/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Stipendier / Spørgsmål
10  freddieme.. 30
legat/stipendie til sprogrejse?
Fra : stsan0
Vist : 7954 gange
80 point
Dato : 25-02-04 13:32

Hej..

Jeg vil meget gerne på sprogrejse, enten nu til sommer eler næste sommer. Min plan var at rejse med sts og bo hos værtsfamilie, problemet er bare at jeg ikke har pengene til det. Jeg er studerende på HTX på 2. år og jeg får ikke su, da jeg, pt. kun er 17. Findes der overhovdet nogle stipendier/legater til sådan nogle som mig??

Mvh. Stephanie

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 90 point
Dato : 25-02-04 13:52

>Stephanie
Det bliver nok meget svært. De fleste fondaser kræver noget mere. Eksempelvis en form for "forskning", og det bliver nok også svært da du "kun" er 17 år.
Hvad med at "arbejde" dig frem ?. Det er vel kun "lommepengene" du skal tjene. Måske der er nogle her på Kandu, der kan give dig nogle erfaringer, adresser .. men det kræver lige, at du fortæller til hvilket land/by du vil rejse, og hvor længe ?

Friskt initiativ ! Jeg boede selv i Norditalien i 5 år
/PG

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 25-02-04 16:37

Hej,
Hop ud i det. Lån legathåndbogen og kig efter sprog og rejselegater. I mine unge dage, som er et par dage siden, havde jeg stor fornøjelse af legater til sprogrejser.
Find nogle gode argumenter for studierne, -det kan lade sig gøre.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : Grandmom

Dato : 17-07-04 23:46

Jeg ved der findes legater til det jeg har selv fundet en del da jeg skulle afsted på sprogrejse jeg skulle til Torqay , Syd England.

prøv:

Spar nord
Sparekasser
Banker
og ikke mindst din egen bank

mvh Johan

ps. det er en helt kannon fed ting at komme på sådan en sprogrejse :D

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 11-08-04 18:57

"Legat Håndbogen for uddannelsessøgende" indeholder et afsnit om legater til udlandsophold.
Det samme gør "Vejviser til Legater og fonde"
Begge findes i bogform og på CD

www.billesoe.dk/legater

Godkendelse af svar
Fra : stsan0

Dato : 11-08-04 22:27

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : Amalie09

Dato : 14-08-09 13:25

Jeg har prøvet og søge en masse steder jeg er bare, jeg har fået en del afslag, men det er ikke alle jeg har fået svar fra endnu.

Jeg ville bare høre Johan.. hvordan agumenterede du for at de(banker osv.) skulle støtte dig i en sprogrejse?