/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Oversæt Denne tekst
Fra : gangster50
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 25-02-04 09:16

På forhånd tak

Moon Landing a Hoax? Ever since the National Aeronautics and Space Administration (NASA) sent astronauts to the moon between 1969 and 1972, skeptics have questioned whether the Apollo missions were real or simply a ploy to one-up the Soviet Union during the Cold War. The debate resurfaced and reached crescendo levels in February 2001 when Fox television aired a program called Conspiracy Theory: Did We Land on the Moon?. Guests on the show argued that NASA did not have the technology to land on the moon, but, anxious to win the space race, acted out the Apollo program in movie studios. The conspiracy theorists pointed out things such as the pictures transmitted from the moon do not include stars and that the flag the Americans planted on the moon is waving even though there is thought to be no breeze on the moon. NASA quickly refuted these claims in a series of press releases, stating that any photographer would know it is difficult to capture something very bright and very dim on the same piece of film and since the photographers wanted to capture the astronauts striding across the lunar surface in their sunlit spacesuits, the background stars were too faint to see. For the flag, NASA said that the astronauts were turning it back and forth to get in firmly planted in the lunar soil, which made it wave.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-02-04 09:32

Til hvilket sprog?

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-02-04 10:09

TIl dansk.

Er månelanding fup? Lige siden NASA sendte astronauter til månen mellem 1969 og 1972, har skeptikere sat spørgsmål ved om at apollo missionerne var virkelige eller et påfund for at være bedre en sovjet unionene under den kolde krig. Debaten blev aktuel igen og nåede uanede højder i Februar 2001 da tv-kanalen FOX sendte et program som hed "sammensværgelsen: Landede vi på månen?". Gæster i programmet påstod at NASA ikke havde teknologien til at lande på månen, men, nervøs for ikke at vinde rumkapløbet, lavede Apollo programmet i et filmstudie. Folkene som påstod dette påviste blandt at at der ikke var stjerne på de billeder som NASA sendte fra månen, og at flaget som amerikanerne placerede på månen blafrede, selvom at der efter sigende ikke skulle blæse nogen vind på månen. NASA modsvarede hurtigt disse udsagn in en række presse-meddelelser, som sagde at enhver fotograf ved at det er svært at fange noget meget lyst og mørkt på samme stykke film, og fordi at fotograferne ville filme astronauternes vandring over månefladen i deres soloplyste rumdragter, blev baggrundsstjernerne for uklare til at fange på film. Hvad angår flaget, påstod NASA at astronauterne bevægede det frem og tilbage for at fæste det ordentligt i måne-overfladen, hvilket fik flaget til at blafre.

Håber dette kan bruges.. undskyld tryk og komma fejl.:!

Mikael

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 10:13
Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 210 point
Dato : 25-02-04 10:14

Her er en med mindre TRYKFEJL::!

Er månelanding fup? Lige siden NASA sendte astronauter til månen mellem 1969 og 1972, har skeptikere sat spørgsmål ved om at apollo missionerne var virkelige eller et påfund for at være bedre en sovjet unionen under den kolde krig. Debaten blev aktuel igen og nåede uanede højder i Februar 2001 da tv-kanalen FOX sendte et program som hed "sammensværgelsen: Landede vi på månen?". Gæster i programmet påstod at NASA ikke havde teknologien til at lande på månen, men, nervøs for ikke at vinde rumkapløbet, lavede Apollo-programmet i et filmstudie. Folkene som påstod dette påviste blandt at at der ikke var stjerner på de billeder som NASA sendte fra månen, og at flaget som amerikanerne placerede på månen blafrede, selvom at der efter sigende ikke skulle blæse nogen vind på månen. NASA modsvarede hurtigt disse udsagn i en række presse-meddelelser, som sagde at enhver fotograf ved at det er svært at fange noget meget lyst og mørkt på samme stykke film, og fordi at fotograferne ville filme astronauternes vandring over månefladen i deres soloplyste rumdragter, blev baggrundsstjernerne for uklare til at fange på film. Hvad angår flaget, påstod NASA at astronauterne bevægede det frem og tilbage for at fæste det ordentligt i måne-overfladen, hvilket fik flaget til at blafre.

Håber dette kan bruges.. undskyld komma fejl.:!

Mikael

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 10:52

>Sunowich

Sunemand.... for hel... læs nu lige hvad der står i tråden før du fyrer et ellers godt link af - Teksten skal oversættes til DANSK, og hvor er det lige man kan det på den side du henviser til??

Ram

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 25-02-04 10:58

Her står faktisk ingen steder hvad sprog Gangsteren gerne vil have teksten i..! Men går vel ud fra at det er hvor moderlige mælkesprog han vil have smøren i..§ Ellers har sunowich en god side der , hvor man kan paste hele teksten i og få en (meget fejlfyldt) oversættelse med hjem fra skole..!

Mikael

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 11:03

Ram for Jae hva er det nu du kalder det da jeg Fik sendt det var der ikke lie sagt noget om dansk og ja det er sørme ikke så godt men hvor er lige dit forsøg på at hjælpe den gode Gangster er ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 11:05

Sunowich

Æuvvv - det må du undskylde - Jeg troede at beskeden om at det skulle være på dansk var skrevet af spørger

Det kan være jeg selv lige skulle lukke gluggerne op, før jeg blamer dig - Ærgeligt troede lige jeg ku' tryne dig lidt

Ram

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-04 12:00

så vil jjeg bruge den fede side til at oversætte teksten til spansk da spørgsmålet ikke er lukket endnu, og især da spørgsmålet er placeret under højere uddanlser :
¿Luna que aterriza a una broma? Desde entonces la NASA (NASA) enviara a astronautas a la luna entre 1969 y 1972, los escépticos han preguntado si las misiones de Apolo eran verdaderas o simplemente un trabajo al one-up la Soviet-unio'n durante la guerra fría. El discusión volvió a allanar y alcanzó niveles del crescendo en febrero de 2001 en que Fox television ventiló un programa llamado Conspiracy Theory: aterrizamos en la luna?. Las huéspedes en la demostración discutieron que la NASA no tuviera la tecnología a aterrizar en la luna, pero, impaciente por ganar la raza del espacio, actuada fuera del programa Apollo en estudios de la película. Los teóricos de la conspiración precisaron cosas tales como los cuadros transmitidos de la luna no incluyen las estrellas y que la bandera que los americanos plantaron en la luna no están agitando aunque allí no se piensa para ser ninguna brisa en la luna. La NASA refutó rápidamente estas demandas en una serie de lanzamientos de prensa, indicando que cualquier fotógrafo sabría que es difícil capturar algo muy brillante y muy dévil en el mismo pedazo de la película y puesto que los fotógrafos desearon capturar a los astronautas que andaban a trancos a través de la superficie lunar en sus spacesuits del sunlit, las estrellas del fondo era demasiado débil ver. Para la bandera, la NASA dijo que los astronautas le daban vuelta hacia adelante y hacia atrás para conseguir adentro plantados firmemente en el suelo lunar, que le hizo la onda

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 01-03-04 10:42

Tak for svaret mikael_hanna. Jeg skal bruge det i en projektopgave om Rumforskning, men gider ikke selv at oversætte det... tak.. håber jeg får en god karakter...