/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Konfiguration af pgo
Fra : jespereh
Vist : 1030 gange
50 point
Dato : 27-02-04 12:23

Hvor meget kommer den til at rende hvis man sætter disse ting på + promaudstødning

Cylinder:
www.kgi.dk
varenr: CY30060

Topstykke:
www.kgi.dk
Varenr: CY30300

PS alle begrænsningerne er fjernet, kører pt. 60km/t på Dr. Big

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-02-04 15:19

Jeg vil nok skyde på en ca. 75km/t.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-04 18:44

Nu er det ikke noget kvalitets tun, men et no-name, så holdbarheden er nok ikke særlig stor. Men til den pris skal du nok ikke regne med det helt store, hvad med at ringe til dem, for at få en snak, med måske også en karburator. Hvis du derimod giver lidt mere, vil kvaliteten være størrer og hastigheden også størrer.
Ja som Mordex skriver, nok omkring 75-80km/t.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 28-02-04 17:02

Det er sku ikke meget, hvad skal man da købe for at få den til at køre en
90-100 km/t

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 17:22

Hvad har du af andet tun?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 19:02
Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 19:12

>>jespereh
Prøv at kigge her
http://www.scooter-planet.dk/Tunsaet.htm
Der står hvad du skal bruge

Mordex.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 29-02-04 15:37

Hvad med en proma cylinder, er det kvalitet eller hvad, jeg synes at deres udstødninger gir godt på både 50ccm og 70ccm, men h´vad med deres cylindrer

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 29-02-04 15:39

og hvad med deres italy racing sæt ??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-02-04 16:00

Nu har jeg ikke været inde og se på prisen på promacylindre, men det er ikke det værste.
Men alligevel, vil du have den op på den hastighed, så skal du have en ordentlig cylinder. Selve cylinderen kommer nok til at koste omkring 1000-1300kr, så er der udstødningen til ca. 1300kr, vario til ca. 500kr, karburator, til ca. 550kr..
Det er det du mindst skal bruge til den hastighed. Der ud over er der meget andet der måske skal skiftes, bl.a. måske membranen, koblingstrykfjederen, kileremmen, tændrøret.
Du skal også være opmærksom på at din krumtap måske ikke vil kunne holde så mange omdrejninger du kommer til at køre med med den hastighed, så den skal måske også skiftes efter noget tid. En krumtap koster fra 600-1600kr + at det er meget svært at skifte den.
Tænk over det. For at få sådan en hastighed ud af en scooter, kræver det en rimelig pengepung, og fikse fingre

Mordex.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 29-02-04 16:15

Ja, fikse fingre og pengepung har jeg ikke, så jeg må nøjes.

Jeg tror at jeg køber:
Polini Evo 50ccm
Polini Vario
+ at jeg har proma basic udstødning og Doppler luftfilter

Så kommer den vel til at køre 85-90 km/t eller hva ?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-02-04 16:21

Polini er jo et godt og hurtigt firma, især deres evo produkter. Men du skal nok lige have en større karburator+studs.
Og hvis du køber en anden udstødning, vil den nok komme op på de der 90 stykker måske 95.

Men med det du nævner, er det begrænset hvor hurtigt du kommer til at køre, da udstødningen er lidt for lille til at udstødningsgassen kan slippe ud.
Men prøv at købe det og sætte det på. Hvis det virker, er det ok, hvis ikke, køb en større udstødning.
Og overvej lige en større karburator. Polini evo er et stort sæt, og det er vist lige i underkanten kun at dyse din originale karburator op.

Mordex.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 01-03-04 00:30

Du skal jo lige tænke på at der er tale om et 50ccm cylinderkit, så behøver jeg vel ikke anden udstødning og studs plus karbu, jeg kan vel bare nøjes med at dyse den originale op

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 01-03-04 00:32

Ellers nøjes jeg med at købe et TP Trophy 50ccm kit, det koster sku kun ca. 800kr.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-03-04 00:34

Ja.....det sgu rigtigt.
Jo........du kan nok få den op på de der 85. Måske 90.
Prøv at købe det du nævner i første omgang.

Håber det går godt med det

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-03-04 00:35

Har du et link til det TP?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 00:37

Nej det kan du ikke nøjes med, du skal have det hele med for at det giver noget, et 50 ccm kit kan være udmærket, og kan tit følge med de størrer, men nok ikke lige TP Trophy 50ccm kit, man får somregel det man betaler for.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-03-04 00:39

>>palle
Er det ikke nok kun at dyse karbuen op? Jeg er nemlig lidt usikker.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 01-03-04 11:46

>>PALLE
Ja, men et Polini Corsa 50ccm og TP Trophy 50ccm koster sgu det samme!
Og jeg mener sgu at at det var Topperformances der havde lavet verdens hurtigste scooter (vil ikke hænges op på det)
Og der er da nogle af mine venner der havde købt Polini Corsa, og det kørte ca. 90, med et nogenlunde optræk... Altså optræk som på en sfx. Uden at de havde købt større karbu. De havde bare dyset den anden op..

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 01-03-04 11:52

Eller som Scooter-Planet udtaler:

Citat;
"Top Performances Trophy, 50 ccm cylinderkit. Kan sammenlignes med Polini kit1. Dog skulle cylinderen have en lidt bedre holdbarhed. Kan anvendes sammen med Nardo udstødningen. Kan anbefales! Anbefalet udstødning: Top Performances Nardo eller Polini Traffic. Vores valg!

Vejl. pris 800 kr."

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-04 23:26

Jo den org. karburator skal hvis den beholdes, jo da dyses meget op, men om der opnås den hastighed med kun at udskifte cylinder/stempel er nok meget tvivlsom, og hvis desuden der kommer udstødning med er det stadig lidt tvivlsom, jeg ville da gerne have studs plus karburator med, men det kan man jo da senere tilføje.
Der er vel ikke andet end at prøve.
NB. Jeg ville nu lige slå på tråden til West-import, og høre deres mening, hvis jeg var dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 07-03-04 22:48

Skide være med tun, nu har jeg sat originalt luftfilter + original udstødning. Kører pt. 75 efter speedo.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-04 23:39

Ja men prøv at køre forbi en fartkontrolmåler, så viser den 65.
Men hvis du ikke har flere spørgsmål, skal du jo lukke spørgsmålet.
Og så kør ordentligt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 05-04-04 02:59

køb et polini sport eller et corsa cylinder max omdr 10500 eller 10600 det ligger lige på grænsen til
hvad den klarer med den almindelige krumtap, gå ind og se hvad de skriver om heste.
sporten står til at yde 8.5 hk hvor corsa yder 11.5 hk. Der til at kan jeg varmt anbefale en
polini star traffic og en 19 mm amal carborater så nærmer du dig efter spedometeret ca 100-110
og så ca. 6-7 grams ruller, så ruller det.
venlig hilsen cclaus63
ps.
sport ca 800-900kr corsa ca. 1200-1300kr
traffic 775 kr
amal 19 mm ca 500kr

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-04 13:04

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 31-05-04 22:54

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 17-07-11 10:02

der kan gøres en del, har selv en pgo dr big, med en billig cyl fra scooter-shoppen, 17 mm fra en t rex
karbu. topperperfomens kilerem. varioen er plansleven samt røret er sleven det samme ned, og der er sat en skive på det jeg har sleven af, imellem vario og startkrands efter speedo. før 80 og 8000 omdr. efter 90 ved 8000 omdr. lidt ned af bakke trak den 11000 omdr. speedo hviste ca 20 over hvad den kunne vise (120) det gik den godt med, den trak bare igennem 6 grams ruller, forstår ikke dem der skal helt ned i 3-4 grams ruller. hvis speedo viser ok? men efter omdr ca. 124km/t men på den strækning var der aldrig nogle biler der kom forbi, og ja den kan bremse 2 caliper og bremsekloser på ca 10 cm i længden. VH C:C

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 17-07-11 10:12

PS. brug det orginale luftfilter, den er droslet ned hvor den suger luft ind ca 12 mm der borer du den op til 19-21 mm og carburateren skal dyses om, så får du den til at gå godt, husk bare motoeren holder bedst hvis du holder ved top, ikke mere end 10000 omdr.