/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win xp adgangskode.
Fra : cccf
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 02-03-04 12:18

Hvorfor kommer min VIN XP lige pludselig og siger.
Din adgangskode udløber om 11 dage vil du ændre den nu ??
Jeg har haft win installeret i flere måneder uden brug af adgangskode.

Venlig hilsen cccf.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-04 12:32

Er det aktiveringsnøglen ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 12:34

Du har sikkert "glemt " at aktivere din WINXP hos Microsoft.

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 02-03-04 12:53

Enten det, ellers har du i brugeroplysninger sat din profil til at skifte adgangskode efter "antal tid"

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-03-04 13:01

når jeg går ind i skift adgangskode
står der først mit brugernavn
så skal jeg skrive min tidligere adgangskode (som jeg ikke kender)
ny adgangskode og bekræfte.
Jeg har ikke bevist bedt den om at skifte efter så og så mange dage.
og WIN har ikke før bedt om en adgangskode før jeg kunne komme ind ??
Jeg er bange for at når de 11 dage er gået så kan jeg ikke Komme ind i Win
kan jeg ikke nå at forhindre det.
Som sagt har jeg haft denne WIN i 4 måneder uden disse problemer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 02-03-04 13:06

Er du sikker på du overhovedet har lavet en adgangskode første gang.
Prøv at lade feltet "gammel kode" stå tomt og lav en ny kode og bekræft denne.
Hvis den accepterer har du ikke lavet kode første gang.
Der sker ikke noget ved at prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 13:14

Du kan i dine brugerinstillinger oprette en diskette til sletning af brugerpassword. (gælder kun administrator)
Pas dog på med at lade den ligge da alle kan bruge den.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-04 13:14

Gå i start > kotrolpanet > Administration > Computeradmistation når du kommer herind skal du i "lokale brugere og grupper" klik på dit navn og sæt et flueben i "adgangskode udløber aldrig"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-04 13:16

Der var lidt med tastaturet Rettelse: kontrolpanel og ikke kotrolpanet

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 02-03-04 13:34

Tak for svaret refi.
Bagefter gik jeg ind og slettede adgangskoden.
Tak for hjælpen. (alle tre)
hilsen cccf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 13:36

selv tak
Omtalte diskette er iøvrigt god at have.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-03-04 16:21

Selvom du har lukket spørgsmålet, skal du gøre som jeg skrev længere oppe, ellers kommer du ud for det igen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-03-04 09:10

Hej bentjuul
Jamen Jeg har jo ikke ikke nogen adgangskode , da jeg har været inde bagefter og slettet den ???
Jeg kan heller ikke finde det sted du taler om.
Det er WIN XP prof. jeg har.
Jeg går i start.
Kontrolpanel.
Brugerkonti
Computeradministrator.
Men der er ikke noget sted jeg kan finde "adgangskode udløber aldrig"???
hilsen cccf

Kommentar
Fra : Kurran

Dato : 21-07-04 10:40

Du skal gå ind under kotrolpanet > Administration > Computeradmistation (som bentjuul skriver) og ikke kontrolpanel > Brugerkonti > Computeradministrator. Læs bentjuuls post grundigt, fordi det fungerer skam :)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 21-07-04 11:42

OK. Kurran
jeg har fundet stedet og sat flueben det rigtige sted.
hilsen cccf.