/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Apropo at tale ordentligt !!!
Fra : Sunowich
Vist : 484 gange
5 point
Dato : 22-02-04 01:41

Jeg vil da lige indvie kanduerne i Bjarnes måde at tiltale mig på Som jeg ikke syntes er i orden Citat fra spørgsmål om Folkevognsrugbrød "Vor herre bevar mig vel dit lallehovede Sune der var der kun en der havde helt ret og det var Skelmose, men som sædvanlig får du overbevist de stakkels spørgere om at du ved noget google"Og en anden udtaelse her til aften omkring hvordan man opfører sig"Ram2>> Nu er du jo ikke særlig sød er det dit berømte/berygtede temperament der løber af med dig.
Det er jo ikke harmløst hvis man bliver grov.
Bjarne"
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-02-04 02:00

Sune

Jeg giver dig principielt ret. Men ofte i kampens hede kan der ryge nogle ord ud, som vedkommende senere fortryder.

Hvis det foregår i smalltalk må man vente sig lidt af hvert, men når man taler om en ny spørger, så giver jeg dig ret, at man skal vare sine ord og ikke begynde indbyrdes at "rakke" ned på andre svarere. Men som i livet generelt er folk forskellige ligeså her på kandu og indert inde er "superbrugerne" vel et gennemsnit af samfundet.

Jeg har fuld forståelse for, at man kan blive arrig/ked af når der falder sådanne udtalelser gennem luften, men du indrømmer selv at du er lidt af en spagsmager, ikke i negativ forstand, man andre kan misfortolke netop dine udtalelser.

Gør som jeg på det nyd når det er godt og glem hurtigst hvis det er skidt.

Mvh og god nat.
Ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 02:06

Har lige opdaget at der er 500 online, men sker ikke en skid......
Så godnat "sune" og sov godt
Tag ikke vreden med i seng - den er væk imorgen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 02:07

Elleby Vel er jeg en spasmager og det skal der også være plads til men man skal sku ik blive så grov som jeg lige oplevede fra BjarneD'side og slet ik når man som jeg har oplevet en del med omtalte har travlt med at belærer andre om opførsel osv. Ja jeg vil også gå i seng nu og bære nag gør jeg ikke så vi snakkes igen imorgen med nyt humør og forhåbninger om at der ikke er nogle der sidder parat på " ned med dig holdet " Sov godt alle sammen Mvh Sune

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-02-04 02:22

Ja..... det var tider for 2 år siden, og så pludselig eksploderede det..... mest over zonker *G*

hmmm.... er der nogen af jer "gamle hoveder" der har set ham, for hvis han er her under et andet navn så har han da ændret adfærd så det kan mærkes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 09:25

Er man i tvivl om reglerne for 'tonen' her på Kandu.dk bør man læse : http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-02-04 10:13

Kan kun give molokyke ret i, at reglerne er skåret i pap, og bøjet i neon.

Kan I have en god dag, whatever you do.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 22-02-04 10:40

Det er muligtat Sune er stødt, men hans adfærd bliver mere og mere aggressiv lige som visse andres og jeg kunne sagtens finde et par eksempler hvor Sune er decideret uartig, men jeg er hammer træt af det der har foregået på det seneste, og da Sune har kastet bolden op så vil jeg gribe den og sige at han er noget af det mest usaglige med de infantile bemærkninger om Aida og hans parodi på en browser der ikke kan køre uden IE, og alle hans døde link fra uafprøvede Google søgninger.
Svin mig nu bare til som det er sket med adskillige andre på det seneste for man er åbenbart ude på at få nogle af de mere vidensstærke til at forlade dette forum. Nu sidder fjolserne og venter på at jeg skal smække med døren, men I får bare igen af samme skuffe når og hvis det passer mig. I har selv slået tonen an.
Tag jer dog sammen og se at blive voksne.

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 22-02-04 10:43

så kan jeg jo ikke få de 5 point.
Login venligts udlånt af en af mine venner.
BjarneD.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 10:58

BjarneD -> Rart at høre du du ikke smækker døren i, men hvad med lige at åbne den ..i det mindste læidt på klem?

Jeg er muligvis lidt langsom i optrækket, men hvem er fjolserne? Kommer der profilnavne på eller det en gætteleg?

Det er sgu for let, blot at lade bøssen og skyde med spredhagl

</MOLOKYOLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 11:15

Her har du et profilnavn Molo*GG*

Frida...

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 22-02-04 11:17

Beklager det forkerte login, men har ikke mit eget i hovedet.
Molo>> Jeg har god grund til at tro, at du er velbegavet og derfor behøver jeg nok heller ikke, at forklare hvorfor jeg ikke vil sætte navne på, men nogen af dem jeg tænker på gør sig enormt meget bemærkede og slår hårdt ned på "anderledes tænkende". Der er en bruger der altid dukker frem når nogen skal kanøfles, og denne bruger har endda skrabt et temmelig stort antal superpoint sammen til trods for ganske få reelle besvarelser, og det får mig til at tro at denne bruger bliver belønnet for sit rygklapperi.
Jeg syntes at det er fint med lidt sjov og hygge, men hvorfor skal man være ondskabsfulde bare fordi nogen lufter en anden holdning, og det værste er jo nok at der er noget om snakken.
BjarneD (i lånte fjer)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-02-04 11:20

BjarneD

Citat
for man er åbenbart ude på at få nogle af de mere vidensstærke til at forlade dette forum

Hvad om du selv skriver i din profil hvad DU er stærk i. Hvad er din baggrund og evt. uddannelse.
Jeg går da ofte, når der stilles spørgsmål, og andre svarer, ind og ser personens profil, og hvis jeg kan se at vedkommende tilsyneladende har en større viden på et område, ja så enten lader jeg være med at svare, eller trækker mig ud af spørgsmålet.

Og som molokyle anfører, så kom dog frem med alle navne så vi kan finde en ordentlig tone. Det er unfair kun at skyde på een hvis det kun er denne ene der har fået bæret til at løbe over for dig.

ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-02-04 11:28

BjarneD...om du er i lånte fjer eller ej..... så er du i hvert fald ikke et mandfolk

Frida (med eller uden nosser)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 11:29

BjarneD -> Du har selvfølgelig din mening, men jeg forstår ikke rigtigt du føler dig kaldet til at 'forsvare' 'andeledes tænkende' ? Kan de ikke gøre det selv? Jeg mener; vi er vel ikke ansat som domsmænd? Hvis du selv føler dig plaget, så tag til genmæle, men lad dog de andre slås i fred.

Tak for de pæne ord om min profil.

De bedste hilsner </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 11:32

ellebye -> Du kan ikke stole på det du læser i folks profiler, men det er måske historikken du tænker på? Den er nu heller ikke nogen garanti for gode svar.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 22-02-04 11:35

Det jeg tænker på er ikke noget der har ramt mig selv, men det jeg har set overgå andre, og hvis jeg skal nævne profilnavne puster jeg jo bare til den ild som er tændt af andre end mig.
Jeg har haft oplysninger på om mig selv, men har fjernet dem da jeg opdagede, at det ikke er almindeligt og at nogle vil bruge det imod en.
Jeg er for øvrigt dybt undrende over at Ellebye taget "ballademagerne" i forsvar, men det er et frit land og derfor vil jeg heller ikke lægge de profilnavne ud, som I godt kender. I har jo været her længere end mig Ellebye og Molokyle så det er helt sikkert unødvendigt at I spørger. Jeg vil ikke gøre det beskidte arbejde, men jeg er udmærket i stand til at give igen hvis nogen vil chikanere mig, som det skete med Catbody, som Kandu desværre mistede.
Jeg må forlade denne PC nu så det er ikke vrede der er årsag til flere bemærkninger fra mig.
BjarneD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-04 11:50

Jeg kender dig kun som en teknisk velfunderet profil BjarneD. Hvis nogen vil 'bruge' de oplysninger man selv er kommet med så værs'go. Det kan da ikke bruges til noget. Holder man sin sti ren (i egne øjne) er der jo ikke noget at hyle over.
Min helt personlig mening om meget af det ævl og kævl der blusser op en gang imellem (der er heldigvis også stille perioder) skyldes en form for 'børnefornærmethed' der ikke er voksne mennesker værdigt. Hvis man er parat til at stå ved sine ord er der sjældent noget at komme efter uanset hvilke meninger man end måtte have. Jeg prøver da i hvert fald at respektere forskelligheden herinde på boardet. Siger nogen IDIOT til mig må det stå for vedkommendes egen regning. Jeg kan ikke hidse mig op over den slags petitesser.

Håber i klarer jer uden min 'hjælp' de kommende dage. Nu skal der arbejdes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-02-04 12:32

BjarneD

Forsvar og forsvar, ikke direkte, jeg skrev blot at hvis det blot var een der var årsagen til din vrede virkede forkert, i mine øjne, kun at lade din vrede gå ud over een person, da jeg forstiller mig, og som du også selv anfører, at det er summen af flere der gør udslaget.
(Håber du forstå om ikke andet meningen som kan virke kryptisk).

Med hensyn til profil, ja så er det selvfølgelig helt op til den enkelte hvad denne vil skrive, men for mit eget vedkommende er det faktisk det jeg står inde for.
Måske er jeg naiv, og måske lidt gammeldags (57) set med ungdommens øjne, men jeg er opdraget til at være ærlig og formulere mig i et sobert sprog.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-04 17:35

Ellebye>> Nu handler det her vist nok om at jeg kaldte Sunowich et lallehoved hvilket jeg så absolut står ved da det var en afdæmpet formulering i forhold til hvad jeg tænkte.
Han fremprovokerede det selv og havde lagt op til det længe, og med den kommentar han har indføjet så er der ingen tvivl om, at han (og andre) er misfornøjede med ar jeg gav udtryk for at jeg syntes det var ved at være for meget med reaktionen på Catbodys kritik (jeg kan nu ikke selv se grovheden i forhold til den almindelige tone).
Du er ikke så forfærdelig meget ældre end mig, men jeg har mine særdeles gode grunde til at holde lav profil omkring hvem og hvad jeg har været, men hvad jeg er, er ingen hemmlighed. Jeg er førtidspensionist efter en arbejdsskade.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 5 point
Dato : 22-02-04 19:00

BjarneD

Du kan nok se at jeg prøver at være lidt diplomatisk, jeg var også den første der skrev til Sune, at han skulle sove på det.

Jeg ønsker helst at være på god fod med alle samt derfor prøve at glatte tingene ud, hvis jeg kan.

Jeg har naturligvis også din forståelse for, at der SKAL være grænser hvordan man gebærder sig her i kandu, og dette i højeste grad i en tråd overfor en spørger. Gad vide hvad denne tænker.
Jeg er også helt enig med dig, at den måde der fik catbody til at forlade dette forum, var en helt urimelig tiltale til ham af visse unavngivne personer. Så langt håber jeg ikke du går.

Jeg tror også at vi er en del, for mit vedkommede også, der har måtte gå fra arbejdsmarkedet i utide, der stadig føler man kan gøre lidt gavn ved at hjælpe andre med noget af den viden man selv har sparet op. Det var i hvert fald under de forudsætninger jeg selv begyndte her på kandu.

Der skal være plads til, hvad er det man siger, fjant og pjas, som i en spisepause, men det er vores "kunder" primært eengangs, vi på bedste måde skal servicere.

Hvis vi glemmer det og ikke holder os det for øje, så er vor berettigelse her ikke til stede.

Mvh
Ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 21:27

Tak for svaret ellebye. Jeg tar hatten af for dig Din slags hænger sku ikke på træerne Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-04 22:26

Fakta:
Sune kommenterer på sin uskyldige måde:
http://www.kandu.dk/dk/spg/33838

Så Bjarne Nu det sku nok fra din side jeg skal måske til at kalde dig for Bjarne Dumskalle eller Dumpap eller andet?? nu må du helre prøve på at være den savlige som du jo så gerne vil have ry for at være

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-02-04 23:11

BjarneD

Jeg har læst spørgsmålet, og ja, det ikke udtalelser man skal komme med, specielt ikke i en tråd med en "fremmed" spørger.

Selve emnet har jeg ikke den store forstand på, på den anden side provokerer du også selv med denne udtalelse:

Citat
Sune Lalle >> Det har du heller ikke forstand på.

hvilket kommer FØR SUNEs udtalelse om dig.

Og den anden tråd : http://www.kandu.dk/dk/spg/33814 du referer til, kan jeg ikke rigtig se relationen til.

Så efter min menig kaster I begge med "sten" efter hinanden.
Hvad med "symbolsk" at give hinanden hånden og lad os komme videre.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-04 23:36

Ellebye>>Det link var jo til spørgeren og henviser til en tråd hvor en anden gerne vil have en løsning til at ordne sin væg, og hvis du følger lidt med så kan du se at jeg ikke kan komme med forslag hvor Sunovich er inde da han ikke kan acceptere at man er uenig.
Han klandrer mig og mener åbenbart at det er OK at han sætter mig på plads, som her: Ja men væggen skal da bare ha en gang sandspartel Bjarne Og væv fås i flere varianter end da du var ung Faktisk så tynd og fin så du slet ikke kan se det er væv Mvh sune
Han antyder altså at jeg er for gammel til at vide hvad jeg taler om og den henvisning han brugte på denne tråd, da udelod han jo elegant dette hvor han går i rette med mine kommentarer til spørgeren:
Du vil så gerne ha ret hva bjarne men en TYPE TO så kan man måske få fred for dig ???fra endnu en eks mek Hi

Nu har jeg jo ikke tænkt mig at vende den anden kind til og mon ikke Sunovich er grovere end mig i sin tiltale. Jeg har set indlæg hvor en indvandrer søger hjælp og hvor han skræmmer staklen væk med negative kommentarer og bliver grov da han bliver kaldt til orden.
Ja det var det. Hilsen Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 00:07
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 00:19

Hvis det er denne udtalelse du hentyder til:

Citat
Altså du er under 18 år så er det dine forældres ansvar at tage sig af dig Og at din mor interreser sig for dig skal du da kun være glad for og passer det det der med det kokainlort skulle du da også have slag i din bare I den situtaion mener jeg ikke lægen har tavshedspligt Og det ser ud som om alle der bekymrer sig for dig bare er dumme men er det egentlig ikke dig der er lidt dum ?? Vær du glad for at der er nogle der pyldrer sig om dig andre vil misunde det sååe Tag dig nu sammen og man ligger ofte som man selv har redt Mvh Sune

medgiver jeg dig, den ikke kun malplaceret, den er også utilstedelig.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 10:38

Ellebye>> Det er den jeg mener og så de forskellige alt for grove kommentarer fra både den ene og den anden.
Altså er det helt totalt overdrevet, at jeg skal hænges ud her i denne tråd på baggrund af min irritation over at blive skoset af en der sjældent besvarer spørgsmål seriøst. Jeg syntes, at det e rlaterligt at skulle forsvare sig for sådan noget pjat og at jeg skulle have været grov over for Ram2 er da helt nonsens, jeg prøvede forsigtigt at stoppe det der var ved at ske da Catbody jo havde lov til at kritisere pointbytteriet, der godt nok har taget overhånd. Jeg blev også tilbudt 200 point, men afslog. Det er tilsyneladende en gruppe der prøver at dominere med demonstrationer af at de kan gøre hvad der passer dem, og det var sandsynligvis for at kaste bolden op til denne gruppe, at Sunovich skrev som han gjorde. Det virkede for de sædvanlige ballademagere var straks på banen.
Jeg ville ikke gøre meget ud af et forsvar mens tråden var åben da der er rigeligt mudderkastning i forvejen, men jeg kan da godt lige nævne, at flere i min omgangskreds har undret sig over at jeg gider deltage på Kandu, da det er deres opfattelse at der er alt for mange useriøse svar, og en gennemgang af både gamle Kandu tråde og profiler fortæller om tilsvarende og forgæves forssøg på at stoppe den slags.
Det er jo synd, og derfor ville jeg lige forklare mig lidt.
Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 11:30

Jeg kan kun give dig ret meget hen af vejen.
Klikedannelse kan vi nok ikke undgå, og pointbytteri kan vi heller ikke undgå, men dette rører mig dog ikke. Jeg står ved hvad jeg tidligere har udmeldt at det helt primære for mig, er at give nogle gode råd en spørger kan bruge, og en tak, gerne mere udbygget end det "fortrykte", er godt nok for mig.
Pointene er langt nede i rækken for mit vedkommende.

Der er i de sidste par måneder kommet rigtig mange nye "superbrugere" på kandu, hvor kvantiteten tydelig overstiger kvaliteten. Det ses tydeligt at nogen "prøver" at besvare alt hvad der kommer af spørgemål, og tydeligvis helt uden baggrund at kunne svare seriøst, det irriterer også mig. Vel en form for "albuetaktik".

Det er med til at trække niveauet ned her på kandu, og det er en skam. Jeg selv går kun ind i spørgsmål hvor jeg mener at have en viden, og det burde andre også gøre. Kun på den måde kan vi servicere spørgerne optimalt og man undgår formentlig også diskutioner svarere imellem, som rent ud sagt må være r.. irriterende for en helt ny spørger.

For mit eget vedkommende har jeg droslet meget ned her i kandu. Det tager en masse tid, til tider ønsker spørgere åbenbart ikke at lukke spørgsmål, krigen mellem svarerne og meget andet er årsagen til det. Inderst inde er det kun et spørgsmål om tid, før jeg selv forlader kandu. Jeg venter lidt for at give det en chance, men hvis tonen ikke forbedres, og der er det tonen i spørgsmålene jeg mener, ja så stiger jeg af.

Mvh
Ellebye

PS! Og lige til sunowich, det kunne være rart at du, uden at jagte eller slagte eller på anden måde kom med ord du ville fortryde, selv kom med nogle indlæg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 11:39

Ellebye>> Du gav udtryk for det jeg forventede og som er årsagen til at jeg ville forklare mig i forhold til dig, nemlig seriøsitet, og jeg har ogaå tænkt det samme med hensyn til at droppe det her, men jeg har bare ikke lyst til at lade mig jage væk bare fordi jeg tør have en holdning.
Jeg har altid været særdeles venlig over for Sunovich til trods for hans overfladiskhed rent ud sagt provokerede, men venlighed virker ikke altid.
Mvh
Bjarne