange steder det ikke er nævnt så er det bare en "2'er" ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-04 08:33

En firtaktsmotor har ventiler der åbner og lukker for indsugnin og udstødning Det hedder firtakts fordi den har fire takter indsugning (stemplet ned) Kompresion (stemplet op ) forbrænding (stemplet ned ) udstødning (stemplet op ) En måde at huske det på er at sige" ind kom for ud " En totakter Indsugning & kompresion (stemplet op ) Forbrænding & udstødning (stemplet ned ) Så kan man sige om en totaktsmotor at den "firtakter "det betyder at den ikke går helt rent-
Jeg mener ikke at der er andre hondaknallerter en den gamle?? der er firtaktere Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 03-03-04 08:51

Her er et par Link http://www.scootergalleri.dk/html/gal_alle.asp?formsort=m%E6rke%2C+model%2C+%E5rgang+ASC&brand=Honda&formsearch=Melody
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_alle.asp?formsort=m%E6rke%2C+model%2C+%E5rgang+ASC&brand=Honda&formsearch=Melody
Hvis man er i tvivl kan man jo søge på resdele og her kan du se eks en bundpakning´hvor der er til skyllekanaler hvilhet vil sige at det er en 2 takter mvh sune

Kommentar
Fra : Zypres

Dato : 04-03-04 10:02

så vidt jeg ved er det altså kun en to takter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-04 14:56

Hallo er du der??

Godkendelse af svar
Fra : ss_mede

Dato : 06-03-04 08:46

Tak for svaret Sunowich.