/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad betyder det?
Fra : sfl17
Vist : 298 gange
50 point
Dato : 01-03-04 14:00

Jeg kører Windows XP Prof. og er tit ude for, at følgende dialogboks dukker op, når computeren har været tændt i et godt stykke tid:

"regsvc" (overskriften i boksen)
"Download hp1
OK" (eneste valgmulighed i boksen)

Hvad i alverden betyder det?!??!?!
Der sker i parantes bemærket ikke rigtig noget ved, at jeg klikker OK eller for den sags skyld klikker på krydset i højre hjørne og lukker boksen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-04 14:36
Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 01-03-04 14:56

Hm, ok. Men hvad gør man ved det?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-04 15:01

Jeg ville gå ind til www.spywarefri.dk og checke maskinen, og evt. downloade spybot og køre det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 15:07

Har du fuldt opdateret for jeg mener at der sidder en lille bug der kan sende meddelelser, og som er fjernet efter opdatering. Tidligere kunne jeg slå funktionen fra under Tjenester, men nu er den forsvundet efter opdatering.
Bjarne

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 01-03-04 21:52

ja, jeg tror mit system er fuldt opdateret. Men har netop kørt diskfragmentering og den slags - problemet har bare været der i et halvt år. Faktisk siden jeg fik nyt bundkort sat i.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 22:01

så må det være virus eller spyware

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-04 22:26

Har du prøvet spywarefri linket jeg sendte dig! Selvom links tit bliver overset!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-03-04 22:28

regsvc bruges måske osse til opdateringer af f.eks hp printere! Har du sådan en?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 22:31

Godt set tedd

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 01-03-04 22:35

Jeg tænkte på det samme, men nej - jeg har en Epson. Har aldrig haft HP.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 02-03-04 22:49

Har du før du fik XP haft en printer du ikke har tilsluttet mere men ikke har fjernet før du fik XP, måske regedit fra det gamle Win stadig forventer printer er koplet på og hvis du ikke selv har fjernet HP download til den vil den stadig prøve og opdate din printer til HP?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 04-03-04 13:01

Har aldrig haft en HP tilsluttet min maskine, så nej - det bør ikke have noget med HP at gøre. Har haft pc'en i et stort år med Windows XP Pro hele tiden. Undervejs fik jeg dog skiftet bundkort og et par småting ud - og siden da har den kørt langsommere og er gået ned oftere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-04 13:10

Og computeren er ikke en HP? Hmm? Leder videre på google. Spiller du diablo2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-04 13:19

Hvad siger logbogen Under Kontrolpanel - Administration. Den bør da fortælle noget om sådan en hændelse.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 05-03-04 11:24

He-he, nej - jeg spiller ikke Diablo, men Total Club Manager 2004. Et spil, mit nye bundkort ikke kan lide og rimelig ofte går pc'en ned, når den skal loade noge ti spillet. Kende´r ikke lige til den der logbog - prøver at checke op på det.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 09-03-04 10:39

Hm, jeg har ikke kunnet finde det i logbogen. Men nu er det parantes bemærket heller ikke hver dag, beskeden dukker op på min skærm. Det sker vel et par gange om måneden og er ikke noget stort problem, men irriterer da lidt! Måske ingen her kan hjælpe mig ... ;(

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 09-03-04 10:39

Hm, jeg har ikke kunnet finde det i logbogen. Men nu er det parantes bemærket heller ikke hver dag, beskeden dukker op på min skærm. Det sker vel et par gange om måneden og er ikke noget stort problem, men irriterer da lidt! Måske ingen her kan hjælpe mig ... ;(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 11:01

Hvis man skal løse et så diffust problem vil det hjælpe hvis spørgeren kan "grave" lidt for en så man kan få lidt mere frem, men lad nu være med at opgive. Du kommer bare igen når der er nyt at tage fat på.
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 11:32

Har du nogle planlagte opgaver? Prøv at gå ind under kontrolpanel og planlagte opgaver!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 09-03-04 21:18

tedd-> Der ligger lige nu Norton Antivirus (herligt program, der har reddet mig flere gange) og Symantec Netdetect (kender ikke sidstnævnte, men mener det hører til Nortons sikkerhedspakke).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:45

Det har jeg osse og jeg er ikke stødt på problemet her! Hmm? Vi leder videre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 01:52

har du en fil på PC'en der hedder regsvc32.exe?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 17:10

Har du prøvet Kontrolpanel - Administration - Tjenester, Deaktiver Tjenesten Messenger. Den ahar ikke noget med chatprogrammet at gøre så du kan godt slå den fra da det er et lille administrator meddelelsesværktøj-

Bjarne

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 10-03-04 23:02

tedd-> Jeps, jeg har nøjagtig den fil. Den ligger på c:windows/system32 (uden jeg aner, hvad det er for en fisk). Tror den er .exe, men der sker ikke noget, når man klikker på den.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 10-03-04 23:07

Bjarne-> Tror du sgu du har ramt plet, Bjarne. Jeg har nu klikket på Tjenesten Messenger og stoppet den (kunne ikke vælge deaktivere ved højreklik, så tog stoppe og nu er den tjeneste pist væk - håber ikke jeg har gjort det galt!) ... I er sgu geniale, hvis problemet hermed er løst, drenge!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 23:13

Tror du skal gå ind på www.spywarefri.dk og downloade hijakthis, køre det og sende en log enten ind til spywarefri.dk eller her. Tror du har en del snavs på maskinen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-04 23:15
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 23:15

Nej der sker bestemt ikke noget forkert ved det. Jeg har deaktiveret tjenesten på min 2000 for længe siden da der sommetider poppede reklamer op selv om jeg ikke var på nettet. Det siges at der er et sikkerhedshul der gør det muligt at benytte denne meddelelsestjeneste til at give meddelelser man ikke har brug for.
Hvis du bruger (MSN) Messenger vil du opdage at det ikke har påvirket den.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 23:18

Du har ret Tedd, det er snavs og den tjeneste jeg fik ham til at lukke har formidlet det og det kan den så ikke længere.
Bjarne

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-03-04 20:00

Hej igen, drenge - the never ending story continues ... nu dukkede den underlige pop up besked up på min pc igen. Det skete, efter jeg havde siddet foran den og arbejdet måske 10 minutter denne morgen. Har set i logbogen og det må vel være en hændelse, der optræder en gang kun på listen for dagen (ser her på, hvilken kilde det skrives at komme fra)??Hvis man går ud fra dette, er der kun to muligheder på logbogens lister, nemlig disse (begge under program):
1)
8:44
kilde: EAPOL (ingen kategori)
hændelse: 2001
bruger: ikke tilgængelig
2)
8:45
kilde: NProtectService (ingen kategori)
hændelse: 3
bruger: system

Hm giver det nogen mening for jer?!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-04 20:05

Nope.
Måske et levn fra noget der ikke findes længere.
Kunne du tænke dig at køre en regclean.
http://www.docsdownloads.com/regclean.htm
Den kan finde ubrugte referencer mm. Prøv at hente den og kig lidt, den kan sættes til DK.
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 20:07

Jep du har virus! Hvorfor bruger du ikke nogle af de links der er sendt til dig?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-04 20:20

Det er NortonProtectservice der sender medelelsen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 21:03

Ja og det tyder på en af de vira, der deaktivere ens antivirus scanner!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-04 21:07

Du har sandsynligvis ret Tedd for det er noget med advarsel om "erase" efter hvad jeg kan finde ud af.

Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 21:31

Ved ikke, men jeg synes spørgeren skulle bruge nogle af de links der er her i en fart! Her er et til
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-03-04 22:13

Jeg har hermed kørt en scanning på spyware via spywarefri.dk og fjernet langt det meste. Der var måske ti ting i alt. Regcleaner er nu også installeret og ser ud til at virke. Har dog ikke lige sat mig ind i programmeret og fatter umiddelbart ikke det hele - er ikke netnørder som jer =:) - men det kan jo komme. Tror dog ikke, jeg har virus, for nyeste version af Norton plejer at opdage sin del. Men nu må vi se, hvad der sker. Jeg regner med at geninstallere min harddisk om en uges tid.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-04 22:22

Den advarsel som loggen registrerede er fra en speciel del af Norton.
Regclean kan du læse meget om på siden hvor du hentede den og lad nu være med at slette ukritisk. Det er et rigtigt godt oprydningsværktøj, som du også kan bruge til at deaktivere uønskede opstartsfiler hvilket er meget nyttigt når man finder virus eller malware.
I options vælger du sprog (danish) og i værktøjer kan du køre automatisk oprydning. Hvis den finder alt for mange skal du ikke slette for så må der være en fejl som skal findes først.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 15-03-04 22:53

Har forresten også scANNET min harddisk med Trend Micro som anbefalet, men der var ingen vira.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 21-03-04 13:40

BjarneD-> Hm, automatisk oprydning. Har den ikke under værktøjer i min menu, mener du ikke den nederste valgmulighed, der hedder at køre exefilen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-04 13:47

nej, vi snakker regclean ikk'?
Værktøjer - Automatisk oprydning - Ubrugt fil reference finder
Hvis du ikke har sat den til dansk så gøres det i Options - Language - select language.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 15:23

EAPOL! Hmm! Har du trådløst netværk?

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 22-03-04 22:12

Nej, jeg har bare en normal pc. Ikke noget trådløst eller fancy. Og har valgt dansk som sprog, men nej - der er ikke en mulighed, som hedder autom. oprydning. Har til gengæld fundet den anden, du skriver om, Bjarne (ubrugt fil ref. finder) og har kørt den. Så må vi se, om det virker.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-04 22:37

Jeg tvivler efterhånden på at det er nok, men skade vil det ikke. den skulle hedde Automatisk registrerings oprydning og der skal også være en kør dem alle, som også kan bruges.
I startup listen kan du permanent deaktivere opstartsregistreringer, hvis det bliver aktuelt.

Når Tedd mener at EAPOL kan have noge tmed trådløst netværk at gøre er det fordi EAPOL bruges som kommunikationssystem mellem accespoint og wireless LAN kort.
Det må have noget at gøre med noget du har eller har haft installeret. Ja så er vi tilbage, men du sidder med maskinen så vi andre kan kun gætte.

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 20-04-04 14:53

Der er tilsyneladende ikke noget, som virker. Men prøver at formattere harddisken om i løbet af de næste par uger. Så virker det jo nok. Men ellers tak for hjælpen og tålmodigheden, drenge.