/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Regnestok
Fra : www.snuseren.dk
Vist : 2066 gange
30 point
Dato : 02-03-04 19:50

Hejsa :)

Jeg står og mangler en gammeldags regnestok.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en fætter henne?
Må godt være brugt..

Håber det er i den rigtige kategori jeg spørger.

Mvh. Anders

Kommentar
Fra : erikolin

Dato : 02-03-04 19:56

jeg har et par stykker af de små

mvh

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 02-03-04 19:57

Nogen du vil sælge?

Evt. hvad koster de?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-03-04 20:01

Jeg har en stor og lille et eller andet sted i gemmerne, men hvad skal du bruge den til?

Hilsen Grethe

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 02-03-04 20:34

Hej
Ja en regnestok er jo en museumsgenstand i dag. Det er et eksempel på at en hel industri blev rendt over ende af den teknologiske udvikling i løbet af utrolig kort tid. Jeg fik en mindre overraskelse en dag, da en yngre sekretær spurgte om hun kunne låne en regnestok og få et lille kursus i at bruge den.
Det viste sig at hun var interesseret i astrologi og var i gang med en gammel bog, hvor beregningerne var beskrevet med brug af logaritmer. Men dem kan man selvfølgelig også finde på anden måde.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 02-03-04 21:55

Har du en pogramerbar regnemaskine, er det ikke svært at følge brugsvejledningen, eller du kan gøre det i regneark. er det for at få beregnet horoskober, er Argus fra Elektrick edhemerides fortræffelige, og tager 1/1000 del af den tid det ellers tog at beregne kündigsnit og horoskop.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-03-04 22:14

Du kan finde dem på loppemarkeder. Se efter i rodekasser.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 23:02

Jeg har en på ca 1/5 m et sted, den er fra 1969.
A.C.Rosmon: Bruger du Argus, og kan man evnt. få den af dig?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 03-03-04 07:12

jeg har selv købt argus

Kommentar
Fra : erikolin

Dato : 03-03-04 09:35

hej Anders

Jeg har fundet en af de små !
Når/hvis jeg finder den næste vender jeg tilbage !
Hvorfor interessen ?

mvh

Kommentar
Fra : carlfrlarsen

Dato : 03-03-04 10:48

Hi, Anders

Kommentar
Fra : carlfrlarsen

Dato : 03-03-04 11:01

Hi, Anders
Da jeg læste til maskintekniker købte vi regnestokken ved tekniskskole´s bogudsalg.
Jeg mener du kan købe en sådan, hvor der uddannes maskinmestre eller akademisk boghandel ved et universitetet.
God jagt!

Carlfrlarsen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:10

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:08

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen