/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
køb af haglvåben
Fra : tom34
Vist : 708 gange
200 point
Dato : 26-02-04 11:48

Hej Alle
hvad sider loven om at beside glat løbetvåben, skal være medlem af en flugtskynings klup eller have jagttegn for at anskaffe sig et halgvåben.
jeg mener hvis man nu ikke vil tage jegttegn men vil gerne gå i en flugtskynings klup må man vil godt købe et halgvåben,
Mvh Tom ;0)

Kommentar
Fra : bjerris

Dato : 26-02-04 13:03

Altså hvis du ikke har jagttegn, så skal du have et bevis fra militæret om at du gerne må besidde halggeværet, ellers kan du få lov til at opbevare dit våben hos det sted hvor du skyder, hvilket jeg klart vil anbefale da du ellers skal til at købe bestemte skabe til opbevaring af dit våben....

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-04 14:08

Tom 34
Det er ikke "militæret" du skal henvende dig til !
For at besidde/eje/bruge et glat løbet jagtgevær skal man have jagttegn.
Har man ikke det kan man få en våben påtegning i en flugtskydningsforening.
Det er dog ikke alle flugtskudningsforeninger der udsteder disse tilladelser.men spørg dig for.Du kan i dag ikke købe et glatløbet hagl gevær lovligt,uden at give politiets våben kontor besked om købet.

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 28-02-04 21:05

Tak for svaret bb1.