/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Installation af E-mail tele2
Fra : Ammitz
Vist : 512 gange
70 point
Dato : 02-03-04 11:19

Min datter har netop fået et modem og er tilsluttet tele 2. "get2net"

Kører Win98 - Outlook Express

Er det almindeligt at man kobler på, på denne måde: først skal hun åbne Internet Explorer Browser, - dernæst Outlook Express - for at få lov til at sende E-mails?

Burde det ikke være nok med Outlook Express, selvom det er via modem?

Ellers? hvad er mon installeret forkert? og hvor?

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-04 12:15

Hun skal blot åbne Outlook Express
Explorer har intet med email at gøre.
Dettte gælder hvis hun har emailadressen hos tele2.

Har hun derimod Hotmail eller andre netmails skal hun via explorer.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-03-04 13:03

Er det mon for at etablere en forbindelse??

Hun skal i Oulook expres kigge under funktioner og indstillinger, herefter på fanebladet forbindelser.

Derinde skal hun så vælge konfigurer indstillingen såedes at Outlook expres automatisk etablerer forbindelse.

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 03-03-04 15:57

Hvis hun har et modem der ringer op via jeres almindelige telefonlinje og derfor begynder at koste penge fra det sekund hun ringer op er det som Better_Performance siger muligt at få outlook express til selv at ringe op (etablere forbindelse).

Hvis ovenstående er tilfældet så husk på at hvis man skal sende mails er det ikke nødvendigt at være koblet på (online) mens man skriver sin email. Man kan skrive sin email mens man er off.line og når man så trykker send, så vil outllok express selv ringe op, sende mailen (om der så er én eller flere) og man kan så som nævnt få outllok express til at logge af (lægge på) når den er færdig.

På denne måde sparer man mange penge frem for at være online mens man skriver mailen.

Og husk så for guds skyld (og jeres egen også ) at få fat i en viruskiller. Der er ikke noget værre end at få virus. Jeg har prøvet det, og da jeg fik fat i en viruskiller var det for sent. Flere af de vigtige windows filer var blevet inficeret med virus, og knne ikke reddes, hvilket gjorde at jeg skulle starte helt forfra igen. Det kan IKKE anbefales.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-03-04 17:15

Spørgsmålet var nu bare:

Hvorfor er det nødvendigt at lukke Explorer op, for at hun fra Outlook kan sende mails?

Hvor er der en fejl ved oprettelsen af hendes E-mail-adresse?

Tak for advarslen haastrup, - alt dette er i orden, - men der må være sket en forglemmelse eller en fejlafkrydsning, - da adressen er blevet etableret, - men hvor?

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-04 17:28

Nu skriver du Outlook - men jeg går ud fra du mener Outlook Express

funktioner - instillinger - forbindelse

Evt gå i instillinger for internetforbindelse - rediger (samme faneblad)
Der skal afmærkes i "opret forbindelse når der ikke......"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-04 17:31

Sorry - den sidste hedder "ring op når der ikke......"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-04 17:37

Sidder lige og lurer lidt.....
Er det mon sådan at hun/I bliver forvirret over at den ikke ringer op når man åbner Outlook Express og I derfor åbner Outlook?
Den skal IKKE ringe op når i åbner Express - først når I vil sende eller modtage skal den ringe op - og hvis I bare vil tjekke om der er kommet post - trykker I bare på send/modtag - så ringer den op.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-03-04 17:48

Nej, - hun kan ganske enkelt ikke få lov til at afsende eller modtage hvis ikke Internet Explorer browser er lukket op.
Er den lukket og kun Outlook express er åben kan det ikke lade sig gøre.
Hvis Internet Explorer browser så bliver lukket op kan det lade sig gøre.
Underligt ikke?
Jeg havde engang selv dette modem som hun nu har overtaget, - men mener ikke at kunne huske det var sådan.
Ammiz

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 70 point
Dato : 03-03-04 17:54

Det lyder mystiskt - har du prøvet at gå i "internetinstillinger" som beskrevet?
Spørger den heller ikke om den skal ringe op?
Ellers er der nok kun at afinstallere begge dele og installere dem påny evt opdatere hvis ikke det er nyeste versioner.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 03-03-04 21:11

Tak for svaret refi.
Hvis ikke det bliver bedre af at af- og nyinstallere vender jeg tilbage med nyt spørgsmål!

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-04 21:19

selv tak