/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Stille uret via nettet gennem Javascript~
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 486 gange
141 point
Dato : 22-02-04 19:27

Findes der et java-sript, der kan sætte uret på computeren til at
gå rigtigt???

Hvis der gør, hvor kan man så finde den henne???

Hvis ikke, hvad kan man så lave det i???

Jeg har nemlig fundet det her script:
Kode
<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start
var now = new Date();
var event = new Date("Jan 01 2005 00:00:01");
var seconds = (event - now) / 1000;
var minutes = seconds / 60;
var hours = minutes / 60;
var days = hours / 24;
ID=window.setTimeout("update();", 1000);
function update() {
now = new Date();
seconds = (event - now) / 1000;
seconds = Math.round(seconds);
minutes = seconds / 60;
minutes = Math.round(minutes);
hours = minutes / 60;
hours = Math.round(hours);
days = hours / 24;
days = Math.round(days);
document.getElementById('days').value = days;
document.getElementById('hours').value = hours;
document.getElementById('minutes').value = minutes;
document.getElementById('seconds').value = seconds;
ID=window.setTimeout("update();",1000);
}
// Slut -->
</script>

Og så vil jeg gerne have, at den enten kan et ur, der passer,
eller at man skal trykke på et script, der kan sætte uret, så det
passer, for jeg går ud fra, at den klokken fra den computer, som
man sidder ved???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-04 20:01

Hvorfor ikke bare lade din "putter" hente den præsise tid hver gang den går online?
Se ind på: http://www.precision-time.com/

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-04 20:08

Fordi jeg skal bruge det på en anden end min computer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 20:17

Jamen, så installer severino's løsning på den?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-04 20:27

På den computer har jeg ikke rettigheder til at installere på...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 20:36

Iøvrigt mener jeg ikke man kan stille klientens clock i javascript. Der skal bruges en dedikeret netværksløsning.

Grunden er; man af sikkerhedsmæssige årsager ikke tillader javascript/VBScript at manipulere klientens hardwareindstillinger.

Jeg er ikke 100%, men sådan har jeg forstået det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 20:38

Konsekvensen ville ved eftertanke jo også betyde, man kunne stille uret hos alle besøgende på en hjemmeside. Hvis jeg forstår dig ret?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-04 20:42

Ja, eller at uret kører inde i scriptet...

Hvis du forstår...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 20:50

Nåeh.. nu forstår jeg. Der må godt være diskrepans i tiden mellem computerens og 'skærmens' ur, således at den rigtige tid vises på 'skærmens' ur. Sorry, jeg er langsom

Må være træt...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-04 20:55

Molokyle ->
Præcis, jeg skal bare bruge den rigtige tid i scriptet, så det bliver ordentligt...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-04 21:01

Der findes masser af ure man kan sætte på skærmen, men fælles for de fleste er, at de indstiller sig efter den computers ur, som det vises på, således at hvis siden ses i USA, så vil den vise den lokale tid "over there".
Hvis det så skal gå nøjagtigt, så er det at computerens eget ur skal justeres af ovennævnte link's program.
Du får så altid den præcise lokale tid.

Men jeg kan forstå, at du har en særlig mening med dit projekt.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-04 21:18

Ja, det har jeg, at den skal køre direkte ind i det script, og at den ikke tager det fra computerne, for jeg har ikke rådighed over alle de computere, hvor det bliver vist på, så den skal tage den direkte fra et atom-ur...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-04 21:26

Jeg havde engang den direkte adresse til et sådant atomur, som jeg legede med på min gamle PC, men desværre har jeg ikke denne adresse ved hånden. - Beklager!

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 141 point
Dato : 22-02-04 21:53

Severino > er det dette "Atomic Clock Sync" så er linket her hvor det kan downloades fra, men det aktiveres fra ens egen computer (pinges).
http://www.worldtimeserver.com/

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-04 22:10

Den har jeg og mange andre link til sådanne programmer, men det var den direkte link, hvor man henter tiden direkte til en hjemmeside, og implementere det med f.eks. et ur på siden.
Jeg forsøger at finde det i kildeteksten på de sider jeg har besøgt, og det er nogle stykker, men de afsløre ikke noget.

M E N - Det kommer lige pludselig!

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 23-02-04 15:36

Severino ->
Jeg venter bare på, at du finder det...

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 15-06-04 11:19

Tak for svaret bentjuul...
Nu kører hjemmesiden fra min egen computer...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-06-04 12:09

Selv tak Lasse_Madsen, alletiders at du fik det til at virke.

//bentjuul