/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
filosofisk
Fra : leonard
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 28-02-04 13:32

I en roman med titlen "Trækfuglene" stødte jeg på et udtryk,som jeg har prøvet på at udfinde en forklaring på.
Udtrykket er somn følger: "Når du har mødt syv djævle vil du få en skøtsengel" Det må være en eller anden sentens fra
Biblen eller lignende. Jeg prøvet flere steder på nettet uden resultat.

På forhånd ta for et svar
fra Henning Leonard.

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 28-02-04 16:54

Hejsa

Referencen til de "syv djævle" kunne meget vel være om Maria Magdalene.
Se f.eks. Markus 16:9 eller Lukas 8:2

/Jin2k

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 01-03-04 13:26

Jeg glemte at nævne,at den person,som går og reflekterer over de syv djævle kommer
som flygtning fra Chile til Sverige,så det kan godt være,at hendes tankegang er iblan-
det en del indianske forestillinger.

Men ellers tak for dit svar til Jin2k

Kommentar
Fra : birgitbock

Dato : 22-11-04 18:51

Jeg tror det er et gammelt ordsprog , så er det så op til en selv om man syndes det er rigtigt , det kan også have anden betydning vi skifter hvis blod hver syvende år - tror jeg nok -hvis du knuser et spejl =7 års ulykke o.s.v tja vælg selv