/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problemer med Outlook Express - Netsky?
Fra : bv32
Vist : 749 gange
50 point
Dato : 28-02-04 20:42

Jeg har 2 konti i Outlook Express, den ene er min arbejdsmail, den anden er hotmail. Jeg kan godt sende og modtage via hotmail, ingen problemer. Min arbejdsmail kan kun modtage mails, men ikke sende, hverken med eller uden attachments. Jeg får en fejlbesked "Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Socket-fejl 10060, fejlnr 0x800CCCOE". Den anden dag synes jeg, at jeg blev ramt af den nye worm virus I worm-netsky (some.fool). Måske har det noget med mit problem at gøre. Jeg har kørt virus removal utility fra grisoft.com og har opdateret mit antivirusprogram (AVG) fra grisoft.com, men det kan hverken finde virus eller inficerede filer. Hvad kunne der være galt?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-02-04 20:44
Kommentar
Fra : frostys

Dato : 28-02-04 20:56

Hvem har du som udbyder???

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 28-02-04 21:05

Har kørt Stinger, den kan ikke finde noget. Det er en arbejdsmailskonto, så udbyderen er vel min arbejdsplads (deres mailserver).

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 28-02-04 21:06

Nå, måske mener du internetforbindelsen, det er TDC (ADSL)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-02-04 21:07

Så har du ikke netsky virussen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 21:08

Hvis du i OE trykker funktioner konto, markere den fejlbehæftede konto og trykker engenskaber, så har du måske i fanebladet server: sat hak i min server kræver godkendelse og log på med .... Altså ingen flueben i de to nederste firkanter.

http://www.kbalertz.com/FeedbackFramed_820670.aspx
Men fejlen kan også være:
the problem could be that your port settings are incorrect. A quick look at the "Advanced" tab will confirm this. The port for SMTP should be 25, and POP3 should be 110

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 28-02-04 21:09

Jeg fik ellers sådan en mail med en zipfil og bodyteksen "You er bad" eller noget i den stil og da jeg på det tidspunkt ikke havde hørt om virussen åbnede jeg zipfilen.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 28-02-04 21:12

Har checket. Alt står rigtigt. Det har jo virket før og jeg har ikke ændret indstillingerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 21:54

Hvis du har åbnet den fil har du garanteret virus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 22:08

Du er vel klar over at store offentlige orgnisationer, som kommuner, lukker deres server ned omkring kl 17, feks. kan min kommune ikke modtage post derefter, og i hele weekenden, derimod kan der godt sendes post derinde fra deres intranet.
Ellers:
Så har du sat en firewall op siden eller ændret på den, eller sat din antivirus til at skanne for udgående post?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 28-02-04 22:10

Ville Zonealarm ikke opdage det, hvis ormen med sit eget SMTP program ville prøve at sende mails?

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 28-02-04 22:14

Palle, nej det er det ikke. Vores mailserver lukker ikke før midnat.
Jeg har prøvet at slå scanning for udgående post fra med samme resultat. Det eneste det måske kunne være er at arbejdspladsens IT afdeling har haft et forsøg kørende med et SPAM mail filter...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 22:14

Zonealarm ved jeg ikke, men AVG ville hvis den er opdateret og opsat rigtigt (scanne udgående mails)
Men en ny virus er igang i disse timer såååå.
Men hvis du har åbnet omtalte fil (som ikke er en zip fil men en exe fil der er kaldt zip sågar med zipicon) så HAR du aktiveret virusen.
Og så er der kun en vej - en tur på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 22:21
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 23:55

Gik du eller maskinen i coma ?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 29-02-04 01:41

Ok bv32

POP3 = indgående kan være både job og hjemme som standard eller hvad du nu vil, men udgående skal være din udbyder , altså tdc så det blir nogen lunde sådan

pop3.mail.dk " eller job.mail.navn.dk "
smtp.mail.dk

smtp skal være dit hul ud af til i dit tilfælde tdc så skulle du kunne sende ud, med hensyn til netsky så prøv symantec.com og virus tools og hent fix program til denne eller scan online og se hvad der blir fundet.

frostys say have a nice day selv om det er blevet nat

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 29-02-04 01:43

UPS
det er selvfølgelig mail servere der er tale om, håber du forstod/forstår

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 29-02-04 09:44

Jeg har været på spywarefri og fået checket online for virus, den kan heller ikke finde nogen parasitter i browseren.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 29-02-04 09:46

Jeg kan ikke mærke på anden måde at der skulle være noget galt end at jeg ikke kan sende fra min arbejdsmailkonto...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 29-02-04 13:22

Nu kunne du jo tilbagesætte din comp. til før problemet opstod.
Nogle antivirusprogrammer, ændrer indstillingerne for at kunne tjekke ind/udgående post.
Har du været inde i funktioner konti, og under egenskaber, set efter "SMTP should be 25, and POP3 should be 110" som jeg skrev?
Men ellers kan der uvist af hvilken årsag, være en fejl, der kræver at du sletter kontoen og sætter den op igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:05

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 29-05-04 14:54

Tak for svaret pallebhansen.