/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalp og løbetid
Fra : snusi
Vist : 760 gange
150 point
Dato : 26-02-04 18:45

Hej.

Jeg har en cairnterrier på 3½ år og har haft den fra hvalp. Den har været i løbetid omkring samme tid hver år, nemlig i maj måned.

Vi har nu købt en hundehvalp, som vi skal hente om ca 14 dage, men nu til problemet. Min cairn er kommet i løbetid nu , og de andre gange har hun været "falsk gravid" og derfor været noget sur og ikke rigtig ville snakke med os, og desuden tager alt hvad hun kan finde af bamser, bolde osv med sig op i kurven.

Nu er jeg jo nervøs for hvad hun vil gøre med hvalpen vi får hjem. Jeg kan selvfølgelig håbe på at hun får moderfølelser for hvalpen.

Hvad kan jeg evt. gøre for at det vil gå godt?

snusi

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-02-04 19:06

Lad jeres hunde mødes første gang uden for hjemmet. ( så har ingen af dem hjemmefordel) Hent hver jeres hund og mødes på et aftaltt sted. Og tag dem sammen med hjem. Sådan gjorde jeg, da jeg fik hund nr. to. Det gik rigtigt godt. En 9 årig han schæffer og en 8 ugers gammel han engelsk setter.

Held & lykke

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-02-04 19:10

Hej.

Det er også meningen at det skal foregå sådan, men problemet er jo at min cairn er i løbetid og hvad gør jeg bedst hvis hun skal klare at der kommer en hund mere, lige i den periode?

snusi

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-02-04 19:23

Det er meget svært at svare på, da jeg jo ikke kender dig eller din hund.

Hvordan er jeres forhold?

Hvem bestemmer?

Hvordan reagere hun overfor andre hunde? Både i og efter løbetid.

Har hun før modtaget andre hunde i hjemmet? Itilfældet, hvordan reagerede hun?

Kommentar
Fra : babee

Dato : 26-02-04 19:35

hejsa
hvis din hund bliver falsk gravid hver gang den er i løbe tid syntes jeg det er en god ide at få den steraliseret for hvis den får mælk i brysterne så kommer der på et tidspunkt små kunder i dens bryster og det er meget usundt for hunden. min hund er 10 år og nu er det desværrer for sent at få den steralisret og den har fået en knude ved det ene bryst. det er pga mælken ikke kommer helt ud hver gang. nu får den medicin hver gang i stedet og det er sku dyrt så havde det været billiger at få den steraliseret.
hilsen babee

Accepteret svar
Fra : babee

Modtaget 160 point
Dato : 26-02-04 19:38

ps til dit spørgsmål skulle der ikke være noget problem i at få en hvalp på det tidspunkt. tværdigmod det er næsten sikkert at hunden vil tage hvalpen til sig som sin egen.
ps lige en stavefejl der skal ikke stå kunder men knuder

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-02-04 19:44

Jeg tror det er korrekt, hvad babee skriver. Netop det faktum, at din Cairn måske bliver falsk gravid - gør jo at hun helt naturligt har et moderinstinkt hun skal ha' levet ud.....

Godt at det med knuder og kunder lige blev rettet*LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-02-04 19:49

Hej.

Vi har også talt om at hun skulle steraliseres, men har lidt svært ved det med operationer fordi vores første hund døde under en operation. Men det ender sikkert med at hun bliver steraliseret engang, da det virkelig er synd for hende at hun har det sådan. Dyrlægen har dog sagt at det kunne forsvinde med tiden, men det gør det nok ikke mere nu hvor hun er 3½ år.

Mht hvalpen, så håber jeg også at det bliver som du skriver at hun vil tage imod den som hendes egen. Det var mere hvis der var noget jeg skulle tænke på nu da det jo er en lidt speciel situation vi er kommet i. Vi havde faktisk regnet ud at hvalpen kunne nå at føle sig hjemme og også kunne enes med vores nuværende hund før der var tid for løbetid.

snusi

Kommentar
Fra : babee

Dato : 26-02-04 20:00

ja jeg tror heller ikke det går væk. vores hund er så først begyndt på det inden for de seneste 6 år. men det er sjovt at se når de er falsk gravid min hund finder et pivedyr og er mor for den. jeg mener den bliver virkelig sur hvis den piver. det er da ret sjovt men også synd for når hun finder ud af at hun ikke er mor alligevel bliver hun deprimeret. så her sidst fik hun medicin for at få det til at gå væk og det hjalp men det kostede også lige 650 kr så i længden bliver det dyrt men hun er for gammel til en operation nu desværrer

men håber du skriver når de har været sammen og fortæller hvordan det gik men som sagt tror jeg det bliver uden problemer
hilsen babee

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 26-02-04 21:02

Tak for svaret babee.

Mange tak for hjælpen, nu håber jeg det bliver som du tror

Jeg skal prøve om jeg kan finde tid til at skrive lidt om hvordan det går. Der bliver jo noget at se til når vi skal til at "småbørn" igen

Jeg har taget ferie ugen efter vi henter hende, sådan at jeg kan være hos hundene de første dage.

Snusi

Kommentar
Fra : babee

Dato : 26-02-04 21:43

det var skam så lidt
og mange gange held og lykke det skal nok blive sjovt
hilsen babee
ps det er rigtig godt med en uges ferie

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 26-02-04 21:43

Jeg tror afgjort at din hund vil tage hvalpen til sig, og hvis du er heldig vil hvalpen også få mælk af hende når den tid kommer, og så behøver du ikke spekulere på knuder. Jeg har selv haft problemet,men da havde katten killinger og de fik lov til at patte hende. Hvis du kan se de kan komme overens,så husk,nu da du har fri, at lade dem være lidt alene hjemme, for det skal hvalpen jo også vendes til. Held og lykke. Mdvh. jyttejo.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 14-03-04 21:41

Hej igen.

Nu har vi fået hundehvalpen hjem og jeg må sige at min cairn har taget meget godt imod hvalpen, jeg er endda lidt nervøs for om "den store" er for blid overfor hvalpen. Hun går af vejen, fordi hvalpen bider i hendes ben og hale. Hun skubber blidt til hvalpen engang imellem, betyder det noget specielt. Hvalpen ligger sig straks ned på ryggen, alligevel skubber "den store" til den.
Nu kommer den første nat, jeg er spændt på at se hvordan det går.

Venlig hilsen
Snusi

Kommentar
Fra : babee

Dato : 18-07-04 13:11

hejsa det er godt de kommer godt ud af det. det med at den skubber er kun leg tror jeg