/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Er der nogen, der har følgende fonte?
Fra : U_J
Vist : 647 gange
200 point
Dato : 27-02-04 09:15

Hej

Er der nogen, der har følgende fonte til mac:
Barmeno
Interstate
Comics

Jeg vil blive glad, hvis jeg må "låne" en kopi

På forhånd tak

U_J

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-02-04 09:54

Ja, det har jeg.., Men det er jo ikke noget, man bare kan give videre... Der er copyright, eller hvad det nu hedder... Du må købe dem... Andet ville jo være ulovligt.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-02-04 09:54

Ja, det har jeg.., Men det er jo ikke noget, man bare kan give videre... Der er copyright, eller hvad det nu hedder... Du må købe dem... Andet ville jo være ulovligt.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 27-02-04 10:00

Hej Olle_hansen

Jeg er godt klar over at skrifter skal købes. Men jeg håbede såmænd bare på, at de 3 eller måske bare 1 af skrifterne var free fonts, dem findes der jo også, men det er tidskrævende at finde ud af ... så det var kun et håb om at komme lidt hurtigt videre.

U_J

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-02-04 10:02

U_J, skriv lige en mail, til mig på min mail-adresse, der står på min profil-side, så vender jeg hurtigt tilbage, om det er muligt at få dem free license... :P

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 27-02-04 10:05

Hej Olle_hansen

Når jeg klikker på dit navn, står der intet i profilboksen ...

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-02-04 10:06

olle_hansen@pc.dk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-02-04 10:22

Denne side er free fonts og barmeno skulle være iblandt:

http://www.yandy.com/LY1/B.htm

ellebye

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 210 point
Dato : 27-02-04 10:26

Du kan også prøve denne, her er flere valgmuligheder:

http://hans.presto.tripod.com/links005.html

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 27-02-04 11:45

Hej Ellebye

Jeg har kun nået at være inde på den første side, det ser fint ud. Jeg er ved at downloade den.
Tusind tak.
U_J

Godkendelse af svar
Fra : U_J

Dato : 29-02-04 17:36

Tak for svaret ellebye.

Hej Ellebye
Desværre kunne jeg ikke unzippe, de filer jeg downloadede til Barmeno-skriften, det var ligesom de var tomme.
Da jeg stod og manglede fontene akut, synes jeg det andet link virkede lidt uoverskueligt, men jeg vil da, når jeg får lidt ro til det, gå ind og studere det lidt nærmere.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : OleMorch

Dato : 21-03-04 17:09

Hej Ellebye

Jeg savner også fonten Barmeno

Jeg er nået til samme resultat som U_J, så du kan vel ikke guide mig lidt bedre til hvor jeg kan downloade den.

Hilsen OleMorch

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 21-03-04 17:25

Hej OleMorch

Jeg ved ikke om ellebye kan se dit indlæg, når spørgsmålet er blevet lukket. Men ellers kan du prøve at lave et spørgsmål direkte til Ellebye, jeg tror ofte han følger Kandu.

Hvis I finder ud af et eller andet er jeg da også nysgerrig, jeg valge dengang at bruge en anden skrift.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : OleMorch

Dato : 21-03-04 17:38

Hej U_J

Jeg har fået et word dokument skrevet i Barmeno - og det ligner "kinesisk"

Ved du om der er en anden font, som jeg kan bruge bare så jeg kan læse det.

Jeg behøver ikke at kunne printe det ud i Barmeno - men jeg vil bare gerne kunne læse brevet.

Håber du - eller andre - kan hjælpe mig.

Hilsen OleMorch

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 21-03-04 17:40

Hej OleMorch

Hvis du bare skal læse det, kan du vel markere alt teksten og vælge en hvilken som helst font.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : OleMorch

Dato : 21-03-04 17:47

Hej U_J

Ja, det troede jeg også, men det giver bare masser af "firkanter"
Altså sådan: 

Og hvad gør man så?

Har du en go' finte

Hilsen OleMorch

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 21-03-04 17:53

Hej OleMorch

Det lyder da meget mystisk, har du prøvet med forskellige fonte. Ellers var der jo også muligheden at kopiere teksten og sætte den ind i et andet program end word. Eller eksportere teksten til rtf og hente den ind igen.

Du siger bare til, hvis jeg skal prøve at finde på flere ting.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : OleMorch

Dato : 21-03-04 18:33

Hej igen U_J

Jeg har nu prøvet alt hvad jeg kan "finde" på.

Du skriver. .. eksportere teksten til rtf

Hvordan eksporterer jeg. Jeg kender kun muligheden at gemme som rtf

H E L P Please hvis du gider.

Hilsen OleMorch

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 21-03-04 18:41

Hej OleMorch

Gemme som og eksportere er nok egentlig det samme i word, har du prøvet at gemme i rtf eller txt. Man kan også sætte et worddokument ind i andre programer f.eks. QuarkXpress, pagemaker eller indesign. Hvis du ikke har andre programmer at sætte det ind i og det ikke er en særlig hemmelig tekst, vil jeg da gerne prøve om jeg kan hjælpe dig i mine programer. Men det kræver at du mailer dokumentet til mig.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : OleMorch

Dato : 21-03-04 18:47

Hej U_J

Der er ikke noget hemmeligt i dokumentet.

Det er "kun" til brug i en Merkonom-opgave.

Hvordan gør vi, hvis du virkelig gider hjælpe mig?

Hilsen OleMorch

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 21-03-04 18:49

Hej OleMorch

Du kan maile dokumentet til mig på Ulla-johnny@mail.dk

Hilsen U_J