/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
autocad r14
Fra : ibsss
Vist : 559 gange
20 point
Dato : 22-02-04 19:11

hej er der en der kan hjælpe mig min brugsandvisning ligger i campingvognen og jeg kan ikke finde ud af at få menu line frem igen efter jeg har trykket på et eller andet ??????
Mvh.ib

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 30 point
Dato : 22-02-04 19:28

Prøv at skrive menuload i komandolinien, så tror jeg du kan hente den frem igen.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 22-02-04 19:38

Ja hvornem kan det være hvis man ved det TAK
kan du også fortælle hvor dan jeg skriver et tal i tegningen ud for et bestemt væg eks.
mange tak og de sidste point jeg har til dig grethe
Mvh ib

Godkendelse af svar
Fra : ibsss

Dato : 22-02-04 19:39

Tak for svaret grethes.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 22-02-04 19:44

Dit næste spørgsmål må du lige uddybe lidt nærmere, forstår ikke helt hvad du mener.

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 22-02-04 19:52

hej grethes det er fordi jeg har fået en tegning som jeg retter lidt i og har brug for at sætte nogle makeringer ind for at huske hvor der eks skal være en stikkontakt det må gerne være en "farve klat" eller bare et tal eks,1
Mvh.ib

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 22-02-04 19:57

Hvis det er noget der bare skal huskes og ikke vises i udprintning, kan du skrive det i lag defpoints, så vises det ikke i udprintning. Ved ikke om det er det du mener. Ellers må du uddybe det lidt nærmere.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 22-02-04 20:03

det skal med på print da jeg har slettet alt det andet arkitekten har tegnet af mål møbler mm og skal bruge det til når jeg skal lave el i huset
du kan nok høre at jeg ikke arbejder med autocad men jeg syndes det kunne være sjov at lære lidt da jeg altid kan få tegning på mail og så rediger i den til eget brug
Mvh ib

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 20:20

Lav lige et lag med navn eltekst
Stil dig på laget eltekst
Så kan du lave en tekst/tekstbox/ramme men jeg kan ikke lige huske hvor det ligger oppe i værktøjerne, men det kan Grethe måske huske.
(jeg har ikke autocad på comp lige nu)
Emesen.

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 22-02-04 20:34

tak for forsøget emesen men du ved jo at jeg er "grøn" med det her hvad er et lag??
kan jeg ikke gøre det dir.i tegningen på en nem måde
Mvh ib

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 23-02-04 07:43

Hej Ib
Det er lidt svært at guide dig, men kan du ikke bare i komandolinien skrive dtext, og så kan du på tegningen skrive den tekst du vil. Ellers må du igang med at lave alle elsymbolerne og så bare placere dem, hvor de skal være. Jeg formoder det er en tegning elektrikkeren kan arbejde efter du skal have lavet.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : ibsss

Dato : 23-02-04 19:18

hej Grethe det var det jeg ville og mange tak for det
Mvh.ib
ps.jeg har lige fået 20 nye point som du skal have men hvor dan gør man det nu ????

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 23-02-04 19:35

Hej Ib

Det skal du overhovedet ikke tænke på. Men hvis du ønsker nogle let tilgængelige manualer til at komme videre med Acad, så er der gode muligheder ved forlaget Uhrskov http://www.uhrskov.com/shop/default.asp?SetLng=1 har selv en del af hans bøger, og har haft meget glæde af dem.

Men hvis du ellers får spørgsmål, vil jeg forsøge at hjælpe så godt jeg kan. Så gem du bare dine point.

Hilsen
Grethe