/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fejlmeddelse ved afsendelse af mail
Fra : lars2408
Vist : 517 gange
400 point
Dato : 22-02-04 19:16

Hjælp
Hvad betyder dette:

Meddelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerne ikke blev godkendt af serveren.
Serversvar: '554 service unavailable: [her står en IP] blocked using list.dsbl.org, reason:
http//:dsbl.org/listing? IP= Her står en IP'.
(Konto: "Lars", SMTP-server:"smtp.mail.dk",fejlnr.: 0x800ccc79)

Hvordan afhjælper jeg dette.
Jeg sender kun til en person, dette gælder for samme besked for begge mine mail adresser hos hver sin udbyder.

Håber at høre fra jer
MVH
Lars

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-02-04 19:18

der et ikke en e-mail adresse der eksistere der for får du denne meddelelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 19:19

Du har skrevet forkert adresse.
Adressen eksisterer ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 19:20

Det ser da ud som om du er blokeret hos modtager.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 19:22

Prøv at sende via webmail
Emesen.

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 19:22

Adresserne er der og virker og er skrevet rigtigt.

Jeg har også prøvet at mail mellem mine to adresser det virker heller ikke.

Men jeg modtager mail på begge adresser fra andre.

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 19:23

Jeg kan også sende mail til mig selv fra hotmail

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 19:28

Det kan være TDC også er virusramt i dag.
Det er overalt det er galt.
"Prøv igen senere"

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-02-04 19:31

du har en virus en af mine kammerater havde samme problem i sidste uge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 19:31

Hvis jeg forstår dig rigtigt så sender du en mail fra 2 af dine egne adresser men til samme person, og det er dine mailadresser der afviser mailene. Er dette korrekt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 19:34

Jeg forudsætter at du kører Oulook Express.
Har du set efter om din "konto" står rigtigt.
Jeg bruger ikke TDC men hotmail på min OE, så jeg kan ikke fortælle hvad den skal stå til.
Har du hotmail på så lav en ny tilslutning (konto) og slet den gamle bagefter.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 19:37

Hvis du kan modtage mail men ikke sende - og du ikke har pillet ved dine kontoer - så forsøger du sandsynligvis at sprede virus og bliver derfor afvist.
Tjek din maskine for virus.

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 19:38

Hej

Jeg bruger outlock

Har slettet konti og genindstalleret dem

Intet hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 19:41

TJEK FOR VIRUS
Du skal ikke slette dine kontoer

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 20:05

Jeg bruger Norman og har tjekket maskinen to gange

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 20:06

Hej Alle

Skal lige se TV

Vender tilbage

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 21:05

Hej igen så er jeg klar til nye gode ideer

Håber på en løsning

Lars

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 21:07

Har du prøvet at sende dine mail igen?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-02-04 21:15

Hejsa
prøv at klikke dig ind her og tast den ip adresse som du nævner
http://www.spamcop.net/bl.shtml

så vil du se at den pågældende ip adresse er listet i "dsbl.org" for udsendelse af spam
og er derfor blokeret.

>> blocked using list.dsbl.org, reason:
http//:dsbl.org/listing?
opsamler ip adresser og domæner som udsender SPAM

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 22-02-04 21:37

Hej

Jeg er lige ved at køre et online virustjek.

Jeg har set efter ip på spamcop igen reaktion

Installeret min mail på en anden maskine, her virker de.

Så er det outlock eller virus???????????????????????????????????????

Jeg håber Lars

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 23-02-04 00:54

Hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har scannet online med eTrust fra CA, det tog ca. 3 timer

Ingen virus, Norman siger det samme

Hjælp

Lars

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 23-02-04 01:18

er din udbakke tømt for fejlslagne forsøg det kan godt blokere for nye forsøg

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 23-02-04 01:26

Ja den er tømt

Og det med spam, så kører jeg med dynamisk IP, Begge maskiner kører samme linie til TDC via adsl jeg har to gange dynamisk IP abonnement.

Maskinen har været slukket flere gange, TDC udstyret har også været slukket.

Lars

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 23-02-04 08:23

Denne vejledning omfatter IP-Fjernelse fra www.dsbl.org Hvis Deres IP er listet.
Dette bruges hvis De ikke kan sende mails, og får en fejl lignende denne:
554 Service unavailable; [X.X.X.X] blocked using list.dsbl.org, reason: http://dsbl.org/listing?ip=X.X.X.X

Overskriften på en "opskrift på hvordan du fjerner den blokede IP":

http://support.dandomain.dk/support/e-mail/dsbl/dsbl.htm

Kommentar
Fra : jesper0812

Dato : 23-02-04 09:29

Har du lavet ændringer fra det virkede til nu hvor det ikke virker ?
Har du evt. flere ISP ?
Hvis ja til flere ISP, så har jeg selv pop3 tiscali og smtp cybercity, hvis jeg prøver at sætte smtp til tiscali får jeg samme fejl som hos dig.

Dit problem kinne være "relay access denied" Problemet opfører sig nøjagtig som om man er blacklistet hos dsbl. (Spamafsender blokeret)

Jesper0812

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 27-02-04 08:30

Hej ALLE

Jeg siger tak for alle forslag, men har opgivet.
Nu fdisker jeg og starter forfra.

MVH lars

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 09:37

Gå ind i indstilinger og set "Secure line" på...
så skulle problemet være løst...
(gør det inde i konti)...

mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 21:57

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?