/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hvorfor denne dumme
Fra : bibsamie
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 02-03-04 10:06

Hvorfor har jeg den dumme følelse af at det er de firmaer der laver antivirusprogrammerne Norton blandt andet, der selv fremstiller diverse virusser, de har jo midlet til at bekæmpe de fremkommne virus umiddelbart efter de er blevet kendt, er jeg dum eller forholder det sig som jeg tror ????????????????

Per

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-03-04 10:13

Tanken er væmmelig, men man kan ikke frisige sig fra at den er nærliggende. Hvem tjener på virus? Ja det gør antivirusprogramudbyderne. Hvad driver værket? Tjaaee, entisiasme for nogen, penge for andre. Da summerne der er på spil er enorme, er tanken jo nærliggende. Men sæt sådan noget blev opdaget! De mennesker der havde begået den slags ville jo aldrig blive lukket ud igen (med mindre man fangede dem i Danmark, så fik de nok kun en advarsel).

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-03-04 10:13

Tror jeg nu ikke det gø..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-03-04 10:15

Der tager du MEGET fejl. Det er bestemt ikke firmaer som symantec osv der laver virussen.

Nogle mindre firmaer bl.a. stop-sign laver et antivirusprogram, der fjerner virus, men til gengæld lægger sine egne virusser ind. Det er usmageligt....

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 02-03-04 10:18

Jeg tror nu ikke det er dem der står bag vira, man har jo til tider fundet bagmændene, og jeg tror ikke at der kunne tjenes penge på antivirusprogrammer, hvis det var dem selv der lavede dem, det ville nok hurtigt blive opdaget!

Det ville selvfølgelig da være smart, indtil det blev opdaget, tænk på alle de penge der bliver betalt for programmerne, tror nok der var nogen der gerne ville se bagmændene hængt ud i hele verden og ikke mindst krav om tilbagebetaling, hvis det var de samme der lavede vira som dem der lave antivirusprogrammerne...

Tror nu heller ikke at folk der havde noget formål med vira, ville tilbyde gratis antivirusprogrammer.. ??

Men man kan jo da aldrig vide!
*s*

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-03-04 10:29

Det er skam heller ikke det vi påstår Arlet. Men, igen. Tanken var nærliggende.

Hovedparten af vira skulle efter sigende komme fra østblokken, mellemøsten og andre steder, hvor der er masser af samfundsomvæltende grupperinger. Men ret beset Arlet, hvis man sælger antivirus og anden form for beskyttelse, er der plus på konto'en, når der er grimme vira i omløb. Derfor tror jeg ikke man kan være sikker på at der ikke er brodne kar her og der. Du nævner selv stop-sign. Ligeledes kan vi jo se at "de store" også kyler godt med ad-ware og tracking cookies i hovedet af os.

Men forestil dig du sad på en tilstrækkelig høj taburet et eller andet sted. Din bonus ville måske stige med et to eller trecifret million beløb i USD - hvad er så din pris? Det kunne let fikset med lidt hvisken i øret på en forskruet kinesisk student der er pissedygtig nørd. Kontakten kunne man f. eks. skabe via en tre fire stråmænd. Det der skulle til var måske bare lidt hardware og lidt politisk "korrekt" indoktrinering til, og vupti!!! Tanken er grim, og jeg håber stærkt den er helt hen i skoven.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-04 10:56

Som nogle anføre, tanken er nærliggende, men men, pt, må I regne med at det er varianter af samme grundvira der verserer, og har man udviklet et antivirus over for grundviraerne, kunne jeg forestille mig, at der kun skal få ændringer til for at lave en antivirus, måske er det nok blot at lægge varianten ind i tabellen da måden at fjerne dem på er de samme.
(Lidt kryptisk, men håber I forstår meningen.)

ellebye

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 30-03-04 02:15

"halvdum" fornemmelse, du har der.
For du går da ikke rundt og tror,
at apotekeren har opfundet hovedpinen Vel ?

Mvh. halvdum

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 10-04-04 17:40

Tak for svaret ellebye.