/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
malet murstensvæg skal pudses ???
Fra : scobbi
Vist : 3331 gange
120 point
Dato : 24-02-04 18:57

hejsa jeg har en malet murstens væg som jeg gerne vil have pudset/filset og malet igen men kan man pudse oven på mallingen eller hvad skal man gøre ?????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 19:04

Du siger ikke hvad slags maling der er på mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 19:06

Du skal ihvertilfælde have revet overfladen op så det nye lag har noget at hæfte ordentligt på

Kommentar
Fra : scobbi

Dato : 24-02-04 19:12

det er almendelig flugger glans 10 væggemalling

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 19:24
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 19:27

http://www.byggekram.dk/sw1701.asp Ellers er der jo dette her også Mvh Sune

Kommentar
Fra : i56

Dato : 24-02-04 22:17

Hvis du skraber så meget af malingen af som muligt, og kradser godt op i resten, kan du spartle væggen. Det er meget nemmere, og det færdige resultet bliver mindst lige så pænt.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 24-02-04 22:31

jeg tror jeg ville foretrække en sandblæsning og så ville jeg filse den bagefter med fin strandmørtel du kunne jo også prøve og skrabe det af du kan og så svumme det med en blanding af cement og vand det lader du tørre så skal du svumme engang til og når det er næsten tørt skal du filse det lav en prøve og når det har sidet i 14 dage kan du banke lidt i det og hvis det sidder fast så er det en forholdsvis ned og billig løsning

Accepteret svar
Fra : gitthu

Modtaget 120 point
Dato : 28-02-04 16:41

Først afrenser du vægen med grundrens.
Så trækkes et tyndt lag multifliseklæb på med en fin tandspartel.
Lad det tørre. Derefter trækkes et tyndt lag puds til fils på, der tørret et par dage.
Derefter males

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 00:48

Hallo husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : scobbi

Dato : 13-03-04 17:29

Tak for svaret gitthu.