/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
"lokal" url på computeren
Fra : Avalodia
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 24-02-04 09:18

Jeg laver Flash-film, der vises i en browser. På Internettet kan jeg henvise til det med en url som f.eks "http://avalodia.dk/del1/video22.html"

Jeg søger en teknik til at gøre det samme lokalt med reference til en cd. Jeg ved f.eks at jeg skal henvise til "del1/video22.html" på cd'en "regneark for nybegyndere", men jeg ved ikke om cd'en sidder i D:, E;. eller noget tredje.

Er der nogen der har gode erfaringer med dette?

Eventuelt kan linket styres igennem et Flashprogram på Internet hvis det gør det nemmere.

avalodia

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 11:09

Jeg har på et tidspunkt haft et lignende problem som jeg løste med en menumaker. Jeg ved ikke om det vil passe ind i dit projekt, men du kan f. eks. kigge på denne:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=cdrprogrammer&prog=13676

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 24-02-04 11:15

du kan referere på denne måde:

f.eks hvis du arbejder i biblioteket c:\swf\menu\
og du skal hente en film (film.avi) der ligger i c:\swf

kan du sige ..\film.avi

".." betyder du går et bibiotek tilbage
"..." betyder 2
"...." betyder 3 o.s.v

Kommentar
Fra : Avalodia

Dato : 25-02-04 10:20

Til Interkriller. Tak for dit svar, men jeg vil kunne refere absolut, så jeg f.eks kan referere til et program på en CD fra Internet eller fra en e-mail.

Kommentar
Fra : Avalodia

Dato : 25-02-04 10:23

Til BjarneD. Det er ikke helt godt nok, men tak for linket, det kan være det kan bruges i anden forbindelse. Jeg søger videre.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 16-04-04 17:51

Det kan du ikke gennem flash. Så skal du ud og bruge et trediepartsværktøj, der kan wrappe flash-filerne. Swf-studio kan gøre dette (northcode.com)