/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
TIL ALLE NYSGERRIGE
Fra : refi
Vist : 560 gange
1 point
Dato : 22-02-04 13:28

Dette blot til orientering

Igår gik bølgerne MEGET højt visse steder i KANDU.
Folk truede med at forlade boardet og andre grinede, nogle var mere neutrale end andre og nogle mere oppe at køre end andre.

HER ER BAGGRUNDEN

Jeg havde for et stykke tid siden kommenteret et spørgsmål stillet af Ram2.
Ved min sidste kommentar havde jeg glemt at sætte flueben ved mail.
Dette bevirkede at Ram2 "fangede mig i en anden tråd" for at få videre kommentarer i sit spørgsmål.
I farten skrev jeg blot at jeg lige ville lave en anden tråd hvor vi kunne fortsætte (vi kunne jo ikke bruge andres spørgsmål til at debattere i).
Da jeg erindrede at det var et Windowsspørgsmål, skrev jeg det nye i windows.
At det fik 10 point er blot en tastefejl, det kunne ligeså godt have været 1.
Lige da jeg fik oprettet spørgsmålet fik jeg linket til det rigtige spørgsmål og derfor lukkede jeg det nye med det samme (skulle det være pointrytteri)
Derefter klarede vi problemet i det originale spørgsmål.
Det havde INTET med smalltalk at gøre.
Det havde INTET med pointrytteri at gøre.
Det sjove er så, at spørgsmålet må have vagt en stor interesse, da jeg allerede har fået returpoint 10 gange fra nysgerrige som har købt det.

SÅ FALD NU LIDT NED ALLESAMMEN - DET HELE BYGGER PÅ MISFORSTÅELSER I SELV PRODUCEREDE UNDERVEJS.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 22-02-04 13:33

Tak for forklaringen. det er rart at der er nogle der gider give sig til tid med at uddybe hvad der skete. Tak for det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 16:02

Tror nu ikke det kun var derfor Catbody skred! Tonen her på Kandu, og diverse personer, der ikke kan se deres egne fejl, selvom de bliver påpeget på en venlig måde, har osse noget at gøre med det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 16:05

Så tror bare det var dråben for Catbody, refi!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 17:30

Ok - men jeg var bare ked af at catbody ville skride.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 18:08

Osse mig emesen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 18:32

tedd + emesen -> Kompetent og vidende bruger: 'catbody'. som jeg absolut ikke har noget udestående med, men jeg forstår nu ikke, hvorfor catbody tog sådan på vej igår? ..og ja, det er da altid kedeligt at miste en 'hjælpende (h-)ånd'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 19:13

Tror det er en lang tids irritation over visse "uregelmæssigheder" her på Kandu, Molo! Og det er jo ikke bare Catbody der har forladt Kandu! Selv kan jeg osse blive lidt træt af hvordan visse folk (ingen nævnt, ingen glemt) "taler" til andre herinde ( og i øvrigt bøjer reglerne både de skrevne og uskrevne efter hvordan de nu føler), men jeg har heldigvis hård hud mellem ørerne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 19:40

Gaaaaab....endnu een der er træt af kandu, men som alligevel bliver hængende og beretter om det....

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 19:44

"frida"
Lad nu folk komme af med deres harme - Det var det der var meningen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 19:49

Er det mig du mener Frida?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 19:57

Ja det var dig jeg mente tedd.....Og hva er forskellen på at tedd kommer af med sin harme...og at jeg kommer af med min

Frida...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 20:00

Jeg kan ikke rigtigt se hvor jeg har skrevet at jeg er træt af Kandu, Frida? Derimod har jeg skrevet om at jeg er træt af visse folks måde at "tale" på. Det er måske der du har følt dig truffen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 20:05

Det var dit GAB der gjorde udslaget "frida"

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 22:11

>tedd

Jamen jeg gaber sgu når jeg læser et indlæg som det du har skrevet
Og hva i hede hule he.... er forskellen på at være træt af Kandu -
og af at være træt af brugerne&-)hænger det ikke sammen??

Citat
Selv kan jeg osse blive lidt træt af hvordan visse folk (ingen nævnt, ingen glemt)

og lidt senere...gaaaab!!!!
Citat
Det er måske der du har følt dig truffen?;o)

Jeg er pis.. træt af, at du og andre ikke bare melder klart ud.....
mener du tedd...at jeg er een af de brugere du henviser til.....så sig det - i stedet for det barnlige kryben udenom

Og faktisk var der en tid her på boardet, hvor jeg anså netop dig som en seriøs bruger.......men men men.....nu dukker du op i smalltalk - dog kun for at smide om dig med din forargelse....og det er ikke seriøst. Især ikke når du sjældent selv deltager, men kun kigger med fra sidelinien. Catbody havde ikke den tendens, hvilket i mine øjne kendetegner en seriøs bruger.....

I en anden tråd fremturer du med, at selv kandubrugere har følelser....Ja det vil jeg da håbe de har....men at skal tage hensyn til om det er Per eller Paul der deltager i en tråd.....det er sgu for langt ude.....

Kandu rummer en mængde forskellige personligheder....og kan man ikke lide sproget og de mennesker man kommunikerer med....tjae....Kohbergs boller...
sån' er cyberspace.......

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 22:19

Jeg troede lige det var mig du skældte ud "frida" for det var mig der hentydede til Gaaaaab

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 22:20

Næææ.....det var ikke dig Refi. Du har sgu da givet mig 1 øl

Frida...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 22:55

Spørgsmålet er om du ikke gaber over mere end du kan klare Frida?
Du kritiserer andre, men kan åbentbart ikke klare når det går den anden vej!! Så er man i dine øjne ikke seriøs!! Hvornår har du sidst været seriøs? Du bøjer og bryder alle regler herinde, og regner ikke andre mennesker for noget, medmindre det er dine medløbere! Jeg deltager seriøst i andre grupper her inde, og det ved du jo udmærket godt! Og dette her er skam osse seriøst ment! Med hensyn til din optræden herinde, så møger du den rede du sidder i til, og det tror jeg godt du inderst inde ved! Med hensyn til din bemærkning om at det her er cyberspace, så siger det jo alt! Man må åbentbar opføre sig fuldkommen asocial på cyberspace, og svine folk til? Desværre min ven, der har du en brist for der gælder de samme regler på cyberspace som der gælder in real life! Behandl andre som du selv vil behandles! At nogle så vælger at forlade Kandu, fordi de nærmest bliver moppet ud af nogle regredierede voksne, der tror de stadigvæk er i folkeskolen, kan jeg da godt forstå, men der skal mere til at slippe af med mig. Og jeg vil til enhver tid forsvare min ret til at kritisere folk (konstruktivt), hvis jeg mener de er på et "skråplan"! Det gør jeg fordi jeg inderst inde har en tro på, at der er noget godt i alle folk, men at nogle engang imellem lige skal have et kærligt "klap" for at komme på den rette vej igen. Og den rette vej for mig er, at der skal være plads til alle herinde!
Med kærlig hilsen! Tedd

Accepteret svar
Fra : fridaflip

Modtaget 1 point
Dato : 22-02-04 23:20

Bla....bla....bla.

Allerførst har jeg aldrig påstået, at jeg deltager som seriøs bruger.
Som du selv har bemærket er jeg mest til smalltalk og du tager ganske fejl...når du påstår jeg ikke tåler kritik. Så sent som i går, blev jeg udråbt som røvslikker - og det er da OK....Hvad der derimod ikke er OK er når brugerne herinde ikke tør sætte navn på når, de vælger at komme med en gang opkast....Ja den var til dig Tedd...for du er en af dem....

At du er blevet sur over, at jeg på et tidspunkt sagde til dig, at jeg vil skrupskide på hva' du mener om mig.....Jamen det er jeg sån' ca kold i røven overforman kan ikke være elsket af alle,- vel??

Og nu gider jeg ikke skændes mere med dig....jeg opererer lige nu i noget ganske andet og mere interessant

Frida...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 23:49

Grunden til at jeg skrev visse personer, er at jeg ikke ville gøre det til et personspørgsmål. Det har der efter min mening været alt for meget af på Kandu i den sidste tid! Udover det er jeg skam ikke sur på nogen. Men undskyld til refi hvis dit spørgsmål blev lidt afsporet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 23:59

"tedd"
Så skulle du bare se hvad vi har gang i andre steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 00:00

Desuden har jeg slet ikke stillet noget spørgsmål - blot givet en forklaring.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-02-04 10:43

>Tedd.

Altså tedd for fan... at diskutere med dig, er lige som at sømme en budding op på en væg.

Det er muligt at Catbody skred fordi en dråbe løb over, men det var lige det forkerte bæger han i sit skumle raseri kastede sig over - Havde han og andre gidet at pille fingeren ud, og læse hvad der faktuelt var sket, så havde han og andre kunnet indse, sat der var tale om en fuldstændig tilgivelig fejl.

I øvrigt skal hverken du, catbody, eller andre sætte jer til dommere over fejl der begås på boardet - At du og andre udtrykker jeres mening om disse fejl og lign. er da OK, men vær forberedt på, at det kan afføde bemærkninger som, at det vil man skrupskide på.

Kan du ikke klare den tone, så klag til Kandu - Køb Kandu - skrid, eller lær at acceptere det.

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 15:53

Den var god den med buddingen
Jeg kan sagtens klare en sådan tone Ram, men der er adskillige andre, der ikke kan! Det er lige let at såre folk i cyberspace som det er IRL. Så hvis man bruger sprogets værste gloser overfor en af disse, eller iøvrigt bøjer reglerne for normal samvær og adfærd, er der nogle af disse sensitive folk, der forlader Kandu! Jeg har da personligt haft meget glæde af Catbody, og osse JMS var da en engageret Kandu'er! Min pointe er faktisk at jeg holder af både dig og Frida, og godt kan lide jeres noget kontante svar! Problemet er bare at I ikke efterlader et lille hul åben til at de personer I nu har set jer gale på, så det ender bare i barnlige skænderier, og udmeldelse fra Kandu! Og hvis en af jer har sat sig gal på en person, så jager de andre ham osse, det er da helt hen i vejret at have et ulvekobbel her inde på et ellers seriøs side, og den stakkels person det går udover har ikke en chance! Det vil jeg kalde unfair opførsel. Endvidere har der væres jeres alternative pointbytning, som osse har faldet mange for brystet! Hvis en person så påpeger det, så er ulvekoblet over denne med det samme, istedet for at tage det som en konstruktiv kritik.
Dette her skal naturligvis bare ses som min mening, da jeg ikke kan tale for hvad andre Kandu'er mener, men jeg håber da I kan se pointen I mit indlæg! Men hvis I ikke kan, så klag til Kandu - Køb Kandu - skrid, eller lær at acceptere det
Venlig hilsen Tedd

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-02-04 15:55

Hej Tedd

Skal lige på posthuset, men vil på vejen tænke over hvad du skrev. Du hører fra mig

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 15:57

Og jeg skal lige i bad, og ud at handle ind, så giv dig bare god tid Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 23-02-04 16:54

Ja eller smide buddingen på gulvet....
den bliver ved med at springe op og sige...."DAVS"

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-04 18:11

tedd -> Fed forkortelse : IRL (In Real Life) Den skal jeg huske fremover Jeg er sikker på vi ikke har set de værste gloser her på boardet endnu. Jeg kan i hvert fald mange ..endnu ikke set/læst i détte forum

Som dig : JMSuppen og Carbody, har; som jeg har oplevet dem, været kompetente kommentatorer, men også meget ærekære.

Hvis alle, som dig tedd; havde haft ordet i deres magt og kunne udtrykke deres mening, uden at forfalde til pladdersentimental børnefornærmelse, havde der intet problem været, er jeg sikker på. Et spørgmål om irritationstærskel.

Vi skal sgu være her allesammen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 18:37

Ja det er det, der må være meningen med et forum som dette Molo! Det enestående ved Kandu er jo at vi ingen moderator har, så vi må selv udvise den selvdisciplin, det er at få dette forum til at køre på en måde vi alle kan lide. Den selvdiciplin refi osse udviser i sin forklaring her i spørgsmålet! Vi kan alle lave fejl, men det er jo kun fejl vi lærer af! Så lad os håbe Catbody vender tilbage, og hans udmeldelse ikke er styret af andre årsager!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-04 18:43

tedd -> Godt nok så..

refi -> For du ikke skal være i tvivl. Støtter jeg også op om din 'orientering'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 18:46

IKKE MERE ROS TAK

Jeg syntes bare det behøvede en forklaring.

Jeg bander og svovler også mange gange over pointbyttere og unge mennesker der ikke har andet at lave end at stille dumme spørgsmål og sidde og grine af svarene. (Så føler man sig først til grin)

I øvrigt syntes jeg at der er kommet temmelig mange af den kategori det sidste stykke tid.

Men man kan jo bare lade være med at svare.........
Nej for man ved det jo ikke før smøren kører, og så er man indblandet.

Gu fanden skal der være plads til alle, men et minimum må være at de opfører sig ordentligt.

Så - nu faldt mit blodtryk lidt.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 23-02-04 23:51

>Tedd

Citat
Det er lige let at såre folk i cyberspace som det er IRL

Skrup forkert...Det er meget lettere at såre folk i cyberspace.....
"IRL" - har du i modsætning til cyberspace mulighed for at aflæse kropssprog. At se glimtet i øjet - smilet osv. osv.

Det der er skide vanskeligt herinde er, at hvis jeg kommer med en bemærkning der er almindelig brugt i de "kredse" jeg normalt færdes....så vil der altid være en risiko for at ikke alle forstår "ironien" "komikken" ....whatever....

At du anser mit sprog som "svinen" andre til kan jeg ikke tilslutte mig....Mit sprog er (indrømmet) farvet og livligt, og giver i større eller mindre grad en særlig tone...men du har ALDRIG set mig skrive "GÅ UD OP PIL I EN LORT" eller det der er værre....

At jeg så i en Smalltalk risikerer at rende ind i andre, som bruger et højtidligt og formelt sprog....tjae Kohbergs boller endnu engang...Jeg er Frida...og det har jeg tænkt mig at blive ved med at være.....

Hvorfor bruger du iøvrigt ordet "medløbere" Se nu der søde Tedd....den/de som du hentyder til.... betragter måske slet ikke sig selv som medløbere....Kunne det ikke tænkes, at man evt. bare føler, at hov!! ham/hende kan jeg godt lide - og som har en humor man føler sig tilpas ved osv....

Prøv at læg mærke til ude i de forskellige grupper, at det ofte er de samme der færdes der igen og igen...værd at tænke over synes jeg.....

Og nu gider jeg ikke kvadre rundt i det mere....
Sov godt....og glem ikke at være jer selv. Jeg er opdraget til, at det kommer man nu en gang længst med.....Og min mor er en klog kvinde*SS*

Frida

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-04 00:06

Må du og mor hvile i fred

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-04 00:19

Jeg ville da ikke ha dig på nogen anden måde Frida! Du er da original, og det synes jeg du skal blive ved med Men jeg er osse mig, så det er osse Kohberg. Jeg synes bare Tonen her på Kandu skulle lige dæmpes en tak så der er plads til alle! Og lige pointet (læg mærke til ordet) at der altså ikke er ret meget forskel på cyberspace og INR, ellers ville du vel ikke være herinde, så meget som du jo er? Vi holder alle af det her fristed tror jeg. Og hils din Mor hun lyder som en klog kvinde!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-02-04 09:34

>Tedd

Jeg har tænkt lidt over det du skrev, og egentlig fundet at jeg ikke gider kommentere det særlig dybt. Du kører frem med noget vrøvl, sludder og overdrivelse for at fremme eget synspunkt. Alt har været oppe tusindevis af gange før - point - tonen på kandu - regler bla bla - Kig i gl. tråde, og du kan se, at der ligeledes er svaret på det lige så mange gange. Sp. er de samme - klagerne er de samme - Konsekvensen er den samme - svarene er de samme. Klynkegruppen ændres selvfølgelig successivt... der kommer jo hele tiden nye til, som hopper i den gl. rille og brokker sig over det samme som du nu gør.

Jeg er ikke her for at være pæn, underholdende eller seriøs, men primært for at more mig. Kan jeg så lejlighedsvis osse more andre er det da bare fint - Hvis jeg på vejen møder udsagn, holdninger, jeg finder "bøvede", eller personer der rabiat fører sig frem, så giver jeg besked med den tone jeg finder passende til lejligheden, uden smålig skelen til hverken Emma Gad, "normal" tone, eller hvad du mener er passende -fuldstændig som jeg gør i det du kalder "IRL" - det virkelige liv.

At du beskylder nogen for at bøje regler er noget ævl. Kandus skrevne regler er overholdt i de tilfælde du påpeger dem "bøjet" og når du beskylder nogen for at tale grimt, så ryd lige din egen indkørsel, før du begynder at rydde andres.

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-04 17:08

Fandt lige tråden igen!
Ram du mener altså at det er klynkeri, når nogle påtaler fejl hos dig og andre? Men den anden vej rundt, har du ret til at vurdere hvem der er rabiate eller fører sig frem, og så kan give dem besked med en for dig passende tone?
Hvad er i øvrigt forskellen på lige at lægge et spørgsmål om, at her er 500 points til Frida, bare hun kommenterer spørgsmålet, og så dem der laver nogle fidus spørgsmål (Og ovenikøbet bliver smidt ud af Kandu for det) ? Det er bl.a. det der får mig til at sige at der bøjes regler! Du er jo ikke fredet eller ophøjet herinde på Kandu, bare fordi du har været her i lang tid! Så tag det som en mand Ram, når du bliver udsat for noget berettiget kritik, istedet for at forsøge at bortforklare!
Og så lige tilsidst! Hvor er det jeg taler grimt til andre?
Venlig hilsen Tedd

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 17:46

>Tedd
*LOL* Er det ikke ved at være lidt kedeligt det her
Åbentbart ikke....Nå, men fidus spørgsmål kan du ikke sammenligne med pointbytteri.
Disse fidus spørgsmål er jo Enn og samme person, som tildeler sig selv point.

At du ikke kan tåle jeg giver point til Ram....viser jo bare, at du alligevel går op i point - selv om pointene er fløjtende ligegyldige matadorpenge, som hverken du eller jeg kan bruge til en skid.....Husk nu, at lodtrækningen om månedens præmie ikke længere afhænger af, hvor mange point vi hver især har....

Jeg hverken BRYDER eller BØJER reglerne Tedd....og det ved du osse godt.
En "uskreven" regel er IKKE en regel....og kan derfor ikke bøjes....Man kan vælge at følge den, men man kan osse lade være.....

Jeg ved godt, at du gerne vil fortælle både mig og andre når du mener vi er ude på et "skråplan"......men jeg vil stadig skrupskide på, at du ikke kan forliges med mig og mine meninger.

Hvornår er det i orden at "kritisere"?? Og hvorfor fanden kritiserer du på andres vegne??.....Er du deres far??.....eller tror du bare ikke de kan klare sig selv??

Næ, Tedd....indrøm du bare, at det er DIG SELV der ikke kan magte tonen...poinbytteriet osv....Og gør så hvad du finder nødvendigt...klag til Kandu - Køb Kandu - skrid, eller lær at acceptere det...

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 17:52

>Frida

Tak Frida. Nu er jeg fri for at kommentere, og ærlig talt jeg orkede det heller ikke.

Opretter lige en tråd til dig andet sted senere, så du kan få lidt for din evne og vilje til at korrigere fatsvage elementer som tedd.

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 18:08

Gud fader bevar mig vel.
Man må da håbe at børnehaverne mangler personale.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 18:11

>Refi

Mangler du arbejde ??

Refi kig lig op foroven, og stav ordet s m a l l t a l k .... Hvad betyder det??
Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 18:15

Det må I jo vide
I ved jo alt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 18:17

Ellers udlov 500 point.
Så skal du se hvor mange der kommer rendene.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-04 19:04

I rest my case! Men i det mindste har jeg da fået både Ram og Frida til offentligt at erklære at de er useriøse God vind I to! Håber I ikke opfatter modvind er noget Kandu har skabt!

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 19:09

Kan du forlange mere.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 19:37

>Tedd

Det havde du da ikke behøvet at lave det stunt for at få besked om - forsåvidt angår mig. Du kunne da bare ha spurgt - når du nu ikke slev kunne se det - det er da åbenlyst for enhver.

Hvad Frida angår, så er min personlige mening, at hun er herligt useriøs masser af steder på Kandu, men hvor det virkelig gælder, så er hun dybt seriøs, og tager folk der åbenlyst er i nød for et godt råd meget alvorligt. Frida regner netop i modsætning til det du tidligere skrev andre mennesker fo noget, hvis deres spørgsmål er seriøse - Man kan sige at seriøsitet afføder seriøsitet

Og til din bemærkning om at flere på Kandu er trætte af min / min- Fridas useriøsitet, kan du lige få et rammende citat

[citat
Selv om 50 mio mennesker siger noget tåbeligt, så er det stadig tåbeligt
Anatole France.... omkring 1844
[/code]

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 19:48

"ram2"
Det var desværre ikke det vi oplevede igår.
Det var dybt tragisk.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-02-04 19:52

>refi

Måske er jeg lidt fatsvag, mener du i denne tråd, eller?? Præciser lige.

Ram

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 20:05

Hvis ikke du selv kan se det er der jo ikke noget at gøre ved det.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 20:27

En tåbelig kommentar - er når man som Refi igår i en tråd skrev
"Ingen Kommentar"
Mon ikke det er det han syns' der er tragisk*GG*

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 20:39

Det tåbelige var dig "frida"
Du udtalte dig om noget du "troede" du havde forstand på - du blev korrigeret, men forstod åbenbart ikke en fin hentydning.
Hvad din "bodyguard" så skulle blande sig for må guderne vide.
Men den slags er jo aldrig langt væk.

Så alt er som det plejer.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-02-04 21:16

>Refi

Se nu der lille Refi...Det kunne lokke dig frem med dit skjulte budskab*LOL

Synes du virkelig det er tåbeligt, at en sygeplejerske uforvaret måske er uheldig at dosere 250 Mg af et præparat i stedet for 25 Mg??

Eller et andet eksempel: Hun læser en anvist dosering i en journal....men opdager, at lægen har har skrevet 250 Mg i stedet for 25 Mg....Skal hun bare følge lægens anvisning - og hvor ligger ansvaret hvis patienten dør??

Helt ærlig Refi....du burde vide bedre....Er din kone ikke overlæge?

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 21:48

Jeg VED bedre - Det er totalt tåbelige argumenter at komme med - skulle den slags ske er det sygeplejerskens pligt at spørge om ikke det er en fejl - så hvis det er der din videngrænse ligger - tja... Beklageligt.
Ansvaret er ALTID BAGVAGT.
Og så har vi slet ikke kommenteret "bodyguarden"

Hakker ER nu fjernet

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-02-04 00:07

Du er tåbelig Refi.....Nej om igen.....du er en komplet IDIOT

Hva' med sygeplejersken, der hver eneste dag i eksempelvis hjemmeplejen doserer medicin til 14 dage af gangen??
Hun doserer ved en fejl 25 Mg i stedet for 2.5 Mg af et given præparat...Manden indtager i god tro sin medicin hver dag i 14 dage.....og får måske en medicinforgiftning...Har BAGVAGTEN så ansvaret???????????

Problematikken omkring ansvar er større end som så. Man spørger jo ikke, hvis ikke man har tvivl.....Og min pointe var... og er stadig, at der kan ske fejl.

Du skrev:
Citat
du blev korrigeret, men forstod åbenbart ikke en fin hentydning.

Hvad var den fine hentydning Refi?? Og hvis du nu stadig påstår, at sygeplejersken ikke doserer medicin.....så er det dig, der er et fjols. Ovenstående eksempel viser tydeligt, at det gør hun....selvfølgelig efter lægens anvisning, men der kan og sker fejl.....hvilket der har været min pointe både her... og i den anden tråd.... som du selv har valgt at bringe op i denne tråd osse....

Iøvrigt skrev jeg i den anden tråd, at jeg havde taget fejl af, hvad Ellybye mente...så den med en fin hentydning som du påstår jeg ikke fattede kan du roligt stikke et vist sted hen....

Nååå...og du vil gerne at jeg kommenterer "bodyguarden"
Jamen er han ikke sød Refi?? Det synes jeg da, at han er

Citat
Så alt er som det plejer.

Hva' pokker mener du med det Refi? Årh op i rø... med hvad du mener..
Jeg forlader hermed dette spørgsmål - og kan ike længere læse flere kommentar

Frida...