/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
filtre på Kodak DX6490
Fra : slander
Vist : 613 gange
170 point
Dato : 22-02-04 13:20

kan man sætte extra filtre på et kodak dx6490. fx uv-filtre / effekt filtre osv.

skal der bruges en adapter eller kan de bare monteres direkte på..

mvh slander

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 22-02-04 14:26

Hi Slander, nedenstående link peger på dit cameras grund specifikationer som jeg lige tog et kig på.
Der er så vidt jeg kan forstå ingen accessorier hvad angår diverse filtrer og så vidt leg kan se er der heller ingen indretning for gevind montage
af sådanne filtere. Måske er der hos visse fotohandlere tilgang til filteradaptorer med en klemring istedet, det var nok værd at prøve.
Med hensyn til filtere så slak mal heller ikke overøse sit digital camera med filtere som man brugte ved analog cameraet.
Angefalet er kun eventuelt et uv filter som beskyttelse og eventuelt et circularpolfilter til afskæring af reflexer samt til lysreducering "1 blænde"
Mvh OW

http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=9/19/131/1336/1337&pq-locale=en_US

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-02-04 14:31

jeg var også mest intereseret om man kunne montere et UV filter for at beskytte linsen..

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 22-02-04 14:54

Har selv et sony V1 og her er der mulighed for at gevindmontere en tubus på camerahuset som når ud til yderpunktet af den bevægelige linsetubus,
denne tubus har så et 52mm gevind hvor det er muligt at montere forskellige filtere og fortsatslinser.
Det er klart at specielt den nye generation af digital cameras med optisk zoom er særligt sårbare for støv og sand, så en sådanne indretnings mulighed forlænger afgjort cameraets levetid, betragteligt.
MVH OV

Kommentar
Fra : slander

Dato : 19-03-04 10:23

jeg prøver lige en gang til for at se om der er nogen der ved noget nu.
selv har jeg prøvet at købe en filteradapter til et olympus, da jeg har læst at den skulle have samme linse, desværre kunne den ikke monteres..

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 170 point
Dato : 15-04-04 16:17

Hej Slander,

prøv at se kodak's side: http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=2095&pq-locale=en_US

Her findes en adapter som skulle være tilgængelig fra begyndelsen af April 2004.
Den skulle have 55 mm gevind.

Citat:
KODAK DX6490 Lens Adapter
Item 1525088
This black anodized aluminum adapter easily screws onto the front of a KODAK EASYSHARE DX6490 Zoom Digital Camera allowing you to add 55 mm screw-on lenses or filters.

This product will be available beginning in April, 2004.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : slander

Dato : 16-04-04 17:41

Tak for svaret IBM760.

takker og bukker og er glad for at der er nogen der er opmærksomme..