/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trækkraft min. 2000 kg.
Fra : hennooah
Vist : 829 gange
80 point
Dato : 22-02-04 23:40

Jeg overvejer at skifte min nissan patrol ud med en anden bil, der måske er bedre til daglig kørsel.
Men hvilken ???????
Den skal kunne trække en heste trailer på 2000 kg. Skal være diesel på gule plader og evt. med forhjulstræk.
Den må koste ca. 50-60.000, da det er det jeg mener at kunne få for min patrol.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 23:52

Prøv på www. Dba.dk eller salgspladsen mvh Sune

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 23-02-04 00:03

Ja, men hvilken model skal jeg lede efter.
Den skal være stabil og stærk nok til at trække en hestetrailer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 08:58

Inden jeg åbnede spørgsmålet var mit svar Nissan Patrol eller Toyota Landcruiser, menehhh det var nok ikke det du ville høre!

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 40 point
Dato : 23-02-04 09:31

Hvad så med en ww transporter eller ligende der er massere plads og trækkraft alt efter model selvfølgelig og så syntes jeg også det handler om probertioner altså hvordan ser trækket ud når sammenkoblet og prismæssigst kan det nok nogenlunde lade sig gøre at finde en i det leje du nævner Mvh Sune

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-02-04 12:19

Sunowich

hvad er probertioner ???

per

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 12:24

Antagelig propertioner, Per!

Til to tons gad jeg altså ikke have en VW spændt for. Der er Patrol'en og de andre store japser 4WD'ere klart de fedeste.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 12:25

Hvad er det for en Patrol du har? Er det den fede gamle 3.3 TD'er? Så vil det være skammeligt at skille sig af med den.

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 23-02-04 13:22

Prøv at kigge på en Toyota Sportsvan disel (ved ikke om priskravet kan opfyldes )
Vi har i flere år brugt en til campingtrækker (C.vogns totalvægt 1400 kg) .Det er den bedste trækker vi nogensinde har haft. Med i købet får du personbils køreegenskaber Vi har for mange år siden haft en Mitsubishi Pajero disel ,den når ikke Sportsvan'en til sokkeholderen.Blot en lille bemærkning

MvH Fiona

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-02-04 13:35

Enig i sportsvan (fed nok bil), men hvad må/kan den slæbe?

PS Pajero'en og også en lille 4WD'er

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 23-02-04 17:24

3773-- ups i min iver efter at fremhæve sportsvan'en overså jeg hestetrailerens vægt
sportsvan må/kan slæbe 1500 1998 model

MvH Fiona

Kommentar
Fra : technic

Dato : 24-02-04 15:20

Jeg vil tilslutte mig dem der anbefaler dig at beholde Nissan'en.
Du skal have en tung firehjulstrækker til den opgave og en Patrol er ikke den bedste af slagsen, men du skal nok også af med noget mere hvis du skal have noget bedre.
Jeg kan ikke se hvordan du skal kombinere daglig kørsel, gule plader med at trække 2000 kg. og så lige prisen.

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 25-02-04 23:11

Det er en Nissan Patrol 2.8 TD, 1992, kort model, trækvægten er ændret fra 1650 til 3500 kg, skulle det ikke være muligt at ændre den på sportsvanen ?
Jeg har trailerkort.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-02-04 08:23

Jeg tror egenvægten på sportsvan'en er for lille, men det kan da checkes ved en opringning til Toyota.

Æv det var jo en kedelig Patrol (jeg driller bare). Den gamle 3.3 TD var nu sjovest. Sikke et bundtræk den kunne præstere, men der var vist også pillet ved min, tror jeg. Er det ikke noget med at 2,8'erne er temmelig fordrukne mht brændstof?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-04 08:53

Hvad fandt du på hennooah?

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 14-03-04 16:09

Ikke noget endnu.
Den kører ca. 10 km pr. liter

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-03-04 08:22

Nåh, det er da ikke så ringe for en to-tonner.

Godkendelse af svar
Fra : hennooah

Dato : 03-03-06 23:04

Tak for svaret Sunowich.
Bedre sent end aldrig.
Det blev en vw sharan, den kostede godt nok 110000. men den kører rigtigt godt og trækker også godt.
Den kan vejes op til 1975 kg.
Som jeg skrev bedre sent end aldrig......