/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
AMD XP-M
Fra : thomash46
Vist : 289 gange
100 point
Dato : 29-02-04 22:29

Hejsa
Hvad er jeres mening om en bærbar computer med en AMD XP-Mobile processor, jeg overvejer lidt at købe en med den type processor, men er lidt nervøs, amd har jo haft et ry om at deres processore bliver lidt varme. Men er det en dårlig ide at købe en bæbar med en amd processor?
mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 22:35

Det er uden tvivl bedre at købe med en AMD mobile end med en anden CPU der oprindeligt er beregnet til en stationær især på grund af varme og strømforbrug. Du kunne også finde en med Intel Centrino, men den er nok lidt dyrere.
Belært af dårlige erfaringer vil jeg råde dig til at lade være med at købe en med for stor processor på grund af strømforbrug. Jeg mener, at det er vigtigere at går efter mere RAM da det er der man bevarer stabiliteten.

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 29-02-04 23:02

amd bruger meget strøm men det gør de fleste bærbare pc idag, celeron processor er hurtige og bliver ikke lige så varme, men de er ikke "muskel" stærke til at køre meget krævende programmer men det er dog en processor som jeg kun kan anbefale hvis man ikke skal køre meget krævende programmer de ligger i et prise leje som der virker ca 7500 celeron 2400 MHz

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 02-03-04 13:31

For at være 100% ærlig så ville jeg ikke gøre det hvis jeg var dig! ... AMD er godt nok billigere og hurtigere!
Men efter min mening (+ mange ukendtes andres) ville jeg aldrig anbefale AMD til nogen! hverken bærbar eller stationær!
Grunden til dette er netop at de bliver meget varme og syns efter egen mening og erfaring at de er MEGET mere ustabile end
Pentium4-processoren! Har selv haft AMD bare for a' prøve det! Men skiftede hurtigt ud da når man har AMD skal koncentrere sig SÅ meget
om hvilken køler man får sig... med Pentium får du hele molevitten i én pakke som bare virker!

Mit foreslag er at du køber Pentium, selvom det er en smule dyrere!

Kvalitet frem for bras... :)

Mvh. Cooper