/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallering af windows me?.
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 457 gange
200 point
Dato : 27-02-04 23:54

Daws Min gamle me, er blevet noget ustabil, så jeg vil geninstallere den og i den forbindelse, partitionere harddisken, så jeg får 2 drev. Hvordan gør man?.Eller hvor finder jeg en "opskrift" på det?.
Med venlig hilsen Svend

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:03

http://www.wintip.dk/artikler/partition.htm
Der er der en masse godt om dit projekt

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 28-02-04 00:04

Efter en noget hullet hukommelse

Lav en startdiskette og start PC med denne i maskinen

Skriv FDISK -> tryk enter
Vælg "slet primær partition"
(Vælg "slet udviddet partion")
Vælg "opret primær partition" og angiv en størrelse
Vælg "opret udviddet partition" (størrelse: brug resten af disken)

Luk fdisk programmet
skriv format c:
skrive herfter format d:

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 00:10

.. du mangler logiske drev og aktiv drev

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-04 00:13

Når du har læst om partitioneringen her http://www.wintip.dk/artikler/partition.htm så klikker du på linket FDISK og så kommer der nøje beskrivelse af brugen, endda med billeder.
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-02-04 14:59

hvofor slette drevet og oprette det igen,når du bare kan formatere
boot fra startdisk til win98/me og vælg med cdrom support.
a: <<blikker
c:
format c: den siger alt på det ikke flytbare drev vil blive slette,svar ja og den formatere det.en hurtigere måde er at skrive
format c: /q men så tjekker den ikke for defekte sektorer på disken
har du delt din hardisk kan du osse vælge at slette d: bed >> format d: (e er i så fald sikkert dir cdrom drev)

d: hvis me cdrom er i d drevet
setup hedder hvisnok sådan eller skriver du dir eller dir /w for at se indholdet på cdromem,men jeg mener ikke det er install.exe
som det er med win98.

det skulle få din me installation igang som en ren installation,hav cd key paret,osse driver til netkort,lydkort grafikkort - vigtigt med netkort
da du ikke kan hente netkort friver på nettet hvis du bruger netkortet......
håber det gå let ... det skulle det ...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 15:11

læs dog spørgsmålet Xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-02-04 15:33

så ikke at det skulle deles....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-02-04 15:34

Xou>> tænkte det nok, og det første man bliver blind på er øjnene

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 29-02-04 13:42

Tak for svaret BjarneD.
         Det gik nemt. Tak Bjarne!
mvh Svend

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-02-04 13:49

Dejligt når det funker!
Bjarne