/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Virtuelle mapper i G6 FTP Server
Fra : Donny
Vist : 573 gange
50 point
Dato : 21-04-02 14:39

Jeg har prøvet at lave virtuelle mapper og genveje i G6 FTP Server, men det er ikke lykkedes mig endnu.
Det skal jo gerne virke som genveje i mapperne, så man kan hoppe til andre mapper på andre drev.
Kan nogen beskrive en fungerende måde at lave disse på ?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-02 15:44

Jeg ville nu hellere bruge serv-u ftp... jeg ved godt det ikke er det du vil høre, men det er meget nemmere at arbejde med

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 22-04-02 16:01

Jeg har burgt Serv-U og brød mig ikke rigtig om det.
Derfor er jeg skiftet til G6 som jeg nu finder meget nemt at bruge,
jeg kan bare ikke lige greje det med de virtuelle mapper.

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 25-04-02 14:09

Nå nevermind. Jeg har fundet ud af det, så du får bare pointene :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-04-02 23:14

Hej Donny !

Tja, du kan starte med at gøre følgende:
- Setup User Accounts.
- Trykke på fanebladet: links & messages.

Herunder er der nogle afkrydsnings felter som du skal krydse af:
- Links/Dir to add to directories.
- Treat as links (visible in all directories)
- Add links from this file. ( Her vælges en tekst fil, som klarer det hele
for dig. Se neden for !)
- Resolve windows .lnk files (Dette er hvis du opretter lokale genveje til
andre drev og stier)

Filen som du skal bruge, skal selvfølgelig sættes ind i det tilsvarrende
felt ! ! og er af typen .txt ( ren ascii)
hver linie indeholder følgende:
navn ( alias ) | fysisk sted

eks:

Retur til roden | ~
Mine private billeder | C:\billeder\mine-egne
Ting og sager | D:\stuff\privat

Så vil du i dine directory lister få disse stier med. hvis du f.eks sætter
et + eller et ~ foran aliasset, vil de altid stå øverst i listen.

Med venlig hilsen
Carsten Holm

"Donny" <Donny.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jmyw8.997$kp3.68298@news010.worldonline.dk...
> Jeg har prøvet at lave virtuelle mapper og genveje i G6 FTP Server, men
> det er ikke lykkedes mig endnu.
> Det skal jo gerne virke som genveje i mapperne, så man kan hoppe til
> andre mapper på andre drev.
> Kan nogen beskrive en fungerende måde at lave disse på ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Allanhansen2002

Dato : 28-08-02 12:46

TIl Chip Master

Er du sikker på at det er fuldstændig korekt beskrevet???

Jeg kan nemlig ikke få det til at virke selvom jeg følger din vejledning til punkt og prikke.....

Mvh Allan Hansen

Kommentar
Fra : Allanhansen2002

Dato : 28-08-02 12:46

TIl Chip Master

Er du sikker på at det er fuldstændig korekt beskrevet???

Jeg kan nemlig ikke få det til at virke selvom jeg følger din vejledning til punkt og prikke.....

Mvh Allan Hansen