/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Nyresten
Fra : Roman
Vist : 6032 gange
120 point
Dato : 29-02-04 16:17

For et par år siden gik der en del debat om en kur mod nyresten. Så vidt jeg husker var det noget med olivenolie og æblejuice eller citronsaft. Er der nogen af jer der har prøvet eller kender til den?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-02-04 16:20

Hej
Prøv at læse her
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/nyresten.htm

Om andre midler har jeg ikke erfaringer
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 16:26

Jeg har været indlagt med nyresten engang men fik dem heldigvis selv ud gennem urinrøret inden som de sagde på Bispebjerg at de ville putte et instrument op i kalorius og knuse dem men det de fortalte mig da jeg spurgte hvad jeg evt skulle undgå for ikke at få det igen var at jeg skulle holde mig fra spinat og rababer da der er en eller anden syre i det der kan binde kalk og andre ting til det man kalder grus (hvilket det også lignede det der var på bunden af den kolbe jeg tissede i) Men olivenolie æblejuice og citron har jeg aldrig hørt sku hjælpe Mvh sune

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 29-02-04 16:29

Dyrlægen der er på radio 4 panelet fortalte i sidste uge om hvordan han kom af med sine nyresten. Han levede af hundemad beregnet til syge hunde i 2 måneder og da han kom til kontrol fra nyrestenene væk. DET ER INGEN AND

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-04 16:48

Hundemad ok *ss* Hva ska vi ha i dag ?? Vi ska da ha mad fra dyrlægen af Mvh sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-02-04 16:51

Jeg kan bekræfte hvad jettelund fortæller.
Det var dog almindelig hundefoder han levede af
og det var i tre måneder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-02-04 16:54

Dyrlægen fra p4 panelet har nu udtalt at han for at komme af med en nyresten levede af hundemad, vand og sukker. Nyrestenen forsvandt, men det var en hård kur.
http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1077710052757
mvh ans

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 29-02-04 17:41

Nyresten er noget fanden har skabt til fy for satan AUV AUV AUV

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-02-04 18:44

Jeg vil nu betænke mig ved at behandle nyresten uden at
konsultere en faglig kompetent LÆGE fx

Frida...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:02

Så skal du bare lige huske at lukke spørgsmålet hvis du ikke kan komme videre
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 13-03-04 18:06

Fundet på http://www.dsgnet.dk/?doc=http://www.dsgnet.dk/Sites/Leverand%C3%B8rer/Udos_Choice.asp

Søg på Nyresten!

Det findes en rigtig god kur mod nyresten, som godt nok ikke er gennemprøvet videnskabeligt, men som virker:

Man tager et helt rent og friskt æg og lægger det i bunden af et stort glas. Derefter presser man saft fra friske, modne citroner, indtil saften dækker ægget. Lad det stå i 12-18 timer.

Tag så ægget op og drik saften. (Ægget kan evt. spejles og spises, men det er ikke ægget, det gælder). Citronsaften går i forbindelse med kalken fra ægget, og tilsammen får det nyresten til at gå i opløsning - smuldre - og så går resterne ud med urinen. Kuren kan gentages med nogle dages mellemrum, indtil nyrestenen er væk.

Man kan også prøve med naturmidlet Resium, der også virker mod galdesten.

Akupunktur og zoneterapi kan også hjælpe.

Gyldenris anbefales normalt mod vandladningsbesvær og blærebetændelse, men virker næppe på nyresten som sådan. Det er registreret naturmedicin mod let væskeophobning i hænder eller ben.

Forfatter:
Læge Carsten Vagn-Hansen
Carsten Vagn-Hansens Hjemmeside