/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
går død når jeg vil lave en partion
Fra : nestea
Vist : 258 gange
50 point
Dato : 28-02-04 11:56

hej jeg har haft en hacker inde på min computer og han har smadret den totalt.. jeg har formateret den og kørt et program der hedder killdisk det skulle fjerne ALT og jeg har også slettet mine partioner, men da jeg vil lave de nye partioner så går min computer død,, nogle det ved hvad jeg ska gøre??? HJÆÆÆÆLP

hilsen jesper

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-02-04 12:42

hej
Hvis du laver partioner på din disk skal disken være "ikke i brug" - eller du kan oprette prationer i ikke partioneret områder.
Lave en boot diskette og brug Fdisk til at slette og oprette partioner.
Husk at Fdisk kun kan oprette en primær Partion.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 28-02-04 13:17

Install styre system ,hvis den vil det,og brug så Partition magic

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 28-02-04 13:34

hvis du har en 98 start diskette kan du køre en fdisk fra den og lave en ny partion på din hdd

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-03-04 21:59

du skal f diske mbr eller hjølper det ikke

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-03-04 17:42

Hej Jesper...

Her har du din løsning:

1. Start computeren op med f.eks. din XP-skive...
2. Slet alle partitioner i installationsprocessen og opret nye igen!

eller:

1. Boot op fra en bootdisk og skriv: FDISK
2. Lav dine partitioner med dette program som du har lyst til!

eller:

1. Få fat i programmet: "PowerQuest PartitionMagic"...
2. Opret dine partitioner med dette program i Windows...

Håber du ku' bruge noget a' dette info!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-03-04 13:42

din hacker har lagt en kommando ned i mbr (master boot rekord )
start med diskette i a:\ skriver du f disk (ophold ) /mbr så står den stille lidt giver et hop så har du fjernet
alt i mbr det skulle gerne virke.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 07-03-04 14:01

er du stadig i tvivl så maiel til kloge@stofanet.dk.