/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Vaskebræt????
Fra : MR_RK
Vist : 501 gange
20 point
Dato : 28-02-04 15:19

Jeg har længe prøvet at få vaskebræt, men forgæves nogen der ved hvordan den bedste måde er at gøre det på???

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 15:34

Du kan købe et for 75. kr
http://www.sorgenfri-blomster.dk/index.php?pageid=437

Hmm...seriøst er det vist noget med skrå mavebøjninger der virker...

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-04 15:36

De er næsten ikke til at finde mere

Hvis du er kbvinde, vil jeg fraråde det.

Hvis du er mand...........MOTION

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 15:40

Måske er der noget her, som du kan bruge
http://denunge.dk/phpbb/viewtopic/t=487/start=0

Frida...

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 30 point
Dato : 28-02-04 16:15

Nu ved jeg ikke hvor meget du vejer, hvor høj du er, og hvor stor en mave du har.
Men hvis du har et mindre lag fedt på maven, og vil tabe dig der, så nytter det ikke kun at lave mavebøjninger.
Der skal du brænde dit fedt af først.
Men kom lige med lidt mere info om dig selv.

Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 16:37

En god idé vil være at låne eller anskaffe Charlotte Birchows videobånd "mave som vaskebræt" og lave en halv time hver dag

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:39

Kom med mere info, så skal vi nok hjælpe.

Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 16:45

Ja ja Mordex....rolig nu Måske er MR_RK til kaffedrikning et eller andet sted...

Endnu et link.

http://www.maxim.dk/store_muskler.asp

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:50

>>Frida
Promax er det værste man kan få inden for kosttilskud. Bvadr.....

Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 16:54

Nå!! men det behøver vores spørger jo heller ikke at indtage.....og hvad bygger du lige den påstand på??

Ikke at jeg ikke tror dig, men det vil da være rart at du begrunder lidt

Frida...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 16:59

Fridaflip

har mave som et vaskebrædt meeeen bølgerne er bare lidt store især de første.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 17:02

friiiiiiidaaa hvor errrrr duuu.

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 17:08

>Mordex

Faktisk har jeg ikke selv meget fidus til alle disse kosttilskud, men MANGE "sundhedsfanatikker" æder sig jo nærmest en pukkel til i alt mulig mærkeligt.
Om det har en ønsket effekt skal jeg ikke kunne sige, men jeg er overbevist om, at hvis vi spiser fornuftigt - får vi osse du vitaminer og mineraler, som vi har brug for.

Der kan så være situationer, hvor vi kommer i "underskud" og hvor det ikke er en dårlig idé at fylde lidt extra på.....men er vi sunde og raske skulle det ikke være nødvendigt...

>Per
Jeg er lige her....Er du meget overvægtig?

Frida...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 17:10

Frida

det siger min læge at jeg ikke er !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg skulle bare ikke kunne stå op i hans praksis, efter vægten at dømme skulle jeg være 2.48 høj men er kun 1.83 så jeg ved ikke hvad han mener, men han er nog god nok.

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 17:15

Skift læge Per...han må da ha' rotter på loftet
Vil du gerne ha en rask lille samalltalk...
så skup ind i en tråd der er beregnet til det

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 17:16

Hvis man sammenligner Promax med f.eks. Ultimate nutrition eller Dynamize, så virker det over hovedet ikke.
Ultimate og Dynamize (og mange andre udenlandske firmaer) har noget proteinpulver med en meget høj procent, 80,90 og 95, mens Promax er på, jeg mener det er 70 og 80. Ud over det har udenlandske firmaer en meget høj biologisk værdi, helt op til 159, mens Promax ikke en gang ved hvad det er. En biologisk værdi er hvordan kroppen udnytter proteinet ud over det naturlige. F.eks. en biologisk værdi på 100 er sådan at kroppen udnytter proteinet 100 naturligt, altså det som kroppen nu kan udnytte. En bv på 130 er sådan at kroppen får 130% ud af proteinet, proteinet er på en eller anden måde bedre så kroppen har meget nemmere ved at udnytte den.
Jeg har læst flere hundrede (næsten ) udenlandske blade, og min viden er derfra.
For det andet har min kammerat en kosttilskudsforretning, og der er ingen, INGEN, der køber Promax for alle har den samme mening om det. Der er ingen der tror på det. Folk vil hellere købe udenlandsk tilskud.

Jeg håber det er forståeligt Frida

Mordex.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-02-04 17:20

OK fridamok.

per

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 17:21

>>Frida
Kosttilskud som protein og gainer er nødvendig, da kroppen skal have mindt 2-2,5g. protein pr. kg. kropsvægt for at vokse. Og hvis man vejer 100kg. så prøv at regne på hvor meget du skal have af alm. mad for at få så meget.
Så ville dagen ikke gå med andet end at købe ind, lave mad og gøre rent i køkkenet. Derfor findes der proteinpulver og gainer der er en blandning af protein og kulhydrater i en, der er meget nemmere og hurtigere.
6 alm. måltider om dagen er for meget og for svært at indtage.

Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 17:37

Jamen det lyder da flot Mordex....men hvorfor ikke bare lade være med at indtage proteinpulver. Du er da en rask ung mand, som spiser flæskesteg sent om aftenen så vidt jeg har forstået....og det er mest småtspisende ældre og vegetarer, som er i risikogruppen for proteinmangel....

Jeg smutter fra dette spørgsmål....Gider ikke disse udregninger
Kan dog lige oplyse at man som tommerfingelregel siger 0,8 gram protein pr. kilo legemsvægt pr dag....Ved svær sygdom kan behovet for protein dog være helt op til 2 gram pr. kilo pr dag....men det er selvfølgelig kun for at overleve...ikke for at "vokse"

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 17:45

>>Frida
Som bodybuilder (for at kalde det pænt) skal man mindst have 2,5g pr. kg. for at musklerne kan vokse.
Og dette er ikke muligt med alm. mad. Det er ikke nok at spise fornuftigt som du skriver.
Det med stegen har du forstået rigtigt.

Nå, men nok om det.
>MR_RK vi venter stadig på lidt mere info

Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 17:51

Netop min pointe Mordex Men vi ved jo ikke om spørgeren har intentioner om at blive bodybuilder....eller bare vil ha et "vaskebræt"
Kan man iøvrigt få et "vaskebræt" uden at blive en Arnold??*LOL* det tror jeg egentlig ikke*S*

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 17:54

Sagtens.
Da jeg engang for 5 år siden vejede 67 kg. havde en mave som Peter André, bare lidt mindre

Det var jo hellere ikke kosttilskud vi skulle diskutere her, men give gode råd til at få en mave.
Og det kan jeg gi´, men vil have lidt mere info.

Mordex.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 28-02-04 18:25

>>Mordex

jeg indtager alle mine proteiner gennem maden og det er 230g om dagen,ik noget problem der..og det er da slet ikke noget problem at æde 6x om dagen..desuden er det også bedre at få fedt/protien/kulhydrat igennem rigtig kost..

xtrain.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 18:39

>xtrain

Er du sikker på du skal ha' 230g protein om dagen??
Så er du ihvert fald MEGET stor....

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:41

>>xtrain
Helt umgligt er det jo ikke. Men det er ikke de fleste der har tid til at lave 6 fuldt proteinholdige måltider om dagen.

Derfor foretrækker mange en shake til måltidet, så de kan komme op på 250-350g. protein om dagen.

Jeg spiser selv ca. 4 måltider om dagen med ca. 40-70g protein pr. måltid. Der udover er det alle mellemmåltider, og ca. 3-4 shakes. Og jeg har rigtigt svært ved at holde min vægt som jeg vil have den. Hvad ville det så være uden shakerne? Jeg ved jeg ville tabe mig med det samme. Så jeg er sgu glad for kosttilskud, og kunne ikke holde vægten uden.

Mordex.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 28-02-04 18:45

SKOD...Jeg glemmer hele tiden det er bodybuildere der er tale om
Altså vejer xstrain ikke 287 kg som jeg havde regnet ud...men 92 *LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:46

Noget af en fejlregning Frida *GG*

Mordex.

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 29-02-04 09:27

>>fridaflip jep 112kg....

>>Mordex du skal lige husk at kroppen max kan optage 50g protein pr måltid/shake... jeg bruger ca en time om aften til at gøre maden klar til næste dag,jeg syntes ik det er langtid.det kunde være at du nemmere ville kunde holde vægten hvis du skar ned på dine shakes,så du fik en til din morgenmad og en efter træning og det sidste kunde du indtade igennem rigtig mad..

xtrain.

Godkendelse af svar
Fra : MR_RK

Dato : 29-02-04 10:14

Tak for svaret Mordex. Jeg kan sige at jeg er ca 175 og vejer 70 kilo. Jeg er meget muskuløs, men vaskebrættet ville bare ikke vise sig. M.V.H MR_RK

Kommentar
Fra : MR_RK

Dato : 29-02-04 10:18

Tak frida for alle de gode tips og svar.......