/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Dykning på Bali el Lombok
Fra : __vaDer
Vist : 2333 gange
100 point
Dato : 24-02-04 10:08

Hej NG,
Til Maj går turen til Indonesien vis Singapore Airlines, som har et godt tilbud de kalder for Asia Magic. Man kan blandt andet vælge mellem disse de 2 øer. Så ville høre om jeres erfaring af disse øer med henblik på dykning. Da det drejer sig om at lave det om til en ren dykker ferie. Hvad lever man for dernede, priser.... Såfremt der er nogen der er interreseret i Fillipinerne, kan jeg måske komme med nogen gode input.

P.S. Kun seriøse svar tak! Og up2date info, hjælper ikke hvis du besøgte landet i 1987 (Udvikling menneske! Udvikling ;) )

På Forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Sommer71

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-04 19:05

Bali og Lombok-har været der 4 gange sidste gang sommeren 2003. Vedr. dykning må du ikke snyde dig selv for at dykke på Liberty vraget V/Tulamben-Bali, men det er så også det mest oprivende ved dykningeng på Bali. Her efter bør turen gå til Gili Islands Masser af god dykning til en uge eller 2, Man er tilbøjelig til at falde i et stort dybt hul! Fordi der er så dejligt laid back på disse øer-især Gili trawangan!! Der er også den mulighed at tage en liveaboard ned over Komodo island-dette er min plan for kæresten og jeg smutter der ned igen til september!! "Vi har ikke købt fly rejser endnu-derfor er vi meget interresserede i at høre om de billetter i har købt!!"
Vil du vide mere kan jeg godt uddybe yderligere!!!

MVH

Sommer

Kommentar
Fra : __vaDer

Dato : 23-03-04 11:39

Hej Sommer,
Tak for info, ang vraget! Så har jeg hørt lidt forskellige meninger om det. Nogen siger det bare er en bunkejern der er tilbage. Min dykker makker og jeg selv tænkte på at tage 7 dage på lombok også 7 dage på Gili Trawangan.
Så må vi se hvad det ender med :)
Det er et forårs tilbud Singapore Airlines køre med, tjek deres hjemme side. De kalder det for Asia Magic.

Mv

Kommentar
Fra : 1208

Dato : 27-03-04 10:20

Hey,

Jeg og kæresten skal til bali til juni (for kr. 4400 med Singapore airlines). Vi har store planer om at skulle ud på en liveaboard, men udover det ved vi ikke så meget. Hvis der skulle være nogen der har prøvet det ville jeg blive glad om der faldt nogle tips af...

Mvh

Kommentar
Fra : 1208

Dato : 27-03-04 10:23

... Glemte at tilføje, at skulle der være spg ang. dykning på Fillipinerne, Borneo, Sulawesi, Malaysia og Ægpten så spørg endelig, og jeg vil prøve at svarer

Kommentar
Fra : Sommer71

Dato : 27-03-04 17:13

Hey 1208...

Hvor får du fingrer i så god en pris på billetter??

SU
MVH Sommer

Kommentar
Fra : Sommer71

Dato : 27-03-04 17:15

Hej 1208

Hvordan kommer man billigst til Sulawesi??
Dette er planen for vores tur til sommer, samt hvordan får man så god en pris på billetter som du tilsyneladende har fået??

MVH
Sommer

Kommentar
Fra : 1208

Dato : 31-03-04 11:19

Hej Sommer,

Billetterne til Bali fik jeg igennem Singapora Airlines, som kørte en eller anden kampagne, som stopper den 10 juni så vidt jeg husker.

Da jeg var på Sulawesi var det med fly fra Borneo hvor vi havde rejst rundt, så ved desværre ikke hvordan man kommer dertil herhjemme fra, men jeg vil tro at man tager et fly til jakarta eller Denpasar og derfra et fly til Manado ( som lufthaven hedder på Sulawesi).
Hvis du skal dertil kan du roligt glæde dig. Det er meget specielt. Et af de fedeste steder jeg har været i verden er på Sulawesi - på nogle øer der Togean Islands. Hvis I skal til disse øer kan jeg på det kraftigeste anbefale det sted der Black ( eller Blue) Marlin. Det er et lille resort som er helt fantastisk. Dykningen i området er også helt vildt godt, så gør jer selv den tjeneste og tag dertil. I vil ikke fortryde!!

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : __vaDer

Dato : 01-04-04 09:47

Tak for svaret Sommer71.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 20-05-07 08:53

Jeg har også været på Togean Islands på Sulawesi og vil give sommer helt ret. Det er nok det tætteste jeg har været på paradis, både over og under vandet. Flybiletter er ret billige i Indonesien, men det tager noget tid at komme derud. Overvej det dog alligevel.
Jesper