/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hvordan afsluttes et forhold på en god m~
Fra : magnetx
Vist : 669 gange
66 point
Dato : 24-02-04 21:55

Hvordan afsluttes et forhold på en god måde?

Jeg har kun haft et kort forhold i mit liv. Det gik meget godt i starten og blev bedre, men pludselig var det slut.
Hun slog op med mig, efter at have opført sig besynderligt i ca. 14 dage. Jeg blev meget såret, måden det blev gjort på!

Hvis jeg møder en ny kæreste som umiddelbart er den rigtige for mig, at vi passer godt sammen.
Og så måske desværre ikke er hende alligevel, efter nogen tid, hvordan afslutter man så et forhold på en god måde for begge parter?

Jeg synes det er ærgeligt at såre andre hvis der er en mildere måde; blidere overgang.
Kan man undgå at såre, eller er det en naturlig nødvendighed når der er følelser involveret?

MVH

Magnetx

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-02-04 21:58

Prøv med ærlighed.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-04 21:59

Dit ønske om at begge to samtidigt indser at det er slut.
Det sker sjældent.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-02-04 22:09

Her er en ret rammende tekst (til en fed sang) om emnet!
Læs den:

Three important rules for breaking up
Don't put off breaking up when you know you want to
Prolonging the situation only makes it worse
Tell him honestly, simply, kindly, but firmly
Don't make a big production
Don't make up an elaborate story
This will help you avoid a big tear jerking scene
If you wanna date other people say so
Be prepared for the boy to feel hurt and rejected
Even if you've gone together for only a short time,
And haven't been too serious,
There's still a feeling of rejection
When someone says she preferres the company of others
To your exclusive company,
But if you're honest, and direct,
And avoid making a flowery emotional speech when you brake the news,
The boy will respect you for your frankness,
And honestly he'll apeciate the kind of straight foward manner
In which you told him your decision
Unless he's a real jerk or a cry baby you will remain friends

I'm head of the class
'm popular
I'm a quarter back
I'm popular
My mom says I'm a catch
I'm popular
I'm never last picked
I got a cheerleader chick

Being attractive is the most important thing there is
If you wanna catch the biggest fish in your pond
You have to be as attractive as possible
Make sure to keep your hair spotless and clean
Wash it at least every two weeks
Once every two weeks
And if you see Jhonny football hero in the hall
Tell him he played a great game
Tell him you like his article in the newspaper

I'm the party star
I'm popular
I've got my own car
I'm popular
I'll never get caught
I'm popular
I make football bets
I'm a teachers pet.

I propose we support a one month limit on going steady
I think It will keep you both more able to deal with weird situation
And get to know more people
I think if you're ready to go out with Johnny
Now's the time to tell him about your one month limit
He wont mind he'll apreciate your fresh look on dating
And once you've dated someone else you can date him again
I'm sure he'll like it
Everyone will appreciate it
You so novel what a good idea
You can keep your time to your self
You don't need date insurance
You can go out with whoever you want to
Every boy, every boy, in the whole world could be yours
If you'll just listen to my plan
THE TEENAGE GUIDE TO POPULARITY

Fundet på: http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Popular-lyrics-Nada-Surf/487BF0D00DAC5AC148256C56000B9DB1

Mange venlige hilsner
Niels!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 22:16

Jeg vil også sige at total enighed om det emne er ret sjældent men hvis man som nævnt er ærlig og reel og ikke træder på modpartens føelser og prøver at undgå jalousi ( da grunden til et ophør tit er pga andre relationer ) så er man da nået et godt stykke .Meee det er ikke så let når man står i det som det er at sidde her og skrive om det.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-04 22:16

Hvis man starter med at være ærlig og åben, er der også en mulighed for at afbryde på en ærlig og åben måde. Men undgå at såre den anden ved en afbrydelse af forholdet, det tror jeg ikke man kan. Så til dit spørgsmål - jeg tror ikke der findes en "god" måde, men måske en måde, hvor man stadig kan være bekendt at se sig selv i spejlet.
Emesen.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-02-04 22:28

Hvad er det for en indstilling til et nyt forhold? Hvordan slutter jeg det bedst? Helt ærligt. Hvad med at tage en dag af gangen? Jeg er sikker på at du kan få alle de gode råd dit hoved kan fylde. Men står du først i det, Hvad så?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 22:36

> magnetx

Du skriver:
Citat
Hun slog op med mig, efter at have opført sig besynderligt i ca. 14 dage.

Nu ved jeg jo ikke, om du talte med din kæreste om hendes besynderlige opførsel, men noget tyder på, at du ikke gjorde, fordi du skriver, at bruddet kom meget bag på dig.

Man begynder ikke at opføre sig besynderligt uden at der er en grund til det - og desværre tror jeg, at mange drenge/mænd overser eller ignorerer tilstande de er usikre på....En påstand?? Ja måske!! - men kvinder og mænd agerer altså temmelig forskelligt på at vise og tale om følelser.....

Så mit bud til dig er, at du i dit næste forhold skal tør tage problemerne op....før det
er for sent og ender med et brud...som kommer bag på dig.

God vind!!

Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 22:41

>the1best

Det hjælper da ikke magnetx, at du ikke forsøger at svare på spørgsmålet.
Der bliver stillet et konkret sp. - og vi er da ikke berettiget til at blive oplyst om, hvorfor magnetx gerne vil vide, hvordan man bedst afslutter et forhold.....

Frida...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 24-02-04 23:15

>fridaflip

Du har ret.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 23:24

>magnetx
Alt i dette liv gør enten ondt .. eller gør ikke ondt. "Brud" gør ALTID ondt .. men hvor gammel er du ? - jeg fornemmer, at du er ganske ung. Hvis det er rigtigt, så får du ikke "hår på brystet" før du har oplevet adskillige brud .. og så det måske dig der bryder .. og er den "stærke" !?
Life aint easy .. who told you it should be ? (Dr. Hook)
/ PG

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 23:32

Faktisk tror jeg, at magnetx har stillet sit spørgsmål - fordi han selv er blevet meget såret...og bare gerne vil undgå selv at komme til at såre, hvis det engang er ham selv der står i den situation, at vil bryde ud af et forhold.....

Frida...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 23:51

> fridaflip
Hvem har sagt, at spørgeren er en "han". Selv on "hun" slog op, kan spørgeren da sagtens være en "hun".
/PG

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-02-04 23:54

Kors hvor er jeg dum...det er da rigtigt...sorry

Frida...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-02-04 23:55

Guild

så begynder man igen at tale udenom spørgsmålet, er det ikke fuldstændigt ligemeget om det er en hun eller han

per

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 00:09

>Bibsie

Tænker på, om du måske har et par hundrede gram "penis livores mortis" hængende - jeg mener i den forbindelse din beskrivelse af farven - for så vil jeg da foreslå at du får det fjernet

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 00:11

Hov - Sorry - det var den forkerte tråd den kom i - UNDSKYLD

Ram

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-02-04 00:12

ram 2

hov hov ramsemand det var hvis ikke her det svar skulle afleveres HVA

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 00:12

*LOL* Du skal da ikke undskylde...altid rart at blive underholdt af dig

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 00:13

>Bibsie

Nej for sat....Det er pinligt, men det kiksede - Æuvv - erare humanum est

Ram

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-02-04 00:14

>bibsamie
Jeg forsøger ikke at komme "udenom", men blot holde 2 muligheder åbne. Jow, det er ligemeget .. men jeg spurgte tidligere til spørgerens ALDER ... og det er IKKE helt ligemeget.
Jeg har selv 2 hjemmeboende børn, hvor det hører til "dagens tekst", at der er masser af "fyringer", og jeg ser stor forskel på "At blive fyret" eller "At fyre"
/ PG

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-02-04 00:16

ram

er du nu sikker??????????????

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-02-04 00:17

guild

det var ikke ment son en kritik af dig, men se nu bare hvad ram2 er skyld i det er jo ikke det spørgsmålet drejer sig om undskylder

per

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 25-02-04 02:07

Tak for jeres gode svar.

Teil, ja det ville være ønskeligt. Og jeg tror det var noget lignende at hun prøvede med mig i de besynderlige 14 dage at gøre sig aktraktiv for mig og så få minutter senere at gøre sig mindst muligt aktraktiv, at blive kold over for mig. Det skete mange gange på 14 dage, måske fordi jeg skulle finde hende uintereesant og selv sige stop. Så kunne begge indse at man ikke passer sammen, men det er bare ikke en løsning jeg vil bruge.
Og med tanke på hvor det sætter ar på sjælen, for ikke at tænke på den tid det tager at komme over det brud på den måde. Så må jeg finde den rette kæreste næste gang. Men det er jo ikke sikkert jeg kan være så heldig, folk indeholder jo meget mere end lige ved første øjekast, enten motiverende eller demotiverende.

Jeg synes vores forhold byggede på ærlighed fra begge, jeg giver altid et ærligt svar måske var det for ærligt for hende, da det åbenbart ikke alle ærlige svar hun kunne lide.
Det giver stadig eftertanke hos mig, at selv ærlighed ikke var nok!

Nogle bekendte har i deres tid haft adskellige kærester, nogle næsten med uges mellemrum, hvordan kan man det? Bliver følelserne holdt helt væk, og hvor er så glæden? Bliver man rutineret i brud? Hende her var ihvertfald rutineret!

Er det værst at blive droppet for første gang, eller er det bare fordi jeg har ventet i mange år på at få min første kæreste som opfyldte tilpas meget mod idealet?
Jeg går kun ind for et forhold, hvis jeg tror på det, at man har tilpas meget sammen, men det er svært at vide efterfølgende. Så (qfha) ærlighed vil jeg bruge, men det er jo ikke altid den anden vil høre ordene, men nødvendigt.

Min nuværende strategi er ikke at åbne mig for nogen, for ikke at blive såret igen eller komme til at såre andre, og har "slukket" for udstrålingen, men bryder mig ikke om den i længden. Derfor dette spørgsmål.

NielsPT det er en rigig god tekst og kan godt læses adskellige gange endnu! Utroligt at du lige kan finde en sådan tekst!
Sune og Emesen ja kun én ad gangen. Jeg havde håbet på en god måde, hvis et forhold ikke går, før jeg ville kunne møde en sød pige. Men må nok bare springe ud i det ved rette lejlighed, og finde den bedste måde i den givne situation, hvis det skulle blive aktuelt.

Jeg skal ihvertfald tænke i nogle dage, jeres svar har været til god hjælp.

Har I haft mange kæreste før I mødte den rette.
Hvis I har fundet den rigtige for jer, hvor tæt på jeres ideal er vedkommende så?
Jeg synes kun der er relativt få der siger mig noget, men har lidt svært at vurdere min øvre grænse kærlighed til nogen. Det kan jeg være lidt i tvilv om, og kan nok kun selv svare på det.
Måske skriver I at jeg så bare ikke har mødt den rigtige endnu!

Der kommet mange svar mens jeg har skrevet og tænkt. Læser og svarer på dem senere...

MVH

Magnetx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-04 08:58

Det afhænger vel meget af hvordan begge parter har det med 'skilsmissen'? Hvis begge er 'træt' af hinanden og forholdet, kan man skilles uden tåre (..lidt som man skilles efter et engangsknald).

I det øjeblik den ene part ikke ønsker bruddet, så er det, det bli'r svært. Hvis man er den 'forladte' part bliver man trist, men må prøve at give den anden plads til at leve sit liv. Hvis man er den der afslutter forholdet, må man gøre den anden part klart der IKKE er mere at hente bortset fra forståelse og respekt.

I begge tilfælde er der stærke følelser indvolveret. Hvordan man selv eller partneren reagere på at forholdet afsluttes, afhænger helt og holdent af, hvordan man rent psykologisk er skruet sammen. Folk reagerer forskelligt, når de får at vide, de ikke er ønskede som partner.

Jeg tror, hvis man (rent teoretisk) datede 2 personer samtidig og brød med dem begge: Agerede ens over for dem begge og brugte de samme ord, ville man alligevel få to forskellige reaktioner fra dem. Mennesker er nogle komplekse størrelser. Derfor er der ingen 'patent løsning' eller svar på dit spørgsmål.

Som flere har sagt er ærlighed, men også bestemthed vigtig. Siger man stop må man være konsekvent. Det nytter ikke at stille sig til rådighed af hensyn til modpartens følelser. Dem kan man ikke ændre alligevel. Afhængig af hvordan man er skruet sammen, må man handle i overensstemmelse med sin egne følelser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 14:34

Det kan sagtens lade sig gøre, at skilles som venner....I hvertfald er to af mine bedste venner tidligere kærester. Dermed er ikke sagt, at det ikke gav en smerte ved selve bruddet...men det er nok sværet at undgå....

[citat]
Min nuværende strategi er ikke at åbne mig for nogen, for ikke at blive såret igen eller komme til at såre andre, og har "slukket" for udstrålingen, men bryder mig ikke om den i længden.
[citat]

DROP den stategi!!......du når ingen vegne med den. Tro mig, jeg har levet efter netop strategien ikke at åbne mig for nogen...og jeg skal hilse dig at sige, at du bliver såret alligevel. Jeg troede osse, at jeg på den måde beskyttede mig selv....men det eneste der sker er, at du udelukker dig selv fra en mængde gode oplevelser.

Husk aldrig at glemme det vigtigste her i livet....

"The greatest thing you'll ever learn is just to love - and be loved in return”

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 14:35

UPS!! koks i citaterne

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-02-04 16:05

Frida flipper

det kanske være ram1 & ram2 så det er nemmere for dig at huske

per

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 20:47

>Per...
Du er skør...men det kan du sikkert ikke gøre for

Molo siger faktisk noget helt rigtigt.
Citat
Som flere har sagt er ærlighed, men også bestemthed vigtig. Siger man stop må man være konsekvent. Det nytter ikke at stille sig til rådighed af hensyn til modpartens følelser. Dem kan man ikke ændre alligevel. Afhængig af hvordan man er skruet sammen, må man handle i overensstemmelse med sin egne følelser.

Jeg tror mange er bange for at såre...og derfor bliver i et forhold, som de ikke trives ved. Det er absolut ikke en god løsning. Vi er nogle gange tilbøjelige til at sige til os selv "Det går nok, og hvis nu han eller jeg gør bla.bla.bla...så....bla.bla.bla"

Dermed mener jeg ikke, at vi ikke skal kæmpe for forholdet, men kærligheden til partneren skal være til stede...for ellers bliver det et medlidenhedsforhold, som alligevel ikke kan stå distancen i det lange løb....

Frida...

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 26-02-04 00:36

Thebest jeg er ikke i noget forhold nu. Og bemærk det er ikke for at bare afslutte et forhold hvis jeg kommer i et nyt. Det er for at ikke komme til at såre den anden, og komme til at køre et forkert forhold for langt, hvis hun ikke er den rette, Så jeg synes selv det er ret omsorgsfuldt! Gode råd, ja men desto flere løsninger man har at vælge i mellem, kan man finde den bedste, eller finde en endnu bedre til situstionen!

Fridaflip jo jeg nævnte det over for hende, men hun sagde bare det var ingenting, og nogle gange noget med hendes arbejde at gøre. Man kan jo have en dårlig dag, en lille periode, så nok var det besynderligt men ikke nok til et brud.
Jeg er opmærksom på at kvinder og mænd er forskellige, og har læst Mars & Venus.

Hvad mener du præcist med dette? "At mange drenge/mænd overser eller ignorerer tilstande de er usikre på...."
Guild ganske ung, måske, alt er relativt, jeg er kun 30. Jeg er startet meget sent med kærlighed til piger, pga en kedelig barndom, hvor jeg har været meget følelseskold. Så det er jeg fri af nu, og kan begynde at vise kærlige følelser, og er over 10 år bagefter lige på dette punkt. Så måske rammer de kærlige følelser hårdere når de endelig blive sluppet fri, og mistes!
I en forhandling situation kan jeg være meget stærk tuff person, men i et kæresteforhold vil bruge kærlige følelser.

Jeg er af hankøn!!!

Bare spørg istedet for at komme med hypoteser!

Jo måske en grund til at forholdet ikke gik, var måske at jeg ikke altid kunne bekræftige hende i alting, jeg kan ikke styrke hendes egen indre selvtillid, det bør komme fra personen selv. Efter min mening.
Og (Emesen) hun kunne ikke lide at se sig selv i spejle i hele det korte forhold, men det har nok andre årsager end mig!

MVH

Magnetx

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 26-02-04 00:38

Molekyle det er nogle velvalgte ord!
Det gør mig ikke så meget at det ikke var hende, selvom hun havde mange gode egenskaber, til min rigtige.
Det gør heller ikke så meget med et brud. Men det var måden, perioden, det skete på!
Det vil jeg ikke byde andre.

Jeg begynder med ca halv tillid til nye mennesker jeg møder på min vej, og så går det den ene eller den anden vej ret hurtigt.
Og når man er i et forhold, giver jeg fuld tillid til den anden, og bygger på ærlighed og tillid. Men ved et brud er det jo pludselig ala det lige modsatte, hvor al tillid forsvinder. Det er ærgeligt, synes jeg, at der kan hele tiden kan være en smule tvilv, at beskytte sig sådan mod det uventede.
Det skuffer mig meget men folk man kan have tillid til, og den så kan forsvinde på få sekunder.

Enig at 2 mennesker ikke er ens.

Hvis jeg omskriver dit sidste afsnit med mine ord, vil det kunne være sådan ved et brud:
Dette og dette synes jeg godt om dig....
Vi har haft det godt sammen .......
Dette synes jeg ikke om dig....
Og der skal det ikke være os!
Udveksling af kommentarer og reaktioner.........
Et kram, og tak for den gode tid sammen.
Og så ud af døren....... "uden at se sig tilbage".

Måske en løsning, men jeg synes der er nogle gode punkter, men i helhed virker det er rimelig koldt gjort. Med tanke på at man har været kærester.

Er det noget i den retning man bare kan forvente, og skal indstille sig på det at pludselig en dag at det kan være slut. Tager det ikke noget af glæden og den fulde tillid til den anden partner?

Fridaflip Jo man får nogle gode oplevelser og det er rigtig rart, men man får også det modsatte. Der går jeg ind for at der er flere gode end negative!
Og et uholdbart forhold er ikke rigtige, derfor vil jeg forbedre mig hvis jeg møder en ny pige, og hvis forholdet desværre ikke kan bære i det lange løb. Vil jeg prøve at afbryde det på en god måde.
Før jeg har den nødløsning parat, tør jeg ikke tænde for udstrålingen.

Men det er nogle rigtig gode kommentarer I kommer med!!!

MVH

Magnetx

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-02-04 01:06

>Magnetx

Citat
Hvad mener du præcist med dette? "At mange drenge/mænd overser eller ignorerer tilstande de er usikre på...."

Jeg mener, at mænd generelt ikke er så gode til konflikter som kvinder er.....
Det sker ofte, at manden vælger ikke at starte en diskussion - fordi han er usikker på konsekvensen af den.....

Det siges osse, at kvinder kan diskutere i det uendelige... og mange gange i et forhold sige at "nu gider jeg ikke mere" hvorefter hun alligevel fortsætter forholdet et langt stykke endnu...Kort sagt mener kvinden det ikke de første mange gange, men bringer det op for at gøre manden opmærksom på, at hun mener de har problemer.

Sån' agerer mænd sjældent....Når de siger de ikke gider længere...ja så skrider de sgu...og det kommer måske bag på kvinden, fordi hun selv gerne taler og taler før det endelige brud.....

Forstod du noget af det?? ellers spørger du bare igen

Frida...

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 05-03-04 20:42

Fridaflip tak for din uddybning af dit ordsprog, det hjalp på forståelse. Men kan sige det var ikke tilfældigt i mit forhold, jeg er frisk på en god saglig diskussion, og mener ikke nødvendigvis at man skal blive enige bare at få luftet holdninger. Men hvis holdningerne er totalt modstridende og har relevans for forholdet ja så må begge overveje det og evt. skilles. Det er langt bedre at have det rart, og diskussioner er opløftende og får noget nyt at vide.

Måske har du kun overvejende mødt mænd som er tilbageholdene og været bange for konsekvensen i dine forhold. Jeg har kun haft et kort forhold så har egentlig ikke nok grundlag for en kommentar til det. Men udenfor forhold med mennesker jeg har mødt på min vej, findes der begge dele lige fra en tøffelhelt der siger ja og amen til alt, og modsatsen ala macho, og alle der i mellem hvordan det fordeler sig ved jeg ikke nok om. Jeg vil ihvertfald heller ud af et uholdbart forhold end at fortsætte det for længe.

Om kvinder er bedre til at diskutere er min holdning sådan her, efter erfaring hvem jeg har mødt på min vej: Kvinder starter nok oftest, og starter ofte med en lille bagatel, som så samler flere bagateller, og bliver til sidst til et samlet stort problem, eller før hun kommer til den endelige pointe. Kvinder bruger ofte mange flere ord for at sige det samme end som mænd. Husker engang hvor jeg kom til at høre en diskussion blandt kvinder, hvor de kørte gentagne gange rundt i det samme med ca 5 min mellemrum, dog med brug af lidt andre ord pr gang de skulle beskrive problemmet. Eller lidt indpakket forklaring. Diskussionen var kun slut når alle kvinderne havde opnået en bestemt aha forståelse.

Mænd bruger færre ord og siger nok tingene mere direkte uden at pakke det ind, og siger det overvejende kun én gang det samme..

Det er mine oplevelser fra og hos venner og bekendte mm, og min holdning.

Hvad du skriver at kvinder siger "at nu gør de forholdet slut" bare for at sige at der er problemmer i forholdet, kender jeg ikke noget til, endnu. Men må jeg spørge hvor mange siger en kvinde det før hun så gør ord til handling?
Personligt vælger jeg ord med tilpas stærk ordlyd og handler der efter, så mener jeg der aldrig kan opstå tvivl?
Men det er nok noget af det som er forskel på mænd og kvinder, mars/venus.

Jeg prøver at være opmærksom på forskellen, og spørger heller engang til hvis der er tvivl.

Har du haft mange kærester for finde din rette, hvis du har fundet den rette?
Jeg tænker stadig...... hvad der skal til!
De samlede parametre til et godt bæredygtigt forhold, nu og i fremtiden?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-03-04 21:27

>magnetx

Troede du havde glemt denne tråd - og så dukker du pludselig op med en hulens masse spørgsmål

I det første du skriver kan jeg kun give dig ret....CITAT:hvis holdningerne er totalt modstridende og har relevans for forholdet ja så må begge overveje det og evt. skilles. Det er langt bedre at have det rart.....JA

Så skriver du CITAT: Måske har du kun overvejende mødt mænd som er tilbageholdene og været bange for konsekvensen i dine forhold..... Nej bevar mig vel*LOL* Jeg ved, at jeg ALTID har været den mest konfliktsky i mine forhold - og da jeg tidligere skrev, at kvinder taler og diskuterer mere end mænd....var det meningen, at du skulle forstå det som noget generelt. Noget jeg har lært engang i psukologi men som altså ikke passer en skid på min egen personlighed.

Jeg tror du har ret i, at kvinder "pakker" tingene lidt mere ind end mænd gør - og det kan da være både godt og skidt. Godt forstået på den måde, at man ikke sårer unødigt - og skidt, fordi budskabet måske slet ikke når frem til modtageren eller ganske enkelt misforståes.....

Så spørger du om, hvor mange gange en kvinde tager forholdet op til diskussion før hun skrider til handling - og evt. afslutter det?? Puha det ved jeg da ikke*GG* Jeg skulle nok slet ikke ha' kommet med denne påstand (igen noget jeg har lært i Psykologi) Jeg forsøgte faktisk bare, at gøre opmærksom på forskeligheden mellem måden, hvorpå kvinder og mænd agerer/reagerer i et forhold....

Om jeg har haft mange kærester for at finde den rette?? Hmm...man tror vel hver gang, at man har fundet den rette - men er man ikke villig til at få slebet de små uregelmæssige kanter af et forhold - når man nok ikke så langt. Jeg tror ikke rigtigt på den der med "Kærlighed ved første blik" det er først når forholdet har stået på et stykke tid - og man har leet, grædt, grinet og bøvset sammen, at man finder ud af om det er stærkt nok til at bestå.

Jeg ønsker for dig, at du finder den rette en dag. I hver tilfælde gør du dig nogle fornuftige tanker - og derfor tror jeg osse at det nok skal lykkedes for dig.....

Held og lykke med kærligheden.

Frida...

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 06-03-04 21:07

Hej magnetx

OG KÆRLIGHED

Og kærlighedens ene grund, er i dit væsens dybe grund.
Du spørger ikke efter værd, for du er evigt den du er !
Men sådan elsker ikke du, for kærlighed er ikke bud.
Din kærlighed er hel og fri, og kender ikke et fordi !
Og også jeg blir hel og fri og kender kun til et fordi
jeg elsker, for du elsked først, da bliver kærligheden størst
Og kærlighed sender ud, og læge sår og hele brud,
at sætte fri og bringe bud fra livets kærlighedens du.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 18:31

magnetx -> Måske det var på tide at overveje at lukke spørgsmålet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 11-07-04 20:55

>molokyle Er du nu på rundtur igen? Det er da godt, at der er nogle der gider gøre opmærksom på gamle spørgsmål.

The1best

Kommentar
Fra : magnetx

Dato : 14-07-04 20:25

Bare rolig jeg har ikke glemt jer.
Men har et ønske om at kunne dele point ud mellem jer, så ikke bare én får dem, og I er jo mange der er kommer med gode besvarelser.
Bliver det mon muligt at kunne uddele point til flere i nær fremtid?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 14-07-04 20:50

>magnetx Der findes desværre ikke nogen opskrift på hvordan man ender et forhold. Det er meget forskelligt fra forhold til forhold. Det afhænger også af hvilken person du selv er. Men lad mig give dig det råd, sig tingene som de er, med ærlighed kommer man længst, selv om det kan gøre meget ondt. Der er jo ingen af os, der med vilje vil såre en anden person, men engang imellem bliver man desværre nød til, hvor ondt det end gør.

Det med point, ved jeg ikke noget om, men det ville være rart hvis man kunne. Har selv været ude for samme problem, havde så mange point at give af, så jeg stillede et spørgsmål direkte til dem, jeg syntes havde fortjent det og de fik der ved point.

Held & lykke i fremtiden

The1best

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 20:33

Gør som du lyster. Jeg hopper altså af her.

</FARVEL>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-05-05 23:56

Ja det var så en gang sidste år så mon ikke det er på tide du får lukket og du kan jo ikke give alle poient såe accepter nu bare en
Mvh sune