/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke starste windows installation
Fra : bog
Vist : 442 gange
54 point
Dato : 21-02-04 20:22

Jeg har lige købt et nyt brugt bundkort
et fastfame 9wmv micro atx

Det bundkort har jeg nu sat i.
MEN da jeg har problemer med at starste reinstallation af windwos 98se
Den kommer til det punkt hvor der står kopirer filer til windows installation og kommer tilbage til kommando linien.
Har os fået fejlmeddelsen error system.drv

Men da min harddisk er delt i to og dne anden partition hvor der instaleret
windows 3.11 hvor der kun skulle opdateres himem.sys
samt en anden driver til grafikkortet.
og kører nu som den skal med internet og netværk

Det skal lige sigdes at jeg har forsøgt at instalere windows 95osr2 sommskulle bruges til flytning af mine data. men det samme der.
Så jeg måtte sætte min hardisk i min fars pc for at få flyttet mine data

Har nu formateret den ene partition hvor 98se lå på.
Det vat min plan at skulle instalere men det samme problem.

Jeg har prøvet uden skandisk og det samme resultat.
scandisk melder er et ugyldigt lagt filnavn på partition 2 men er det nok til at den brokker sig.

min plan er at instalere 98se eller me da jeg ikke ved om jeg får lyd i windows 3.11 igen.
og jeg skal jo have lyd på mine gamle dosspil.

Mit spørgsmål er nu: Hvad er der galt sideneg ikke kan starste installation af windows så jeg kan komme videre med at få det til at kører.
er det den anden partition der driller?

skal have hurtig svar

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 20:30

Med Fdisk skal du ind og gøre partition nr2 aktiv.
I partitionsoplysninger (4) kan du se et A ud for (3.11) partitionen.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 20:34

En metode til at flytte filer på samme HD fra et styresystem til et andet:
er et ekstra logisk drev (samme HD)som begge styresystemer kan se.
Emesen.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 21-02-04 21:50

Din kommentar kan jeg ikke bruge til noget.
jeg skal af vide hvordan jeg får startet windows installationen så jeg kan komme videre.

Og iøvrigt er begge partitioner primere
Jeg har brug for et ordenligt svar
hurtigt muligt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-02-04 22:31

Flyt alt hvad du skal bruge senere.

Formater din hardisk.
Brug fdisk til at oprette een stor partion.
Start installationen fra cdrommen, hvor du muligvis skal ændre partionen hvis den er for stor.
Og start installationen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : bog

Dato : 22-02-04 00:29

Ellebye:Jeg har nu lavet en stor partition på 30gb
Når windows installationen kommer til
kopierer filer til windwos installation går den i stå.
til win me skriver dne
error keyboard.drv efter vask af skiven skiver den ingen ting

Til 98se kommer den til samme punkt som før og melder.
tryk på en tast og genstart computeren.

Hvad får den til at gøre det.
er det en instilling i bios eller bundkortet
andre der har været udsat for dette

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-02-04 00:49

Ja det har jeg sidste gang jeg installerede xp på min pc. Det var på grund af at jeg under installationen fik virus på conputeren, da xp går ind og leder online efter drivere.

Så du må i hvert fald ikke være tilsluttet internettet under installationen, men som du selv skriver kan det åbenbart også være selve cd-eren der er problemer med, også den med 98 på.

Keyboad er formentlig noget af det ellerførste der vil blive installeret.

Men lige som det første, har du været online mens du installerede?

Kommentar
Fra : bog

Dato : 22-02-04 10:11

Online er jeg ikke for netkablet er trukket ud.
Har nu prøvet at copiere Win ME over på harddisken,( C:/WInme)
den kommer til samme sted.

Kopiere filer til Windows installation
C:/Winme

I Win 2000 melder den fejl, så snart den skal til at kopierer filerne over.

Leif

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 11:08

Den partition du prøver at installere på er den AKTIV (kan ses i Fdisk)

Kommentar
Fra : bog

Dato : 22-02-04 11:32

Ja den er aktiv der en 1 på mu
Da jeg har købt bundkortet gennem et firma har
jeg jo 2års reklamationsret
Jeg er nu sikker på der er en fejl på bundkortet og er nu
paret til at få købet ophævet og pengene tilbage

Jeg har køb kortet via qxl.dk
igennem satcom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 11:40

Du har haft forskelligt på den HD som jeg forstår.
Start med en 98 diskette.
Ved A:\>fdisk /mbr og enter. husk en enkelt afstand mellem k og /
genstart med 98 startdiskette
prøv at indstallere win 98
Emesen.