/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Password/ sikkerhed af mappe
Fra : Doros
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 22-02-04 17:27

Er det muligt i Windows XP at aktiverer et password til en eller flere mapper, på samme måde som man kan med en fil i Excel/Word.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 19:24

Det samme har jeg haft store problemer med at finde ud af... Løsningen var så, en zip-komprimeret mappe.

Simpelthen højre-klikke et sted, klikke "ny" og derefter på ZIP-komprimeret mappe. Derefter lægger du dine filer ind i mappen. Når dette er gjort højre-klikker du inde i mappen, et tomt sted. Så klikker du på "tilføj en adgangskode" og voila..

Jeg har selv prøvet at finde ud af hvordan, man gør med en almindelig mappe, men det har ikke kunne lade sig gøre for mig..

Håber du kan bruge det...

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 23-02-04 10:46

Jeg mener at XP's mappebeskyttelse bygger på brugerprofiler, så adgangen til bestemte mapper afhænger af brugeren som logger sig ind. Men det lader ikke til at være tilfældet med dit problem

Mit bedste råd er at installere et ekstra program. Jeg har fundet frem til dette, som måske kan hjælpe dig

http://www.password-protect-software.com/password-protection.html

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 23-02-04 16:42

Har selv så sent som igår DL programmet Program Protector.
Med det program kan man Password-Protecte et hvilket som helst program.

Kan hentes på adressen: http://www.blumentals.net/protector/

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 23-02-04 18:34

Tak for nogle gode råd!

Jeg har en memory key hvor jeg gerne ville beskytte mine filer hvis den skulle bortkomme, så istedet for at beskytte alle filer er det jo noget nemmere at beskytte en mappe. Beskyttelsesprogrammerne skulle gerne virke på forskéllige maskiner helst uden at installerer software på alle maskiner som anvendes, kan det lade sig med de programmer i foreskriver feks. har jeg Windows XP og skal anvende min memorykey på en maskine med Windows 2000..

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 23-02-04 20:14

Du skal gå i fejlsikret tilstand, højreklikke på mappen, så kan du sætte password på den...