/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Siemens XS1 Vs. Nokia 6600
Fra : executor
Vist : 272 gange
50 point
Dato : 28-02-04 10:42

Jeg går og over vejer at købe en af de to mobiler (Siemens XS 1 og Nokia 6600). Derfor vil jeg gerne høre jeres meninger om dem. Jeg er på nu værende tidspunkt en Siemens M55

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-02-04 11:25

De to telefoner bliver grundigt testet her:
http://www.amobil.no/tester_mobil.html
Som du ser, kan SX1 mest, men til gengæld er det også den,
der er flest problemer med.

Hvad testen ikke nævner, er, at der er ved at blive frigivet en
nyt software-version til SX1, (sv7) og denne vil MÅSKE løse problemerne.
Så måske ville det være en god idé at se tiden lidt an.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-02-04 11:29

PS! Det er langt fra alle SX'er, der er problemer med.
Af en eller anden mærkelig grund oplver mange, at telefonen fungerer
fejlfrit selv med sv5, mens andre har et utal af problemer med både sv5 og sv6.

Kommentar
Fra : executor

Dato : 28-02-04 18:22

Kan Siemens XS1 også spille ringetoner med sang, ligesom Nokia 6600. Jeg tænker på, hvis man f.eks. har et nummer med f.eks. DAD, kan man så klippe det i mindre stykker og bruge det som ringetone

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-02-04 18:41

Det vil jeg bestemt tro. Sikker er jeg dog ikke, da jeg ikke selv
har en SX1, men ligesom du "kun" en M55.

Men du kan jo lade spørgsmålet gå videre her: http://www.club-siemens.net/forum/
Du skal oprette dig som bruger først, men det er helt uforpligtende.

Hvis du har problemer med engelsk, stiller du bare dit spørgsmål i det norske
forum, som du finder et link til nederst på siden. Dér er det tilladt at tale dansk.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-03-04 14:15

Fik du løst problemet?
Ellers må vi jo prøve at finde ud af noget andet.

Kommentar
Fra : cfisker

Dato : 06-03-04 23:08

Hej... Jeg har både haft en SX1 og 6600, og ved derfor en del til de to telefoner sammenlignet med hinanden.

Der er i bund og grund ikke meget forskel på SX1 og 6600, da softwaren er præcis den samme i begge telefoner, og det er uden den mindste forskel.
Forskellen ligger i at SX1'eren har en af de hurtigste processorer i en mobiltelefon til dags dato. Dette gør at man undgå de pauser der kan opstå hver gang man åbner noget. 6600'eren er ikke nær så hurtig og kan til tider godt virke noget langsom. Jeg fandt det specielt irriterende at den var meget langsom til at køre de programmer som ikke var forud installeret, hvorimod SX1'eren kørte dem næsten fejlfrit.

Størrelsen på telefonerne er næsten ens, men designet og placeringen af knapperne er til gengæld meget forskellig, men det har du vel set. Min erfaring er at designet på SX1'eren, er et had elsk design - forstået på den måde at enten kan man li' det ellers hader man det. Jeg anbefaler derfor, at hvis du har mulighed for det, prøver SX1'eren en dags tid, da det virkelig kræver en tilvending, at skulle vende sig til den måde knapper sidder på.
6600'eren er li' mange andre telefoner, og derfor lige til at ligge i hånden og bruge.

Sammenlignet med andre telefoner, er det to rigtig gode telefoner, som kan næsten alt, som en telefon skal kunne! Så uanset hvilket af de to telefoner du skulle vælge, får du en af markeds bedste.

Inden du vælger, skal du dog være opmærksom på to ting. Af en eller anden grund har 6600'eren ikke radio, og at der følger ikke noget hukommelseskort med til SX1'eren, hvorimod der følger et 32 mb kort med til 6600'eren.

Håber overstående hjælper dig til et rigtig valg!

Kommentar
Fra : executor

Dato : 07-03-04 11:47

Hvor kan man da låne en mobil i et døgns tid???

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-03-04 12:35

Det kan man vist ingen steder.
Men jeg synes, du skal vente lidt og sikre dig, at fw7 løser de ganske
mange problemer, der er/har været med SX1.
Det kan du tjekke ved at følge med på Club-Siemens.

cfiskers opfattelse af at SX1 har en hurtigere processor end N6600
stemmer ikke overens med det resultat, man når frem til i denne test:
http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=5599

Men desværre har N6600 ikke radio.