/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Cd-rom præsentation i Flash?
Fra : lenel
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 29-02-04 10:27

Jeg skal i gang med at lave en Cd-rom præsentation og kender kun lidt til Flash. Jeg er i tvivl om, hvorvidt Flash er det rigtige at bruge til det. Cd'en kommer til at indeholde en lang række billeder, som skal have forskellige ind- og udgange, tekster der animeres mv.

Når jeg laver en test med en motion tween af et billede, synes jeg at det "hakker" lidt når jeg tester filmen. Hvordan kan det være? Og er Flash programmet jeg skal bruge til en sådan opgave? Mit eneste alternativ er Powerpoint...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-02-04 11:06

hej.

Forstår jeg dig således, at det er til fremvisning til en større kreds?

I så fald ville jeg bruge powerpoint da det er både lettere at håndtere, samt at man altid kan flette "ting og sager" ind i "showet" der binder seerens opmærksomhed bedre. Flach vil i den retning virke mere "kold" og ligetil, ikke ment som nedværdelse af programmet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : lenel

Dato : 29-02-04 15:09

Meningen er at lave en præsentation-cd som skal vises ved en messe og køre fra en pc. Men med mulighed for at uploade det på nettet senere hen.
Det jeg er i tvivl om, er hvor anvendelig Flash er til almindelige billeder. Det kommer ikke til at indeholde en masse animeret grafik lavet i Flash, men en lang række billeder, som skal fade ud og ind med forskellige indgange, og ditto tekst.

Powerpoint er jo nem at gå til, men jeg vil samtidig gerne lave det så professionelt som muligt, så jeg tænkte at Flash måske var bedre. Men umiddelart synes jeg ikke Flash håndterer jpg billeder specielt godt - det ser lidt ujævnt ud, når man fx laver en motion tween med billederne - eller er det mig der gør noget forkert??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-02-04 17:47

Du laver ikke noget galt.
Flach er jo en form for filmformat, og et billede i en film er umuligt at få skarp, den vil som du selv skriver blive ujævn i kanten.

Derfor bruges flaxh også primært til korte bannerreklamer med mere tekst end billeder.

Nu skriver du ikke noget om længden af præsentationen, men typisk ser man ikke bannerreklamer over ca. 10 sec.

Jeg kan fuldt følge at det er og skal være professionelt, men med det rigtige layout i powerpoint virker det mindst lige så professionelt.
Så personligt ville jeg bruge powerpoint hvis sekvensen skal være på mere end 10 sec.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 29-02-04 18:29

Måske vil det hjælpe at sætte "frame pr sekund" op til f.eks 24 i stedet for de gængse 12

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 29-02-04 18:37

Jeg tror ikke det vil hjælpe på selve billedkvaliteten, og så vidt jeg forstår er det denne det er galt med, som der står "det ser lidt ujævnt ud".

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : lenel

Dato : 01-03-04 14:38

Tak for svaret ellebye.