/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vådrums membran?
Fra : kpm10
Vist : 2599 gange
50 point
Dato : 26-02-04 14:27

Hej

Jeg skal til og renovere badeværelse og jeg skal bruge noget Vådrums membran, men har fundet ud at lip's koster en hel del!!

Jeg skal bruge til 12Kvm og der skal laves gulvvarme med måtter.

Findes der ikke et billigere alternativ?

Med Lip ville det koste imellem 950-1200kr!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-02-04 15:30

>kpm10
Ja det er forholdsvis dyre materialer ..men hop IKKE over gærdet er lavest.
Regler i korte træk:
Membran i hele gulvarealet.
I brucheniche hele vejen rundt og op.
minimum 10 cm op ad væg.

Du kan købe en demo-video i Silvan, koster ca. 40 kr.

/PG

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 26-02-04 18:56

Et Godt Råd
Hvis du ikke følger de bygningsregler vedrørende Vådrum,vil forsikringen ikke dække hvis der opstår en skade,da de siger at du ikke har fulgt byggevedtægten.
Så det kan aldrig svare sig at spare på disse rum
IPM

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 27-02-04 07:56

I har fuldstændig misforstået mig!

Jeg vil selvfølgelig lave en membran - ingen tvivl om det!

Men der må da findes andre der laver membraner end lige LIP! og det var sådan noget jeg på udkig efter!

Jeg har læst hele bygningsreglementet igennem vedr. det jeg skal lave og jeg har også haft en murer på besøg!

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 27-02-04 08:28

Hej
Jeg har lavet flere forskellige badeværelser, og membraner. Jeg synes at MIRA produkterne er meget nemme at bruge. Systemerne er ikke så forskellige. Du kan få MIRA i HT defta (med forbehold for de enkelte butikkers særheder) og også i Silvan (nogen gange endda på tilbud). Hvis du køber membran som hos MIRA hedder 4400 Multicoat skal du lige sikre dig, at det ikke har stået ude i deres kolde hal. Det må aldrig få frost! Det klumper helt sammen. Det er der bare mange steder de ikke vil indse!

Mvh
Torben

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-04 11:47

>kpm10
Du skrev: "Findes der ikke et billigere alternativ?"
Det fik flere af "os" til at tro, at du "muligvis" ville "springe over" .. godt at det ikke har strejfet dine tanker.
Ja, der findes flere mærker på markedet, men alle produkterne ligger i samme høje prisklasse, så "trøst" dig med at der "kun" er 12 kvm.
Held og lykke med projektet !
/PG

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 12-05-04 23:26

Hej

Det er længe siden vi har hørt fra dig kpm10..
Nu sidder du vel ikke fast i vådrums-membranen. så du ikke kan nå din computer...
Har du fået lavet dit bad ??

mvh torben

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-05-04 01:43

Hallo, hallo .. er det ikke tiden til at lukke dette spørgsmål ? .. Accepter ét af svarene !
/PG