/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Panda frakobler min internetforbindelse
Fra : Papusniak
Vist : 534 gange
120 point
Dato : 23-02-04 22:49

Hej
Hvordan kan man afinstallere Panda Titanium uden at miste
internetforbindelse.
Jeg har nu prøvet et par gange at afinstallere programmet, men på en eller
anden mystisk måde frakobler den internetforbindelse.
Jeg har en fæstnet forbindelse til TDC. Det hjælper ikke at fornye
forbindelse i "ipconfig"
Jeg får bare at vide at handlingen kan ikke udføres til noget der ikke er
"socket" eller noget i den retning.
Der er ikke noget i vejen med selve forbindelser der andre pc har den helle
tiden.
Problemet er løst når jeg installerer Panda på ny.
Er jeg nu afhænge af den eller hvad er der i vejen.

MVH
Papusniak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:52

Prøv i fejlsikret tilstand men husk lige at få et nyt anti virus program på feks Avg som er vældig godt mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:54

http://www.grisoft.com/us/us_index.php Det kan hentes her hvis du er interesseret Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 22:57

http://www.spywarefri.dk/ Måske skal du også herind en tur hvis det er helt umuligt men prøv lige det andet først Mvh sune

Kommentar
Fra : Papusniak

Dato : 23-02-04 23:27

Hej
Næ det har ikke hjulpet med fejlsikkert tilstand og heller ikke med at fjerne korrtet og byttet til et nandet eller at skrive alle instilinger manuelt for ip konfigurationen.

Papusniak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 00:02

Hvorfra prøver du at afinstallerer??

Kommentar
Fra : Papusniak

Dato : 24-02-04 00:17

Jeg sletter simpelhen mappen med Panda hi hi hi
Næ det gør jeg ikke
Kontrol panel ->Til... Fjern prog.
Jeg har også prøvet at fjerne alt (efter jeg fik fjrnet progr.) i registrerings database hvad der havde med panda at gøre og det hjalp ikke en dud

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-02-04 01:10

Prøv at deaktivere Panda, inden du sletter det.
Jeg ved ganske vist ikke, om det vil virke.
Men det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 09:27

Rellom Gad vide om han er interesseret i at få det ordtnet ??????Mvh sune

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 24-02-04 09:40

Hvorfor ikk beholde panda.. ? det er bedre end avg.

Kommentar
Fra : Papusniak

Dato : 24-02-04 22:53

Hej
-> Sunowich
Hvad mener du med din sidste kommentar ?

Grunden til at fjerne Panda ?
Jeg ville bare prøve et par programmer og vurdere selv hvad jeg vil helst have, men et program som prøver at bestemme over min pc på den måde vil slet ikke have.

Jeg har nu prøvet at fjerne nedværkskort, slår Panda fra og fjernet den fra pc, både med at afinstalere den og rense registreringsdatabase, efter de bestræbelser har jeg sat kortet igen på plads. Desværre havde jeg mistet internet forbindelse.
ved fornyelse af opkobling får jeg sådan noget at vide

"Der opstod en fejl under forsøg at forny grænsefladen LAN-forbindelse 10 : Der blev forsøgt en handling på noget som ikke er en socket"

Jeg tror at Panda blokerer på en eller anden måde forbindelse til DHCP server.
Hvordan få man så den funktion åbent igen ?

Hilsner
Papusniak

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 120 point
Dato : 24-02-04 23:08

Panda laver broken links i winsock. Det er sket tidligere. Download dette værktøj hvis du kører xp (kan kun bruges til XP):
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe
før du afinstallerer Panda. Læg værktøjet på skrivebordet. Afinstaller Panda. Herefter er internetforbindelsen afbrudt. Kør derefter det værktøj du har liggende på skrivebordet, og så skulle der være gode chancer for at forbindelsen genoprettes. Men garanti kan jeg selvfølgelig ikke give.

Godkendelse af svar
Fra : Papusniak

Dato : 24-02-04 23:40

als
Takker og bukker, det har hjulpet

Mange hilsner
Papusniak

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-02-04 06:06

Det var godt at høre.
mvh
als