/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program til ødelæggelse af harddisk
Fra : magfra
Vist : 535 gange
250 point
Dato : 23-02-04 23:19

Jeg har hørt om et program som man kan indstille til at ødelægge alle data på ens harddisk ved at trykke en kombination af flere taster, men jeg har ikke været i stand til at finde det. Jeg ved godt at man (højst sandsynligt) ville kunne genskabe disse data igen da "programmet" ikke wiper dataerne. Er der en som kender til et sådan program ville jeg blive meget glad

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 23:25

Og det skal du lige bruge til hvad ??

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 23-02-04 23:27

Hvis jeg siger det bliver jeg nød til at dræbe dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 23:28

Er det bare et snydeprogram til en spøg du søger.

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 23-02-04 23:34

Jeg leder ikke efter et "snydeprogram". Jeg forstiller mig at det evt. sletter hele registrerings databasen eller noget lignende...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 23:37

Så skal du bare slå din firewall fra og fjerne dit antivirusprogram - så sender jeg et til dig.

BARE DOBBELTKLIK PÅ DET

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-04 23:38

magfra -> De egenskaber du nævner i det program du efterlyser er, så vidt jeg er informeret, strafbart; så hvis du har tænkt dig at få svar uden at 'blive dræbt', mon ikke du så skulle kaste et blik på : http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 23:40

"molo"
Nu havde jeg lige chancen

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 23-02-04 23:42

Jeg har meget svært ved at se hvad der skulle være strafbart ved at slette sin harddisk!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 23:48

Nu er det jo sån at vi der sidder her foran vores skærme prøver at hjælpe folk af med problemer bla indenfor området omkring virus som nogle syge hjerner sidder og kreerer udelukkende for at opnå status blandt andre halvhjerner af samme skuffe eller fordi de bliver våde i deres bukser ?? who nows men efter min mening er sådanne mennesker nogle nødder der burde fratages deres puter og sættes til et eller andet fornuftigt Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-04 23:50

magfra -> Brug FDISK.EXE i DOS ! Det virker hvergang

refi -> Jeg var ved at fange dig i at lave noget stygt Pas nu på 'vi' får !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 23-02-04 23:55

sunowich> Lad være med at dømme folk for noget de ikke har gjort!

molokyle> Tak for svaret, men det er ikke lige det jeg leder efter (går for langsomt).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 23:57

Jeg dømmer ikke nogle bestemt men dem jeg taler om findes jo desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-04 00:02

Vi skulle lige se om effektiviteten var god nok

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-04 00:15

magfra -> Måske du kan bruge dette værktøj : http://www.masm32.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 24-02-04 07:17

Hej,

I de gode gamle dage fandtes der et profram fra Norton man kunne bruge til at overskrive hele diskens indhold det hed vipedisk.

På den måde var det ikke umiddelbart muligt at genskabe de data der havde været på disken og som faktisk godt kan gendannes efter en re-formattering.

/TC

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 24-02-04 07:39
Kommentar
Fra : penny

Dato : 24-02-04 08:38

her er et link hvis du vil rense alt på din harddisk http://www.killdisk.com/
Penny

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-02-04 08:43

Før i tiden lavede jeg en lille "virus" som kunne slette din harddisk ganske simpelt ved en Bat fil.

I princippet kalder bat filen format.exe, og en anden fil som indeholder parametre som Yes (til at starte formatering) /Q (for quick-formaterer på 3 sek) /U (undelete-kan ikke genskabes(kan det nok alligevel)) navn på harddisken efter formatering samt No (formater igen)

eg brugte "programmet" når man legede med forskellige styresystemer og skulle slette hele harddisken.

En bootdisk med format.exe (af den rigtige version til OS) samt de forskellige bat filer.

Det fungerede ret godt.

Dette kan nemt overføres til moderne styresystemer, hvor man så laver et link, knyttet til en genvejstaste.

F.eks. CTRL + ALT + W = starter programmet, eller man kunne gøre det med "DELTREE" så man bare sletter et enkelt bibliotek ?

Du kan også installere Wiper og så give de forskellige parametre i en bat fil.
Start bat filer. Wiper starter uden at spørge om noget, men flår blot din harddisk.

Som nævnt i et af de ovenstående indlæg kan FDISK også bruges, det samme igen lav en bat fil med de forskellige parametre og vupti, alt er væk fra harddisken, og den SKAL omformateres for at kunne læse den.
Her fra vil det være meget svært at få data frem igen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-02-04 09:28

Køb denne måneds udgave af PC-Planet, der er både programmer og artikel om "rensning" af harddisk, samt genskabning af data'er...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 24-02-04 14:00

Tooncompany og penny> Så vidt jeg kan se er begge wipe-programmer. Jeg bruger selv et program som hedder cyberscrub til at wipe data, så der ikke er nogen mulighed for at de bliver genskabt, men det har ikke en panik knap (som er det jeg efterlyser). Ved I om det er noget der er i hhv killdisk og eraser?

thulin> Der må da ha være nogen som har lavet et program med de egenskaber? Men det er helt sikkert noget af det rigtige Det skal lige nævnes at jeg bruger XP

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-02-04 15:27

Jeg har selv lavet programmet, som formaterer ved hjælp af bat filer. virkede fint under win95.
Så du må igang med den store batch program bog.

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 25-02-04 09:58

Hey

Blanco er klart mit bud...
jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvor du kan finde programmet, men store firmaer bruger det til at slette deres info'er når de sælger deres gamle computere ud af huset!!!

#12

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-02-04 14:43

Nu har jeg fundet løsningenng alle kan lave du behøves ikke engang kunne programere....

En kæmpe elektromagnet sat på din harddisk, tilsluttet en nødstop kontakt på dit skrivebord. Lige så snart du trykker på kontakten og aktivere den kraftige eletromagnet, er alle dine data væk 100%

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-04 15:58

thulin -> En lille neutrombe har samme effekt ...også på naboens pc. Man kunne jo kontakte : http://www.jydskatomkraft.dk/sw178.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-04 15:59

neutronbombe ..naturligvis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 27-02-04 12:51

hvad med at lave en opstartsdiskette, der bruger kommandoen deltree c:\ *.* /y
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 12:59

Jeg kan kun se en årsag til at have et sådant program og det behøver jeg vist
ikke at nævne,så derfor er der ikke nogen hjælp at hente her.
Manse9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 13:07

Tja - det var egentlig også det første svar han fik.
Men det trænger tilsyneladende ikke ind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 13:12

solklart,tjaaaa tja tja tja

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 27-02-04 21:38

ja ja, verden er anderledes idag,tyv tror hver man stjæler. jeg har da et program at hvis jeg vil slette noget der ikke rager andre, bliver der over skrevet 35 gange, det betyder forhåblingt ikke at jeg er kriminel.
det der med gistninger med hvad han vil gruge det til er for langt ude.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 28-02-04 00:18

enig hj3

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-02-04 07:29

hj3>et sådant program har jeg sku da osse,det er da ikke det samme, et program der udrydder/sletter alt data på en HDD så hurtigt så muligt og
på en så dekstrutiv måde kan da for fanden ikke have rent mel
i posen,og jeg vil sku da ikke hjælpe en knold med at slette
f.eks. børne porno vis det banker på døren,alt anden data rager mig en fjer.
Vil manden slette sin HDD,for at kunne sælge den videre,så vil han da ikke
have noget imod at bruge den tid det tager at lave en sikker sletning,og det er der masser af freeware programmer der kan gøre,fra en diskette.

Manse9933

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 29-02-04 13:23

hehe... delpart.. !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-04 18:28

magfra -> Har du fået ødelagt din harddisk nu ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-07-04 08:36

Det er jo derfor han ikke kan godkende et svar, eller deltage op KANDU, da han jo ikke har nogen harddisk tilbage............

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-04 20:04

Farvel.

</MOLOKYLE>