/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tilpasning af skærm
Fra : ceg63
Vist : 428 gange
40 point
Dato : 24-02-04 13:40

Hej
Jeg har for nylig lagt XP ind, men nu har jeg vist fået pillet ved noget, jeg ikke kan rette op igen. Mine vinduer mangler ca 1 cm hele vejen rundt, så jeg skal flytte rundt på dem, for at kunne bladre og lukke dem ned. det samme gælder proceslinien.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 13:42

Det har da ikke noget med xp at gøre - Det er da din skærm/driver

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 13:45

Jo, for det skete, da jeg havde været inde og ændre på indstillinger til baggrund m.m.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 13:48

Prøv at højreklik på skrivebordet og gå i egenskaber.
Se om et eller andet har flyttet sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 13:52

Du har også en fejlfinding i dine skærmegenskaber

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 13:55

Næ, jeg synes ikke jeg kan se noget der. Jeg har også prøvet at tilpasse skrivebordet og gendanne standarder, det giver ingen ændring...

Kommentar
Fra : Mandragore

Dato : 24-02-04 13:59

Prøv engang at gå i ´Kontrolpaneler' => 'Skærm' => 'Avanceret' og forsøg dig med forskellige skærmopløsninger og Refresh-rates (60 MHz osv) Refresh raten kan have ret stor indflydelse på hvordan din din skærm tager sig ud. Det er sandsynligvis her problemet ligger.

Hvis du ikke kan manørere ordentligt rundt og få det indstillet korrekt, så stil på din monitor indtil du kan se hele skærmfladen. Derefter kan du altid stille den tilbage igen når du har løst problemet.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 14:01

Jeg har været i fejlfinding, men kan ikke finde noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 14:07

Så må vi vide præcis hvad der var skyld i at det skete.
Hvad havde du ændret da det skete.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 14:09

Jeg har nu været inden på "indstillinger". Hvis jeg sætter skærmopløsningen på 1152 x 864 kan jeg se hele vinduet, men det er jo meget småt. Jeg ved ikke, ha´vad du mener med " refresh-rates

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 14:10

Jeg havde lagt et scannet billede ind som bagrrundsskærm. Jeg har prøvet at sætte den op til den oprindelige XP baggrund, men det forandrer ingenting

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 14:14

Så må du lave et tidligere gendannelsestidspunkt hvor du ved den virkede.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 14:16

Nu bliver det lidt avanceret. Hvordan "laver jeg er tidligere gendannelsestidspunkt"?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-04 14:19

Du har i din startmenu et icon der hedder systemgendannelse - Det ligger nok i tilbehør.
Så gør du bare som skærmen fortæller dig.
Du kan ALTID gå tilbage igen - så du ødelægger ikke noget.

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 24-02-04 14:27

Tak for svaret refi. Det var sgu da smart, nu virker det igen, og så må jeg nok hellere lade være med at "pille" for meget. Tusind tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 14:34

selv tak